گام بزرگ سایپا و ايران‌خودرو در راستای همکاری و اتحاد استراتژيك

هم‌زمان با هفته وحدت و با امضاي تفاهم‌نامه‌هاي همكاري مشترك بين شركت‌هاي زيرمجموعه گروه خودروسازی سایپا و گروه صنعتي ايران‌خودرو، گام بزرگ دو خودروساز بزرگ كشور در راستاي تحقق اهداف اتحاد استراتژيك برداشته شد.

به گزارش سرعت پرس به نقل از  سایپانیوز، در اين مراسم، مديرعامل گروه خودروسازي سايپا ضمن گرامي‌داشت هفته وحدت، گفت: از اين‌كه اين مراسم در هفته وحدت اتفاق افتاد بسيار خوشايند است و اميدواريم سالانه در هفته وحدت، دو خودروساز بزرگ به واسطه نتايج خوب همکاری هاي مشترك جشن بگيرند.

محمدعلي تيموري افزود: خداوند متعال در قرآن كريم مي فرمايند كه «دست خدا با جماعت است»، وحدت يعني همين اتفاقي كه امروز با همكاري دو خودروساز بزرگ شكل گرفته است.

او تصريح كرد: در دنياي امروز همين وحدت مورد تاكيد قرآن كريم، به نام كار گروهي مطرح و نام‌گذاري شده كه شامل كار گروهي در درون سازمان ها و يا بين سازمان هاست و خوش‌بختانه اين نگرش در دولت مردمي از روز نخست شكل گرفته است و اين سياست توسط وزير صمت به عنوان راهبرد اصلي از ابتدا پيگيري و دنبال مي شود.

تيموري افزود: در راستاي سياست وزارت صمت دو خودروساز از ابتدا به صورت متحد با هم حركت كردند و اين اتحاد نتايج خوبي را به ارمغان آورده است و يكي از نتايج خوب اين وحدت در چند ماه اخير اين بوده كه ميزان هجمه ها به دو خودروساز كاهش اساسي داشته و آرامش در دو مجموعه حكم‌فرما شده است.

مديرعامل گروه خودروسازي سايپا گفت: آن‌چه باعث اين آرامش در صنعت خودرو شده حاصل عواملي نظير، سياست‌گذاري بسيار حرفه‌اي وزارت صمت و تلاش‌هاي شبانه روزي همه كاركنان و مديران دو خودروساز داخلي است.

او افزود: دو خودروساز در حال حاضر خودروي ناقص در كف پاركينگ‌ها ندارند و نه تنها خودروي ناقص توليد نمي‌شود بلكه شاهد عبور مستقيم صد درصدي محصولات در سايپا و ايران خودرو هستيم در حالي كه در ابتداي فعاليت‌مان در سايپا و ايران خودرو، بيش از 160 هزار خودروي ناقص وجود داشت و شوراي پول و اعتبار هم كمكي به خودروسازان نكرد، ولي امروز وضعيت نقدينگي سايپا و ايران خودرو نسبتا مناسب است.

تيموري يادآور شد: در روزهاي نخست آغاز به كارم در سايپا، مقام معظم رهبري فرمودند كه مردم از كيفيت خودروها گلايه‌مندند؛ اين فرمايش نشان داد كه ما صنعت خودرو را در چه شرايطي تحويل گرفتيم.

او افزود: امروز بيش از 300 درصد مراجعه مردم به نمايندگي‌ها كاهش يافته است، چرا كه با عبور مستقيم محصولات، خودروها با كيفيت مناسب در اختيار مردم قرار مي‌گيرد. همچنين اتحاد بين دو خودروساز منجر به افزايش كيفيت در تامين و توليد قطعات و محصولات مي‌شود.

تيموري تاكيد كرد: آرزوي ما اين است كه خودرويي توليد كنيم تا پنج سال به نمايندگي مراجعه نكند و اين اتفاق باعث مي‌شود تا صادرات ما كاملا اقتصادي باشد.

 مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو نیز در نشست امضای شش تفاهم‌نامه همکاری با سایپا كه به ميزباني شركت گسترش سرمايه‌گذاري ايران‌خودرو برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت، تقارن زمانی امضای اين تفاهم‌نامه با هفته وحدت را مبارك و خجسته ارزيابي كرد و گفت: در شرایط فعلی، شكل‌گيري اين اتحاد بين دو خودروساز يك گام بزرگ در راستاي سياست‌هاي كلان اقتصادي كشور به شمار مي‌رود و به عبارتي سرآغاز تحول در حوزه كيفيت، كاهش قيمت تمام شده و تنوع محصول در صنعت خودرو خواهد بود.

مهدی خطیبی اتحاد استراتژیک ایران‌خودرو و سایپا که هدف و آرزوی دیرین صنعت خودرو کشور بود را ریل‌گذاری صحیح در مسیر توسعه این صنعت توصیف کرد و گفت: باید با برنامه‌ریزی درست هر روز بر استحکام و کیفیت این اتحاد بیفزاییم و با چابك‌سازي بسياري از ساختارهاي صنعت خودرو هم‌گام با خودروسازان بزرگ دنيا حركت كنيم.

او با بيان اين‌كه شكل گيري اين اتحاد استراتژيك طي سال‌هاي گذشته به عنوان حلقه مفقوده در صنعت خودرو بلاتكليف بوده است، افزود: به ثمر نشستن پروژه اتحاد دو خودروساز و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در هفته وحدت را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم بتوانیم نتایج موثری برای افزایش رضایتمندی مشتریان کسب کنیم.

خطیبی اتحاد در اهداف و برنامه‌های توسعه را مسیر برون‌رفت از مشکلات و کمبودهای موجود دانست و گفت: در زمینه قوای محرکه، لجستیک، دفاتر خارج از کشور، خدمات پس از فروش اقدامات مهمی شکل گرفته و این موضوع نشان از شکل گیری فرهنگ مشارکت در خودروسازان کشور است.

مديرعامل گروه صنعتي ايران‌خودرو با بيان اين‌كه در شرايط توسعه فضاي رقابتي در صنعت خودرو جهان، دو خودروساز بزرگ كشور بدون اتحاد استراتژيك و ايجاد زمينه‌هاي همكاري مشترك نخواهند توانست بقاي خود در بازارهاي داخلي و منطقه‌اي را تضمين كنند، تصریح کرد: ایران‌خودرو و سایپا به عنوان سرمایه‌های ملی متعلق به مردم هستند و اهداف و استراتژی‌های مشترکی را دنبال می کنند.

او با تاکید بر پرهیز از رقابت منفی میان دو خودروساز گفت: با اصلاح این تفکر مسیرهای روشنی پیش‌رو خواهیم داشت و در اين گام بزرگ نيز شركت‌هاي زيرمجموعه دو خودروساز با همکاری با يكديگر مي‌توانند آغازگر همکاری هاي هماهنگ و مهندسي شده در حوزه توسعه محصول باشند و به طور حتم در آينده نزديك اثرات مثبت آن نيز نمايان خواهد شد.

گفتني است، در اين مراسم، هفت تفاهم‌نامه همکاری بين شركت‌هاي زيرمجموعه سايپا و ايران‌خودرو به امضاي مديران عامل اين شركت‌ها رسيد و در حضور مديران عامل گروه خودروسازي سايپا و گروه صنعتي ايران خودرو مبادله شد.

شركت پلاسكوكار سايپا با مهركام پارس ايران‌خودرو، شركت پلاسكوكار سايپا با شركت درخشان ساز ايران‌خودرو، شركت ماليبل سايپا با شركت ريخته‌گري چدن ايران‌خودرو، شركت ماليبل سايپا با شركت ريخته‌گري آلومينيوم ايران‌خودرو، شركت ليزينگ رايان سايپا با شركت حمايت گستر ايران‌خودرو و شركت سايپاآذين با شركت مهركام پارس ايران خودرو، تفاهم نامه هاي همكاري را امضا و مبادله كردند.

اهداف اصلی توسعه همكاري‌هاي سايپا و ايران خودرو شامل تولید اقتصادی محصولات و قطعات از طريق پوشش ظرفيت مازاد شركت‌ها، توسعه هسته‌‌های اكتساب فناوری در زنجيره ساخت، تامین قطعات، تجهيزات و خدمات در صنعت خودرو، مدیریت و بهره‌‌برداری بهینه استفاده از منابع با هدف کاهش هزینه‌های تمام شده، ارتقای فناوری‌هاي عملياتي توليد و به اشتراک گذاشتن تجارب و ظرفيت‌هاي مهندسي و افزايش عمق ساخت داخل محصولات و قطعات با هدف افزايش كيفيت و کاهش ارزبری عنوان شده است.

رويكرد تعاملي مديران عامل دو خودروساز بزرگ مبني بر ترسيم نقشه راه براي همکاری هاي مشترك، باعث شده است تا عواملي مانند استفاده از ظرفيت‌هاي دو خودروساز، كاهش قيمت تمام شده بر مبناي ارتقاي كيفيت محصولات و قطعات، تكميل زنجيره تامين و توليد و هم‌گام‌سازي با تكنولوژي‌هاي پيشرفته مورد تاكيد محمدعلي تيموري مديرعامل گروه خودروسازي سايپا و مهدي خطيبي مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو قرار گيرد.

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=4253
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه