وضعیت قیمت موتور سیکلت چگونه است؟ / ارزان ترین موتور سیکلت بازار؟

نوشته شده توسط مهدی درفشی

بازار خرید و فروش موتور سیکلت نیز همانند بازار خودرو، به عواملی مثل انتشار اخبار توافق و قیمت دلار بستگی دارد. البته نوسانات موجود در این بازار، مثل بازار خودرو نیست و به مراتب کمتر است. اکنون نیز بازار موتور سیکلت در رکود به سر می برد و بسیاری از فروشندگان، حاضر به فروش موتور سیکلت به صورت اقساطی آن هم با بهره کم هستند.

بازار خرید و فروش موتور سیکلت نیز همانند بازار خودرو، به عواملی مثل انتشار اخبار توافق و قیمت دلار بستگی دارد. البته نوسانات موجود در این بازار، مثل بازار خودرو نیست و به مراتب کمتر است. اکنون نیز بازار موتور سیکلت در رکود به سر می برد و بسیاری از فروشندگان، حاضر به فروش موتور سیکلت به صورت اقساطی آن هم با بهره کم هستند.

سرعت پرس – مهدی درفشی: صرف نظر از تاثیر اخبار برجام و نوسانات نرخ دلار، بازار موتور سیکلت، بازاری فصلی است. در اوایل اردیبهشت بازار موتور سیکلت رونق فراوانی دارد. چرا که هوا رو به گرم شدن است و بسیاری، حمل و نقل با موتور سیکلت را در آن ایام، به خودرو شحصی یا وسایل حمل و نقل عمومی ترجیح می دهند. اوج رونق این بازار در مردادماه و مصادف با شروع ایام محرم است. البته پس از گذشت این ایام، قیمت موتور سیکلت های صفر کیلومتر افت بالایی پیدا می کند. چرا که بسیاری از خریداران، به دنبال فروش موتور کم کارکرد خود هستند و همین عامل، باعث ریزش قیمت موتور سیکلت های کم کارکرد و به تبع صفر کیلومتر می شود. در نهایت، پایان تابستان و شروع پاییز، تیر خلاصی است بر رونق بازار خرید و فروش موتور سیکلت تا سال آینده. به نظر نگارنده، این فرصت مناسبی برای خریداران و نیازمندان دائمی به موتور سیکلت از جمله پیک ها به شمار می رود.

فروش اقساطی با بهره کم

تنوع و فراوانی در بازار موتور سیکلت باعث شده تا شرکت ها و فروشندگان، با ترفندهای متفاوتی اقدام به جذب مشتری کنند. به طور مثال، شرکت کویر موتور در هر فصل با تخفیف ها و شرایط های فروش متنوع، اقدام به جذب مشتری می کند. همچنین رکود حاکم بر بازار باعث شده تا فروشندگان نیز به فروش اقساطی روی آورند. به طور مثال، یک فروشنده موتور سیکلت بندا، حاضر شد تا موتور سیکلت خود را در ازای سود پنج میلیون تومانی، به صورت اقساط یک ساله واگذار کند.

وضعیت قیمت موتور سیکلت در بازار

در حال حاضر، موتور سیکلت های مختلف با قیمت های متفاوتی در بازار قابل خریداری است. ارزان ترین موتور سیکلت موجود در بازار، نامی 125 سی سی مجهز به استارتر است. مدل 1401 این موتور سیکلت حدود 37 میلیون تومان قیمت دارد. پس از آن، موتور سیکلت پرواز 125 سی سی مجهز به استارتر، 39 میلیون تومان قیمت دارد. قیمت این خانواده موتور سیکلت، بسته به حجم و شرکت سازنده، تا 44 میلیون تومان متغیر است. موتور سیکلت نامی 200 سی سی مدل 1401 گران ترین عضو این خانواده است که 44 میلیون و 100 هزار تومان قیمت دارد.

طرح کلیک چند؟

انواع مختلفی از طرح کلیک در بازار وجود دارد. شرکت هایی مثل نیرو موتور، کویر موتور و هدا موتور، از عرضه کننده های طرح کلیک در بازار هستند. در حال حاضر، موتور سیکلت گلکسی مدل CL 150 KLS محصول نیرو موتور چیزی حدود 52 میلیون تومان قیمت دارد. طرح کلیک مابقی شرکت ها نیز در همین حدود قیمت دارد.

قیمت محصولات SYM

شرکت SYM، تولید کننده موتور سیکلت در تایوان است. محصولات این شرکت توسط نیرو موتور در کشور عرضه می شود. ارزان ترین موتور سیکلت این برند در ایران، OR 125 است و 66 میلیون تومان قیمت دارد. پس از آن، موتور سیکلت گلکسی SR200 با قیمت حدود 78 میلیون تومان است. جدیدترین موتور سیکلت SYM که اخیرا وارد بازار شده، مدل NH250 است که 138 میلیون تومان قیمت دارد.

وضعیت موتور سیکلت های بنلی

بنلی از برندهای معروف و پرفروش در بازار موتور ایران به شمار می رود. موتور سیکلت بنلی مدل TNT150 نیو 81 میلیون تومان قیمت دارد. نسخه 180S مدل 1401 نیز حدود 94 میلیون تومان معامله می شود. محبوب ترین موتور سیکلت بنلی در بازار ایران، مدل 249S است که 180 میلیون تومان قیمت دارد.

گذری به وضعیت موتور سیکلت های ادونچر

فروش انواع موتور سیکلت های مخصوص مسافرت یا ادونچر، مدتی است که در ایران با مشخصات و قیمت های مختلف، آغاز شده است. ارزان ترین موتور سیکلت ادونچر موجود در بازار، NH180 است که چیزی حدود 110 میلیون تومان قیمت دارد. همچنین نسخه 250 سی سی این محصول SYM در بازار 138 میلیون تومان قیمت دارد. بنلی TRK 250 نیز با قیمت 145 میلیون تومان، قابل خریداری است. موتور سیکلت نامی مدل RX249 نیز از دیگر ادونچرهای موجود در بازار است. این موتور در حال حاضر حدود 150 میلیون تومان قیمت دارد. گران قیمت ترین موتور سیکلت ادونچر موجود در بازار، سوزوکی مدل V-SRORM250 ABS با قیمت حدود 300 میلیون تومانی است.

 

مطالب مرتبط:

هایما 8S پرچمدار شاسی بلندهای ایران خودرو خواهد بود؟

محصول جدید خودروسازان راین نماد اقتصاد مقاومتی است؟

طرح ویژه فروش محصولات فردا موتور

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=3216
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

2 دیدگاه
  1. مهدی 6 دی 1401

    انصافاً کویر موتور فقط فکر فروختن و گرفتن پول از مشتریان خود است. بعد از گرفتن پول ، دیگه رفتار و گفتار کارکنان و مدیران ، کاملا بی‌ادبانه و گداصفتانه میشود.
    من از خرید از کویر موتور پشیمان شدم.

    1. سرعت پرس 14 دی 1401

      متاسفانه نگاه خودروسازان به بازار و مشتریان نگاهی از بالا به پایین است. پیام شما به روابط عمومی این شرکت منتقل می شود.