چالش تولید در لوسید

شرکت خودروسازی لوسید، پیش‌بینی تولید خود را برای خودروهای برقی به نصف کاهش داد و چالش‌های زنجیره تامین و لجستیک را مقصر دانست و سهام خود را ۱۰ درصد کاهش داد.

به گزارش پایگاه خبری سرعت پرس و به نقل از ایسنا – این شرکت اکنون انتظار دارد بین ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ خودروی الکتریکی لوکس در سال جاری تولید کند. با این حال، این شرکت اعلام کرد ۳۷هزار رزرو برای وسایل نقلیه خود داشته است که فروش بالقوه حدود ۵/ ۳میلیارد دلار را نشان می‌دهد از ۳۰‌هزار پیش‌خریدی که در سه‌ماهه اول گزارش کرده بود بیشتر است. این شرکت قیمت اکثر مدل‌ها را در اوایل ماه مه افزایش داده و دلیل آن افزایش هزینه‌های کالا بود. سازندگان خودروهای برقی با کمبود قطعات ضروری از جمله تراشه‌ها و افزایش قیمت کالاها برای باتری‌ها که در اثر تهاجم روسیه به اوکراین تشدید شده، آسیب دیده‌اند. پیتر راولینسون، مدیر اجرایی لوسید، در کنفرانسی در ماه مه گفت که نگران عرضه تراشه از چین به دلیل قرنطینه‌های مرتبط با بیماری همه‌گیر است. شرکت خودروسازی لوسید در ماه سپتامبر اعلام کرد در مسیر رسیدن به هدف خود برای تولید ۲۰ هزار خودرو در سال ۲۰۲۲ قرار دارد.

لوسید ایر دریم ادیشن همچنان بیشترین شعاع حرکتی بین خودروهای الکتریکی با رکورد ۸۳۶ کیلومتر را دارد. چندی پیش یکی از فعالان حوزه خودرو با طی مسافتی در حدود ۸۰۵ کیلومتر توانسته است به این رکورد نزدیک شود. در حال حاضر رکورد جهانی گینس برای بیشترین مسافت طی‌شده با یک خودروی الکتریکی غیر خورشیدی ۱۶۰۸ کیلومتر است. هرچند لوسید رکورد بیشترین مسافت طی‌شده توسط یک خودروی الکتریکی تولیدی در معابر عمومی را به نام خود ثبت کرده اما هنوز هم فاصله زیادی با رکوردهای جهانی گینس دارد. البته گفته می شود لوسید ایر در جاده‌های نرم‌تر و با هوای مناسب می‌تواند عملکرد بهتری هم داشته باشد.

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=1891
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه