چينى ها كل دنيا را ميخرند:

اسمارت چينى به بازار مى آيد

اسمارت بالاخره با یک محصول کاملاً جدید به بازار بازگشت و با مدل هشتگ يك (#1) پا به ‌عرصه کراس اوورهای تمام الکتریکی گذاشت. به گفته مدیرعامل بخش اروپایی اسمارت ‌Smart Europe، اين خودرو که برای مقابله و رقابت با سایر مدل‌های کوچک برقی همچون هیوندای کونا و فولکس واگن ID.3 طراحی شده است، نمونه‌اى از خودروهاى آینده خواهد بود و جالب اینکه این اسمارت شباهت فوق‌العاده زیادی با فولکس واگن ID.3 دارد.

سرعت پرساسمارت بالاخره با یک محصول کاملاً جدید به بازار بازگشت و با مدل هشتگ يك  #1 پا به ‌عرصه کراس اوورهای تمام الکتریکی گذاشت. به گفته مدیرعامل بخش اروپایی اسمارت ‌Smart Europe، اين خودرو که برای مقابله با سایر مدل‌های کوچک برقی همچون هیوندای کونا و فولکس واگن ID.3 طراحی شده است، نمونه‌اى از خودروهاى آینده خواهد بود و جالب اینکه این اسمارت شباهت فوق‌العاده زیادی با فولکس واگن ID.3 دارد.

اسمارت عليرغم تمام ويژگى ها و محبوبيتى كه داشت -شايد به دليل قیمت بالا در سگمنتى كه عرضه مى‌شد- در طول فعالیت خود برای دایملر زیان‌ده بود و این گروه خودروسازی در سال ۲۰۲۰ اعلام کرد که در معامله‌‌‌ای با جیلی ۵۰‌درصد از اسمارت را به يك کارخانه چینی واگذار کرده است. ‌هشتگ‌‌‌‌یک‌ (#1) اولین محصول این برند با مدیریت مشترک است. خودرویی که در آلمان طراحی شده و قرار است در کارخانه‌‌‌ای در چین تولید شود. مدیران شرکت گفته‌اند که قرار دادن هشتگ در نام ماشین با هدف جلب جوانان بوده است. آنها امیدوارند که استقبال جوانان چینی از محصولات اسمارت، این کارخانه را سودآور کند.

از زمانی که جیلی 50 درصد اسمارت را از دایملر خریده، این اولین محصول کاملاً جدید اسمارت است که به بازار عرضه ميشود. همچنین این اولین محصول هوشمند در سطح بالايى از معماری خودروهاى تمام الکتریکی جیلی SEA قرار دارد. اسمارت جديد به لطف بسته باتری 66 کیلووات ساعتی -كه در كف خودرو جاسازى شده است- حداکثر بردى معادل 273 مایل (440 کیلومتر) دارد.

#١ با یک موتور نصب شده در عقب عرضه می‌شود که 264 اسب بخار قدرت و 252 پوند فوت گشتاور (343 نیوتن متر) تولید می‌کند. البته سایر نسخه‌های ديگر با پكيج متفاوتى از ظرفيت باترى هم براى اين خودرو در نظر گرفته شده است اما باوجود اينكه اين پلت فرم (SEA) را می‌توان تا سه موتور نیز مجهز کرد، هنوز هیچ خبری در مورد اینکه #١ هم در آینده موتورهاى بيشترى مجهز خواهد شد يا نه، منتشر نشده است.

 

#١ به عنوان احياى مجدد نام تجاری اسمارت، از هر یک از پیشینیان خود بزرگتر بوده و جیلی می‌گوید که اين خودرو تقریباً به اندازه مدلهاى برقی کیا نیرو، مینی كانترى من یا رنو مگان E-Tech بوده و البته در داخل كابين جادارتر است. بد نیست بدانید که طراح این کوچولوی دورگه آلمانی-چینی یک ایرانی به نام محمد حسین امینی یکتا است و جالب‌تر اينكه جيلى مي‌گويد كه فضای کابین آن با سدان لوکس کلاس E مرسدس بنز قابل مقایسه است و چنانچه يك نگاه اجمالی به اين خودرو بياندازيم، به راحتی می توان دريافت که آنها چگونه این کار را انجام دادند. گویا تیم طراحی Smart ، با عمودی‌تر کردن قسمت عقب و بلندتر كردن خودرو، ضمن بزرگتر كردن فضاى كابين، ابعاد كلى خودرو را نسبتاً كوچك نگاه داشته اند.

در داخل كابين، خریداران خودرو یک سیستم اطلاعات سرگرمی 12.8 اینچی و یک صفحه نمایش اطلاعات راننده 9.2 اینچی و همچنین یک نمایشگر هدآپ 10 اینچی پیدا خواهند کرد. فناوری‌های ایمنی پیشرفته مانند کروز کنترل تطبیقی، نظارت بر نقاط کور و چراغ‌های جلوی تطبیقی نيز از دیگر ابزاری هستند که همگی در دسترس هستند.
اگرچه تولید #1 امسال آغاز شده و تحویل آن از اوایل سال 2023 شروع خواهد شد اما در حال حاضر اسمارت هيچ برنامه ای برای فروش آن در ایالات متحده ندارد. بنابراین به نظر می‌رسد که برای به دست آوردن يكى از این خودروها براى خود، یا بايد در اروپا باشید و يا در آسيا زندگى كنيد.

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=737
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه