چرخ فروش مرسدس در چین کم باد شد

این خودروساز آلمانی اعلام کرد که فروش مرسدس بنز در سه ماهه دوم به دلیل مشکلات عرضه و قرنطینه‌های مرتبط با ویروس کرونا در چین به شدت کاهش یافته است.

به گزارش سرعت پرس به نقل از ایسنا به نقل از رویترز، مرسدس از آوریل تا ژوئن ۴۹۰ هزار خودروی سواری تحویل داده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۶ درصد کاهش داشته است.

در نیمه اول سال ۲۰۲۲، بخش خودروهای این شرکت شاهد کاهش ۱۶ درصدی در فروش بود که در مجموع ۹۹۸ هزار مورد تحویل شد.

به گفته مرسدس، فروش سه ماهه دوم در چین، با ۲۵ درصد کاهش به ۱۶۳ هزار و ۷۰۰ دستگاه، بیشترین کاهش را داشته است. فروش در منطقه آسیا به علت محدودیت‌های بیماری کرونا ۲۰ درصد کاهش یافت، در حالی که فروش در اروپا ۱۰ درصد کاهش یافت و آمریکای شمالی شاهد افت ۳ درصدی در سه ماهه بود.

با این حال، یک سخنگوی مرسدس بنز به پیش‌بینی خود در سال ۲۰۲۲ مبنی بر افزایش جزئی فروش در مقایسه با سال ۲۰۲۱ پایبند است. بریتا سیگر، مدیر فروش گفت: علیرغم نگرانی‌ها در مورد افزایش تورم، تقاضای مشتریان همچنان بالاست.

اين زر حاليست كه مرسدس بنز چندى پيش اعلام کرده بود، چین خانه دومش خواهد بود. این خودروساز تراز اول جهانی سرمایه سنگینی را به بخش تحقیق و توسعه خود در این کشور تزریق می‌کند. ژرمن‌ها می‌گویند چین مرکز ثقل جدید صنعت خودرو می‌باشد.

بیش از ۳۰ درصد کل فروش خودروهای جدید در دنیا به چین تعلق داشته و این کشور از سال ۲۰۰۹ تاکنون بزرگ‌ترین بازار خودروهای جدید بوده است.

 

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=1068
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه