سبقت فناوری خودران‌ های چین از آمریکا

چین موفق شده به فناوری پیشرفته‌تری در زمینه تولید خودروهای خودران‌ دست یابد و به برنامه‌های خود در زمینه تولید این نوع خودروها شتاب بخشیده است.

به گزارش سرعت پرس به نقل از دنیای اقتصاد، یکی از شرکت‌های چینی فعال در زمینه تولید خودروهای خودران‌، شرکت بایدو است که زیرمجموعه‌ای موسوم به جیدو آئوتو را به همین منظور تاسیس کرده است. این شرکت مدعی است در زمینه ابداع فناوری مورداستفاده در خودروهای خودران‌ یک نسل از رقیب اصلی خود در آمریکا یعنی تسلا جلوتر است. به گفته روبین لی، مدیر اجرایی بایدو، این شرکت در زمینه درک خودروهای برقی در مرحله نیمه‌نهایی و در زمینه درک ماهیت هوشمندی این خودروها در مرحله نهایی است.
جیدو به دنبال عرضه ۸۰۰هزار خودروی رباتیک یا هوشمند در سال ۲۰۲۸ بوده و دومین مدل از خودروهای هوشمند خود را تا سال ۲۰۲۴ به تولید انبوه می‌رساند. اولین مدل خودروی خودران‌ رباتیک این شرکت که هنوز به تولید انبوه نرسیده و با صدور دستورات صوتی کنترل می‌شود در ماه ژوئن در معرض دید عموم قرار گرفت. تولید انبوه این خودرو که فاقد دستگیره در است از سال ۲۰۲۳ آغاز می‌شود. بایدو و جیدو با همکاری هم نرم‌افزار اختصاصی هدایت این خودرو و نیز ۲ رادار لیزری لیدار و نیز ۱۲ دوربین را برای آن ساخته‌اند. در رادار لیدار به جای امواج رادیویی از نور لیزر استفاده می‌شود. جیدو مدعی است رادار لیدار این شرکت پیشرفته‌تر از تسلاست. در خبر دیگری، چین اعلام کرد تاکسی‌های رباتیک بدون راننده در دو شهر این کشور فعال می شوند. بایدو، موتور جست‌وجوی چینی، مجوزهای لازم برای فعالیت تاکسی رباتیک‌های بدون راننده در جاده‌های دو شهر چین را دریافت کرده است.

رویترز در این زمینه گزارش داده که این مجوزها از سوی شهرداری‌های چانگ کینگ و ووهان اعطا شده و به تاکسی‌های رباتیک اجازه می‌دهند بدون حضور راننده در خودرو، سرویس‌هایی به مردم ارائه کنند. این مجوزها از امروز فعال می‌شوند. بایدو نخستین شرکتی است که چنین مجوزی در چین دریافت می‌کند. شرکت مذکور دریافت مجوزهای لازم را نقطه تحولی در سیاستگذاری چین در خصوص رانندگی خودران اعلام کرد. وی دانگ، مدیر ایمنی عملیاتIntelligent Driving Group بایدو، در این باره می‌گوید: این مجوزها اهمیت زیادی در صنعت کشور دارند. طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده، بایدو نخست ۵ تاکسی رباتیک رایگان در هر یک از دو شهر به کار می‌گیرد. این تاکسی‌ها می‌توانند از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر در مناطق تعیین‌شده در ووهان و از ۹:۳۰ تا ۴:۳۰ در چانگ‌کینگ مسافران را جابه‌‌جا کنند. همچنین بایدو مشغول مذاکراتی است تا طی یک سال مجوز‌های لازم برای آزمایش تاکسی رباتیک‌های کاملا خودران و رایگان در پکن، شانگهای و شنژن را فراهم کند.

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=2013
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه