چگونه تقاضای بازار خودرو کاهش می‌یابد؟

وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام ‌کرد: باید در کشور جذابیت سرمایه‌گذاری در سایر بخش‌ها ایجاد شود تا شاهد هجوم و صف افراد به سمت خودرو و خودروسازی نباشیم.

به گزارش سرعت پرس و به نقل از دنیای اقتصاد، مرکز ارتباطات این وزارتخانه در واکنش به گزارشی مبنی بر تشکیل صف‌های طولانی خریداران خودرو در جاده مخصوص عنوان کرد صف طولانی خریداران موضوعی نیست که وزارت صمت و خودروسازان از آن راضی باشند و این موضوع نیز به نفع خودروسازان و وزارت صمت نیست، اما بخش‌های مختلف کشور در اقتصاد کلان ملی موثر هستند.

باید در کشور بخش‌های ایجاد شوند که جذابیت سرمایه گذاری داشته باشند، مانند بازار سرمایه و بازار بورس که وزارت جهاد کشاورزی و وزارت اقتصاد می‌توانند در این موضوع موثر باشند تا صف هجوم افرادی که نقاضای واقعی ندارند و نقدینگی سرگردانی که داخل کشور است به سمت خودرو و خودروسازی سرازیر نشود. در ادامه تاکید شده در وزارت صمت در بخش خودرویی چند برنامه ویژه در سال جاری پیگیری شده است تا بتوان عرضه و تقاضا را کنترل کرد. بحث افزایش عرضه موضوع نخست است که در سال جاری نسبت به تولید افزایش پیدا کرده است. وزارت صمت در ادامه اظهار داشته موضوع بعدی واردات خودرو است که باید فاصله بین عرضه و تقاضا را با واردات خودرو کم کرد که این موضوع هم در وزارت صمت با جدیت در حال پیگیری است.

در صورتی که بخش‌های دیگر مانند بانک مرکزی و سازمان‌های مرتبط در موضوع تامین ارز همراهی لازم را داشته باشند می‌توانیم امیدوار باشیم واردات خودرو امسال انجام شود. برپایه این گزارش، موضوع اصلاح قیمت‌ها برنامه بعدی وزارت صمت است که با توجه به اقتصاد کلان ملی نیاز به اصلاح دارد. بر همین اساس با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه، هزینه‌های لجستیک و افزایش دستمزدها نیازمند این هستیم که قیمت تمام‌شده را اصلاح کنیم؛ به همین دلیل آنالیز قیمت خودروسازان دریافت شده و با بررسی‌هایی که در سازمان حمایت، شورای رقابت و وزارت صمت انجام شده اصلاح قیمت‌های خودروسازان درحال انجام است. گزارش مرکز ارتباطات وزارت صمت می‌افزاید: درباره سامانه یکپارچه فروش که عرضه خودرو در آن فعال است، می‌توانیم از طریق این سامانه نیاز بازار را اندازه‌گیری کنیم و تعداد مصرف‌کنندگان را داشته باشیم. در نتیجه حذف سامانه یکپارچه در برنامه وزارت صمت قرار ندارد.

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=4165
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه