10 خودروی برتر آلمانی برای تیونینگ
نوشته شده توسط كوشا نامى
غولهای آلمانی مانند آئودی، پورشه، فولکسواگن، مرسدس خودروهایی تولید میکنند که میتوانند بیشترین گزینههای تیونینگ از ارتقای ساده ECU گرفته تا تغییرات حداکثری تیونینگ را شامل شود.
سرعت پرس– خودروهای آلمانی بسیار پرطرفدار هستند و با نمایش کم نظیر در عملکرد، شهره عام و خاص هستند. این خودروها برای تیونینگ شدن فوقالعاده انعطافپذیر بوده و مالک آنها برای تغییر خودروی خود هر کاری میتوانند بکنند. نکتهای که موجب شده تا تیونر متعددی به سراغ آنها بروند. در این میان پول تنها چیزی است که برای سفارشی سازی و تیونینگ خود نیاز دارید و در این صورت، خروجی بیشتر از انتظارتان خواهد بود. خودروهای آلمانی با عملکرد بالا و برخورداری از ویژگیهای لوکس، خودروهای نسبتا گرانی هستند. درواقع سریعترین خودروها مانند پورشه 911، در اروپای مرکزی بیش از 100 هزار دلار قیمت دارند و علیرغم قیمت، نه تنها در این منطقه بلکه در سراسر جهان همچنان جزو محبوبترین خودروها هستند. هزینه این خودروها محدود به قیمت پایه نیست و با تیونینگ و سفارشیسازیهای مختلف میتوان آنها را به تجهیزات و امکانات باورنکردنی مجهز کرد. غولهای آلمانی مانند آئودی، پورشه، فولکسواگن، مرسدس خودروهایی تولید میکنند که میتوانند بیشترین گزینههای تیونینگ از ارتقای ساده ECU گرفته تا تغییرات حداکثری تیونینگ را شامل شود. در این میان خودروهای ژاپنی و آمریکایی نیز به خاطر سفارشیسازیشان معروف هستند اما این خودروهای آلمانی هستند که با انعطاف فراوان بسیار مورد توجه قرار دارند:
پورشه 911
همه می دانیم که 911 افسانهای و نمادین، هویت پورشه است! حتی اگر 911 های مختلفی را با تنظیماتپ رقدرت کارخانهای داشته باشید اما بازهم میتوانید با گزینههای بیپایانی از تیونینگ روبرو باشید. گزینههایی که با تیونینگ افترمارکت، بهترین عملکرد و قدرت را به ارمغان میآورند. مدل پایه 911 379 اسببخار قدرت دارد و برخی از تراشههای ECU تنظیم کننده با قدرت بسیار زیادی شارژ میشوند. بسیاری از سفارشیسازیها از جمله تنظیم گیربکس، قطعات ارتقا یافته و یا سایر تغییرات، برای همه مقرون به صرفه نیستند، اما این ارتقاها میتوانند قدرت خروجی را به 1000 اسببخار افزایش دهند.
فولکس واگن گلف
فولکسواگن گلف نه فقط در آلمان بلکه در کا دنیا یکی از محبوبترینها در آلمان است. گلف با گزینههای تیونینگ بیپایان و تریمهای پرفورمنس مانند GTi و R بسیار محبوب است. گزینههای پرتعداد تیونر که بهطور خاص برای گلف در دسترس هستند، آن را به یکی از بهترین خودروهای آلمانی برای سفارشیسازی با قطعات جانبی تبدیل میکند. ارتقاء و سفارشی سازی گلف میتواند از گزینههای کوچکتر موجود تا تغییرات بزرگ موتور متفاوت باشد. گلف GTi و R با گزینههای ارتقاء در اجزای موتور از شفت بادامک گرفته تا بلوکهای موتور و ارتقاء پیستون را شامل میشود.
مرسدس بنز 560 SEC
مرسدس بنز 560 SEC یکی از سدانهای گران قیمت کلاس S است که با آپشنهای نامحدود تیونینگ نیز عرضه میشود. این سدان مرسدس با موتور قدرتمند V8 و 350 اسببخار قدرت عرضه میشود که میتوان آن را تا حد بسیار خوبی تنظیم کرد. مرسدس 560 SEC را میتوان با موتوری آماده ساخت که بهبود چشمگیر توان خروجی را به همراه دارد.
فولکس واگن بیتل
فولکس واگن بیتل با موتور باکسر و ظاهر کلاسیک خود آماده هر تیونینگی است. در دسترس بودن و پشتیبانی عالی قطعات پس از فروش، امکان تنظیم آن را در مقیاسهای بزرگ فراهم میکند. با سرمایهگذاری کافی، این خودرو را میتوان با آپشنهای بیپایان اصلاح کرد و از نظر عملکرد به هر چیزی تبدیل شد.
بامو ام5 (E60)
بامو M5 ای 60 -نسخهای که برای بازار ما کاملا آشناست- همراه با موتور V10 نسخهای است که با گزینههای بیپایان تیونینگ عرضه میشود. افزودن قطعات افترمارکت عرضه شده از سوی بازار، افزایش تصاعدی عملکرد را به دنبال داشته است. تغییر ورودی هوا و البته سایر تغییرات دیگر، خروجی V10 را به بیش از 600 اسب بخار میرساند. برای موتور تنفس تراشههای ECU بخشی از ارتقای قدرت را در دست دارد.
بامو سری 3 (E46)
بامو E46 یکی دیگر از باموهای خوش دست برای تیونینگ است. E46 یک سدان-کوپه قدرتمند است که به دلیل سازگاری با تراشههای مختلف تیونرها، کیتهای زیبا و کارامد آیرودینامیک و پشتیبانیهای پساز فروش کامل، بسیار محبوب است. تکنیکهای جدید BMW E46 را میتوان با قدرت و قابلیتهای عظیم بهکار گرفت. در E46 موتور، گیربکس و تراشههای تیونر ECU تنها تغییراتی نیستند که مورد توجه قرار دارند. تنظیم ارتفاع سواری با کیتهای تعلیق، ورودیهای هوا و حتی داخل خودرو هم از دستکاری خالی نمیمانند.
آئودی RS3
آئودی RS3 با موتور 5 سیلندر خود حقیقتا یک آلمانی برجسته است. جالب است بدانید که RS3 اسپرت 401 اسببخار را بدون هیچ دخالتی مستقیما تولید میکند. تیونرها برای این خودرو مجموعهای ازسوپرشارژرها، تراشههای ECU و کیتهایی را درنظر گرفتهاند که گزینههای بی پایانی را برای تنظیم و افزایش عملکرد بهتر ایجاد میکند. کیتهای چند مرحلهای چیزی است که خروجی را افزایش میدهد و قدرت این کوچولوی تند و تیز را تا 540 اسببخار افزایش میدهد. جالب اینجاست که این قدرت با برخی تغییرات درسوپاپها، پیستونها و ورودیها از مرز 650 اسببخار نیز عبور میکند.
مرسدس A45 S
مرسدس AMG A45 S را باید اولین 4 سیلندر قدرتمند دنیا دانست که با برخورداری از یک موتور 4 خطی 421 اسببخار قدرت تولید میکند. قدرتی که باید آن را مدیون فناوری پیشرفته AMG دانست. درواقع نسخه پایه AMG A45 S با موتور 2 لیتری M 139 آنقدر قدرتمند است که بدون هیچ تغییری شما را سر وجد بیاورد! اما با اینحال همواره مورد توجه تیونرها بوده تا باز هم قدرت بیشتری از آن استخراج شود. ارتقا توربو، ورودیها، متعلقات و بهویژه کیتهای بدنه، مرسدسAMG A45 توان این مرسدس را تا حدی جنون آمیز بالا میبرد.
مرسدس AMG E63 S
مرسدس AMG E63 S دارای یک موتور توربو دوقلو V8 است که بیش از 600 اسب بخار قدرت تولید میکند. استایل خودرو و پتانسیل آن موجب شده تا تیونرها به فکر ارتقای آن بیوفتند. ارتقای موتور،AMG E63 را به خودرویی با آپشنهای بیپایان تیونینگ تبدیل می کند. مرسدس بنز AMG E63 S به لطف فضای اضافی زیر کاپوت کاملا آماده تغییر است و نصب ورودیهای هوا و چیپهای تیونینگ کار را براس تیونرها آسان کرده است. به روز رسانی و تغییراتی از توربو که قدرت را فراتر از 700 اسب بخار میبرد.
پورشه پانامرا توربو اس
براستی در کجا زندگی میکنیم؟ وقتی که ورود خودروی بالای 4 سیلندر به بهانه لوکس بودن ممنوع میشود؟!
در خارج از کشور اما پورشه پانامرا توربو S ظاهری -که چنکی بدلمان بزند- ندارد! اما با اینحال در ارائه قدرت و گزینههای دستکاری، خودرویی بسیار خوب است. پورشه پانامرا توربو S با یک توربو دوقلو V8 مجهز به قدرت 620 اسب بخاری مورد توجه تیونرهایی است که بدنبال سفارشی سازی و تامین نظر مشتریان خاص خود هستند. تیونرها با چیپهای الکترونیکی این قدرت را به بیش از 700 اسب بخار میرسانند اما بیشترین ارتقاء برای این خودرو شامل توربوشارژرها و اگزوزها میشود.