یک نماینده مجلس:

وزارت صمت نباید خودروسازان را تکه تکه کند

اگر قرار است خودروسازان داخلی واگذار شوند، باید با مشارکت برندهاى داخلی واگذار شوند و به طبع تولیداتشان داخلی باشد


به گزارش سرعت پرس به نقل از جام‌جم آنلاین طبق آخرین اخبار، قرار است ایرانخودرو به جای واگذاری و ارتقا و رشد تیراژ، تکه تکه شود! اين یعنی اينكه قرار است خودروسازان به اسم خروج دولت ازسهامداری، به صورت مجزا فروخته شوند که معنایی جزمنهدم کردن دو خودروساز اصلی کشور ندارد، این یعنی باید به جای رشد تولید و ارتقا کیفیت، منتظر کاهش تولید و درمقابل کاهش کیفیت باشیمموضوعی که حالا صدای نماينده مجلس را هم در آورده است؛ علی جدی عضو کمیسیون صنایع مجلس در این باره می گوید: دولت قرار بود امسال کارهای واگذاری خودروسازان راانجام دهد و 2 شرکت  خودروساز خصوصی شوند اما اینخصوصی سازی باید با مدیریت درست انجام شود.

به گفته  این نماینده مجلس، خصوصی سازی به منظور ارتقافعالیت خودروسازان و افزایش تیراژ صورت می گیرد و وزارت صمت باید این موضوع را در واگذاری در نظر بگیرد؛ اگر قراراست خودروسازان داخلی واگذار شوند، باید با مشارکتبرندهای داخلی واگذار شوند و به طبع تولیداتشان داخلیباشد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: اکنون در کل دنیا خودروسازان با یکدیگر ادغام می شوند و در کنار تولیدمحصولات با کیفیت، رشد تیراژ دارند، ما نیز باید درخودروسازی این موضوع را در نظر بگیریم؛ باید به فکر ادغام خودروسازان بوده و نباید آن را تکه تکه کنیم.

جدی گفت: با تکه تکه کردن خودروسازان، عملا خودروسازان راخلى ضعیف می شوند و دیگر نه تنها محصولات داخلی توليد نمی شود بلکه مونتاژ کار می شویم؛ اکنون خبرهایی از واگذاری نادرست ایران خودرو خراسان منتشر شده که باید وزیر صمت در قبال این واگذاری پاسخگو باشد.

به گفته این نمايندهمجلس، ایران خودرو خراسان یکی از خودروسازها با رشد تیراژ قابل توجه است که باید قوی تر از قبل پیش برود نه اینکه آن را ضعیف کنیم؛ این خودروسازان داخلی هم اکنون نقش قابل توجهی در افزایش تیراژ غول هایجاده مخصوص دارند.

نماينده مجلس تشریح کرد: باید از خودروسازان جهان درس بگیریم و از تجربیات آنها استفاده كنيم. اکنون خودروسازان چینی به گونه ای فعالیت می کنند که در کنار ادغام و قدرتمند شدن، از تولیدات خود حمایت کردهاند، در چین خودرو بنز تولید می شود اما مصرف کنندگان براى حمایت، نمی روند خودرو بنز را از آلمان سفارش دهند واین کالا را از کشور خود می خرند، ما نیز باید به فکر ارتقامحصولات و افزایش تیراژ باشیم

اين نماينده می گوید: تاکنون شاهد چنین نمونه ای از خودروسازینبوده ایم که فروش سهام یک شرکت به صورت فروش بخشهای مختلف انجام شود. ضروری است تا مسئولان وزارت صمت در این باره شفاف سازی کنند.

گفتنی است؛ واگذاری خودروسازان تاکنون با ابهاماتفراوانی رو به روست و لازم است، ضمن مشخص شدن نحوهخروج خودروسازان از زیان دهی، هدف گذاری دقیق ومشخصی از این واگذاری صورت گیرد و پاسخ روشنی بهچگونگی واگذاری، اهداف این واگذاری و در نهایت صلاحیتسنجی خریداران و دیگر اصلاحات لازم در زمینه سیاستگذاری صنعت خودرو، همزمان با واگذاری سهام دوخودروساز داده شود.

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=1666
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه