یک عضو کمیسیون صنایع بیان کرد

احتمال واردات خودرو از آذرماه

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: حرکت مجلس و دولت در حوزه قانون گذاری و نوشتن آئین نامه برای واردات خودرو یک گام روبه جلو است که بعد از سال ها قفل در واردات را گشوده و رقابت و کیفی سازی را برای صنعت خودرو به همراه خواهد داشت.

به گزارش سرعت پرس به نقل از ایسنا – حجت الله فیروزی با اشاره به انتقادات وارده به آئین نامه واردات خودرو، بیان کرد: یک فضای بسته ای برای واردات خودرو وجود داشت که مجلس با قانون گذاری و دولت با نوشتن آئین نامه برای واردات خودرو نسبت به اصلاح مسیر گام برداشتند و حرکت خوبی در این زمینه آغاز شده است. یک درِ بسته ای که برای واردات خودرو وجود داشت و چندین سال با محدودیت در این حوزه مواجه بودیم، با تلاش مجلس و نهایت همراهی دولت گشوده شده است.

برای تنظیم گری در بازار به واردات خودرو نیاز است

وی در ادامه با بیان اینکه امروز به بخشی از مطالبات مردم در حوزه واردات خودرو پاسخ داده شده است چون ذائقه بخشی از مردم استفاده از خودروهای خارجی است، اظهار کرد: از طرف دیگر به منظور تنظیم گری در بازار خودرو و بازگرداندن تعادل بین عرضه و تقاضا نیاز به واردات داریم.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد: همچنین به منظور استفاده از فناوری های جدید و ایجاد رقابت در داخل تصمیم بر این شده که واردات خودرو در قالب این آئین نامه انجام شود. طبیعی است که شرایط کشور ما در حوزه اقتصادی ثابت نیست و برای تصمیم گیری در این بخش باید اثرات آن در اقتصاد کشور و بازار نیز سنجیده شود.

ایرادات آئین نامه واردات خودرو گام به گام مرتفع می شود

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: اگر بعضا ایرداتی هم نسبت به آئین نامه واردات خودرو وارد می دانند از این جهت است که فضا به گونه ای که توقع است باز نشده است. این ایراد بعضا از سوی ما نمایندگان نیز مطرح است ولی باید نیمه پر لیوان را دید، اینکه تا همین حد هم فضا باز شده اقدام خوبی است. بعد از چند سال ممنوعیت واردات خودرو، آئین نامه ای که نوشته شده متناسب با شرایط روز و وضعیت کشور است. اگر فعالان اقتصادی در حوزه خودرو همراهی کنند و مقررات به گونه ای که نوشته شده رعایت شود، قطعا فضا به مرور مثبت شده و نواقص موجود نیز مرتفع می شود.

خودروهای ثبت سفارش شده به زودی وارد می شود

وی در ادامه تاکید کرد: قطعا بعد از مدتی خودروسازها نیز به سمت استفاده از فناوری های روز رفته و نتیجه آن کیفی سازی خودرو و ایجاد بازار رقابتی خواهد بود. باید ببینیم این گام برداشته شده در مسیر اجرا چه ایراداتی دارد تا نسبت به رفع آنها اقدام شود. ما می توانیم از ظرفیت خودروهای هیبریدی نیز در واردات استفاده کرده و از فناوری آنها نیز در صنعت خودروسازی بهره ببریم.

فیروزی افزود: از نظر بنده برای گام نخست، آئین نامه واردات یک حرکت روبه جلو است و قطعا در حرکت های بعدی هم فضا بازتر شده و هم ایرادات مرتفع خواهد شد. امروز امکان ثبت سفارش برای افرادی که قصد واردات دارند فراهم شده و پیش بینی می شود از آذرماه شاهد ورود خودروها به داخل باشیم.

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=3335
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه