محصول جدید ایران خودرو

فردا؛ پروژه TF۲۱ ایران خودرو رونمایی می‌شود + مشخصات

بر اساس اعلام ایران خودرو پروژه TF21 ایران خودرو روز سه شنبه 26 مهرماه رونمایی خواهد شد. تولید مدل مفهومی TF21 در دهم فروردین ۱۴۰۱ به تایید مدیرعامل ایران خودرو رسید و فاز طراحی آن آغاز شده بود.

بر اساس اعلام ایران خودرو پروژه TF21 ایران خودرو روز سه شنبه 26 مهرماه رونمایی خواهد شد. تولید مدل مفهومی TF21 در دهم فروردین ۱۴۰۱ به تایید مدیرعامل ایران خودرو رسید و فاز طراحی آن آغاز شده بود.

به گزارش سرعت پرس و به نقل از برنا، خطیبی، مدیرعامل ایران خودرو در حاشیه مراسم رونمایی کشنده آتامان ایران خودرو دیزل که در ۳۰ خرداد برگزار شد، در خصوص قیمت و زمان عرضه ماشین خودرو TF21 این شرکت اعلام کرده بود: این محصول جدید با قیمت ۱۸۰ تا ۳۰۰ میلیون تومان عرضه می‌شود اما پیش از این، منوچهرمنطقی، معاون وزارت صمت، قیمت این خودرو را ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کرده بود.

مشخصات فنی TF21 ایران خودرو

بر اساس اطلاعاتی که گروه خودروسازی ایران خودرو منتشر کرده، سری اول TF21 با پیشرانه TU5P (پلاس) تولید و عرضه خواهد شد. این موتور که در حال حاضر زیر کاپوت تارا قرار دارد، مدل ایرانی‌شده EC5 پژو است که در پژو ۳۰۱ استفاده شده و همین طور نسخه بهینه‌سازی‌شده و ارتقایافته TU5 است که قبلا در پژو ۲۰۶، پژو ۲۰۷ و پژو پارس ایران خودرو به کار رفته بود. پیشرانه TU5 پلاس می‌تواند حداکثر قدرت ۱۱۵ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۱۵۰ نیوتن متر را تولید کند. البته این پیشرانه ۱.۶ لیتری در تارا ایران خودرو ۱۱۳ اسب بخار قدرت و ۱۴۴ نیوتن متر گشتاور دارد. حداکثر سرعت خودرو موتور TU5P به ۱۹۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و در ۱۲.۵ تا ۱۳ ثانیه، ۰ تا ۱۰۰ را پر می‌کند. با توجه به اینکه خودرو TF21 در سگمنت B قرار دارد، مصرف سوخت آن در هر صد کیلومتر، حدود ۷ لیتر خواهد بود. به دلیل اینکه ایران خودرو در نظر دارد پیشرانه TU5 را حذف کند و به جای آن پیشرانه‌های جدیدتر و کم‌مصرف‌تر را جایگزین کند، سری دوم TF21 با موتور ملی IK3 تولید خواهد شد. موتور IK3 سه سیلندر در دو نوع KP5 با سیستم تنفس طبیعی، حجم ۱.۵ لیتر، قدرت ۱۲۰ اسب بخار و گشتاور ۱۴۵ میلیمتر و نوع KP2 با توربوشارژ، حجم ۱.۲ لیتر، قدرت ۱۷۰ اسب بخار و گشتاور ۲۸۶ نیوتن متر طراحی و تولید می‌شود. پروژه TF21 ایران خودرو قرار است جایگزین پژو ۲۰۶ شود. بر همین اساس، محصول جدید ایران خودرو ساختار جعبه‌ای دارد و شبیه کیا سول خواهد بود. البته ماشین TF21 شبیه به ام جی ۳ چینی انگلیسی نیز است، اما در نگاه اول کیا سول کره‌ای را به یاد بینندگان می‌آورد. بر اساس اعلام سازنده، TF21 ایران خودرو در سگمنت B قرار دارد و دارای ابعاد و اندازه‌ای کوچک‌تر از کراس‌اوور K125 است. طراحان برای ظاهری TF21 از ماشین‌های کوچک هیوندای i10، میتسوبیشی میراژ و رنو کویید الگو خواهند گرفت و به همین خاطر احتمالا روی پلتفرم دیگری غیر از IKP1 ساخته می‌شود.

مطالب مرتبط:

طرح ثبت‌نام نقدی کامیون شیلر اعلام شد

طرح ثبت‌نام نقدی و اعتباری مينى بوس سحر پلاس اعلام شد

رشد ۱۰۱ درصدی تحویل حضوری در ایران‌خودرو

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=4419
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه