سیدمحمد تقی بطحایی:

اگر خودروهای داخلی فاقد استاندارد بودند به بازار عرضه نمی‌شدند

خودروسازان در جهت ارتقای ایمنی و کیفیت عملکرد خودروهای تولید داخل حرکت می‌کنند

سرعت پرس– عضو سابق هیات علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی آمار مرگ و میر ناشی از حوادث رانندگی را ناشی از کیفیت خودروهای داخلی ندانست و گفت: خوشبختانه در دی ماه سال 96، استانداردهای 52 گانه خودرویی اجرایی شد. در دی ماه 97، این عدد به 63 رسید و تا دی ماه 1400، 76 استاندارد از 85 استاندارد شاخص جهانی به اجرا درآمده است.
سیدمحمد تقی بطحایی در خصوص اظهارنظرات غیرتخصصی و غیرکارشناسی از سوی اشخاص با سطح دانش و تخصص‌های متفاوت درباره استانداردهای خودرویی با بیان اینکه استانداردهای خودرویی از 55 گانه به 85 گانه ارتقا یافته است، گفت: صنعت خودروی کشور از این میزان تاکنون به 76 استاندارد دست یافته و ادامه این روند موجب ارتقای ایمنی و کیفیت عملکرد خودروهای تولید داخل می‌شود.
بطحایی با اشاره به اینکه تحریم‌ها مانع از تامین تجهیزات ضروری برای تامین 9 استاندارد باقی مانده شده است، تصریح کرد: اخیرا صنایع انفورماتیک با انجام تست EMI در جهت آماده‌سازی شرایط برای ارتقای استانداردها حرکت می‌کنند.
وی آمار تصادفات را ناشی از کیفیت خودروهای داخلی ندانست بلکه در رابطه با اکوسیستم به عوامل جاده‌ای و فقدان علائم رانندگی در جاده‌های کشور اشاره کرد و گفت: نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های کشور آمار بالایی از مرگ و میر ناشی از تصادفات رانندگی را رقم زده به طوری که خودرو به عنوان تنها عامل حوادث رانندگی مطرح نیست.
عضو سابق هیات علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی که هشت دوره نمایندگی ایران در سازمان استاندارد IEC وابسته به سازمان بین‌المللی استاندارد ISO را عهده‌دار بوده بر اهمیت رعایت استانداردها تاکید کرد و گفت: اگر بنده صاحب یک کارخانه خودروسازی باشم و انبارها انباشته از خودرو بوده و برای خرید خودرو نیز صف تشکیل شده باشد، حتی در صورت نیاز به نقدینگی، اگر خودروهای تولیدی فاقد استاندارد باشند، هرگز اقدام به فروش نخواهم کرد و در خودروسازی‌های کشور نیز چنین است.
بطحایی در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه در دی ماه سال 96، استانداردهای 52 گانه خودرویی اجرایی شد. در دی ماه 97، این عدد به 63 رسید و تا دی ماه 1400، 76 استاندارد از 85 استاندارد شاخص جهانی به اجرا درآمده است.
.

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=3100
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه