کرونا باز هم تویوتا را تعلیق کرد

شرکت تویوتا موتور اعلام کرد عملیات شیفت شب را در روز سه‌شنبه در یک خط تولید در کارخانه خود در مرکز ژاپن به دلیل شیوع کووید-۱۹ متوقف کرده است زیرا دوشنبه‌شب نیز فعالیت‌های خود را در آنجا متوقف کرد.

به گزارش پایگاه خبری سرعت پرس – این تعلیق در حالی اتفاق می‌افتد که تویوتا پس از محدودیت‌های کرونا در چین و کمبود تراشه‌های جهانی -که آن را مجبور به کاهش مکرر تولید در سه‌ماهه‌  آوریل تا ژوئن کرد- حدود ۱۰ درصد کمتر از هدف اولیه برنامه‌ریزی‌شده تولید نموده است. به‌طور جدی تولید خود را افزایش داد. این شرکت روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد در مجموع ۱۶ کارگر در کارخانه Tsutsumi در استان آیچی به کووید آلوده شده‌اند و این امر باعث می‌شود این شرکت تامین نیروی کافی برای فعالیت‌ها را سخت کند.

یک سخنگوی این خودروساز ژاپنی به‌ رویترز گفت: خروجی حدود ۶۶۰ خودرو تحت تاثیر این تعلیق قرار خواهد گرفت. تویوتا در اواخر ژوئیه به همین دلیل به مدت دو روز فعالیت شیفت شب را در یک کارخانه دیگر به حالت تعلیق درآورد. البته بزرگ‌ترین خودروساز جهان از نظر فروش به هدف تولید جهانی ۷/ ۹میلیونی خود برای سال منتهی به مارس ۲۰۲۳ پایبند بوده و می‌گوید تولید و فروش از این ماه به بعد در مسیر بهبود قرار می‌گیرند.

 

گفتنی است که میزان فروش تویوتا علی‌رغم پاندمی کرونا در سال گذشته در کل کشورها به ۱۰ میلیون و ۴۹۶ هزار دستگاه خودرو رسید که در مقایسه با سال ۲۰۲۰، رشد ۱۰.۱ درصدی را نشان می‌دهد. این آمار، شامل فروش محصولات دایهاتسو و هینو نیز می‌شود. حتی بدون احتساب آمار این برندهای زیرمجموعه، فروش تویوتا در سال ۲۰۲۱ میلادی ۱۰.۶ درصد افزایش داشته است. این آمار شامل همه خودروهای بنزینی، دیزلی، هیبریدی و برقی است. البته تویوتا می‌گوید هیچ گاه پرفروش‌ترین خودروساز بودن، هدف اصلی شرکت نبوده و آمار فروش خوب، نتیجه تصمیم همه خریداران و مشتریان برای حمایت از برندهای این گروه خودروسازی است. سخنگوی تویوتا می‌گوید هدف تویوتا این است که بهترین برند خودرویی در زمینه ایمنی و کیفیت باشد.

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=2118
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه