مصاحبه با دکتر جواد تکی زاده مدیرعامل بم خودرو

هدف اصلی بم خودرو افزایش کیفیت خدمات پس از فروش

در حال حاضر در تمام استان‌های کشور نمایندگی‌های فعال داریم و هدفمان توسعه نمایندگی‌ها و افزایش کیفی خدمات پس از فروش است.

 

سرعت پرسکرمان موتور ‌خودروسازی است که در یک دهه اخیر رشد بسیار سریعی داشته و برخی کارشناسان از آن حتی به عنوان قطب سوم خودروسازی کشور یاد می‌کنند. با توجه به میزان توسعه و پیشرفت این خودروساز و به جهت بررسی کمیت و کیفیت خدمات پس از فروش شرکت کرمان موتور با آقای دکتر جواد تکی زاده مدیرعامل شرکت خدمات و تجارت بم خودرو به گفتگو نشستیم:

در حال حاضر وضعیت نمایندگی‌های کرمان موتور چگونه است و برای آینده خدمات پس از فروش این شرکت چه برنامه‌ای دارید؟

ما در حال حاضر بیش از 120 نماینده فعال در سراسر کشور داریم که فعالیت آنها بر اساس گزارشات رسیده بازرسان، از سوی کمیته‌ای که به همین منظور تشکیل گردیده است، رصد شده و ارزیابی می‌شود. در این راستا تلاش می‌شود خدمات فوق بر اساس استانداردهای تعیین شده از سوی شرکت به مطلوب‌ترین شکلی ارائه گردد تا رضایت‌ بیشتر مشتریان را شاهد باشیم. بدیهی است که در صورت بروز تخلف، از نمایندگان متخلف سلب امتیاز شده و متقاضیان دیگری جایگزین آنها می‌‌گردند که مطابق با این استانداردها عمل کنند. درواقع همانطور که اشاره شد رسالت اصلی ما در این شرکت، افزایش رضایت‌مندی مشتریان کرمان موتور است.

برای مشتریانی که در شهرهای دور از مراکز استان‌ها هستند، چه تدبیری اندیشیده‌اید؟

بین نمایندگی‌های ما هیچ تفاوتی وجود ندارد. چه در شهرهای پرجمعیت و چه در شهرهای کوچک، همه نمایندگی‌ها ملزم به اجرای پروتکل‌هایی هستند که ارائه خدمات باکیفیت را در پی دارد. ما الزاماتی داریم که تمام نمایندگان موظف به اجرای آن هستند. شرکت در همه استان‌ها نمایندگی داشته و ما در تعامل با نمایندگی‌های شهرهای مختلف، همواره در تلاش هستیم تا مطلوب‌ترین خدمات را به مشتریان عرضه کنیم.

منظورتان از این تعامل چیست؟

در استان‌های کم جمعیت که تعداد خودروهایمان کمتر است و نمایندگی‌ها مراجعین کمتری دارند، درصددیم تا با ارائه امتیازاتی، این نمایندگان را مشتاق و متقاعد به ارائه خدمات مطلوب‌تری نماییم.

آیا در این شهرها می‌توانید از تعمیرکاران غیرشرکتی و بومی استفاده کنید؟

خیر، به واقع چنین چیزی امکان‌پذیر نیست. محصولات ما هر کدام ویژگی‌های فنی خاص خود را دارند که این نیازمند آموزش‌ها و ابزار مخصوص می‌باشد. به همین دلیل نیروهای متخصص ما باید دوره‌های آموزشی خود را بگذرانند تا مطابق با استانداردهای تعریف شده به ارائه خدمت بپردازند.

در خصوص توسعه نمایندگی‌ها، آیا تسهیلات ویژ‌ه‌ای در نظر گرفته شده است؟

بله، این آمادگی را داریم تا در برخی از مناطق تهران و استان‌ها، تعداد نمایندگی‌های خود را افزایش داده و با ارائه تسهیلاتی مختلف به استقبال همکاری با سرمایه گذاران برویم.

چه برنامه‌ای برای افزایش داخلی‌سازی و تولید قطعه در کشور دارید؟

سعی بر این داریم تا با تولید قطعات با کیفیت به سمت داخلی‌سازی بخش بیشتری از محصولات خود برویم و در حال حاضر هم سهم قابل توجهی(در حدود 70 درصد) از جک J4 داخلی‌سازی شده است.

 

آیا در ورود قطعه به کشور دچار مشکل نیستید؟

خیر، خوشبختانه به‌غیر از یکی دو محصول از برندهای زیر‌مجموعه شرکت همچون جیلی -که ورودشان به کشور تحت‌الشعاع تحریم‌ها قرار گرفته است- هیچ مشکل دیگری نداریم.                                                                                                                                   ارائه گارانتی و مدت زمان پوشش آن، یکی‌از معیارهای اصلی رضایت‌مندی مشتریان است، چه برنامه‌ای در این خصوص دارید؟

گارانتی محصولات ما بسته به سگمنت و نوع خودروهایی که عرضه می‌شوند، متفاوت است. در حال حاضر جک K7 دارای گارانتی 5 ساله بوده و قرار است محصول جدید‌مان J7 نیز با گارانتی 5 ساله عرضه گردد. علاوه‌بر این یک برنامه هم برای فروش گارانتی به خودروهای فاقد گارانتی در دست داریم که شرایط آن بزودی اعلام می‌شود.

برای ارتقاء در ارزیابی‌های شرکت بازرسی کیفیت واستاندارد ایران، چه برنامه‌ای دارید؟

هدف‌گذاری آقای مهندس فیروزی مدیرعامل کرمان‌موتور، کسب رتبه‌اول در سال 1401 است و ما هم تمام سعی و تلاش‌مان را بکار می‌گیریم تا این هدف محقق شود.

از خدمات نوروزی امسال بگویید؟

اکیپ‌های امدادی شرکت کرمان‌موتور در تمام ایام تعطیل نوروزی، از تاریخ 26 اسفندماه 1400 لغایت 14 فروردین 1401 بصورت شبانه‌روزی آماده خدمت‌رسانی به مشتریان بودند و شرکت تلاش داشت تا با بهره‌گیری از کارشناسان مجرب خود در کنار این عزیزان باشد. عمده خدمات شرکت در ایام نوروز امسال نیز شامل موارد زیر بوده است:

استقرار 100 پایگاه امدادی در جاده‌های مواصلاتی و پرتردد کشور در طرح نوروز 1401

-ارائه خدمات 24 ساعته در تمامی روزهای تعطیل،

-امکان درخواست امداد از طریق شماره گیری 42724-021

-ارائه مشاوره فنی به امدادخواهان از طریق کارشناسان،

– نوسازی ناوگان مستهلک و جایگزینی خودرو جدید

-ارائه خدمات امداد حضوری و حمل جاده‌ای به خودروهای محصولات کرمان موتور و سایر خودروهای دیگر

-استفاده از امدادگران متخصص و آموزش دیده

-کاهش میانگین مدت زمان رسیدن به محل امدادخواه از لحظه تماس به مدت 40 دقیقه

-اقدامات سرویس در محل

-انجام تمام سرویس‌های ادواری خودرو در محل مورد نظر مشتریان در استان‌های تهران و البرز

-استفاده از تکنسین‌های فنی مجرب و آموزش دیده

-استفاده از قطعات با کیفیت و اصلی

-ارائه فاکتور رسمی در محل

-امکان اخذ نوبت از طریق وب‌سایت بم خودرو و یا تماس با شماره 42724-021 ( داخلی 1)

 

برای توسعه خدمات پس از فروش بم خودرو در آینده چه برنامه‌هایی در نظر دارید؟

شرکت در نظر دارد تا در سال 1401 با تمرکز بیشتر به روی استارت آپ‌ها و فن‌آوری‌های نوین، برنامه‌های خلاقانه و نوآورانه‌ای را دنبال کند. به طور مثال هم می‌توان به توسعه فروش اینترنتی قطعات و یا راه‌اندازی یک اپلیکیشن اختصاصی برای خرید و فروش خودروهای دست دوم اشاره نمود. این طرح با هدف ایجاد یک کسب و کار جدید و مدیریت بازار توسط خود شرکت، اجرا خواهد شد. از دیگر کارها هم می‌توان به دایر کردن یک فروشگاه لوازم یدکی در چراغ برق در آخر سال 1400 و برنامه‌ریزی برای توسعه آن در آینده، اشاره کرد.

در انتهای این گفتگو نیز مهندس محمودی قائم‌مقام شرکت خدمات بم خودرو، در خصوص توسعه خدمات پس از فروش شرکت کرمان موتور با تشریح اهداف این شرکت، گفت:

شرکت خدمات بم خودرو در نظر دارد تا در کنار گسترش خدمات “سرویس در محل” استان تهران، بزودی آن را در دیگر استان‌های بزرگ کشور از جمله تبریز، شیراز، اصفهان و مشهد راه‌اندازی کند. وی در ادامه عرضه قطعات اصلی در تمام نمایندگی‌ها را خدمتی دیگر از سوی این شرکت اعلام نموده و عیب‌یابی و راهنمایی تلفنی شرکت برای رفع ایراد احتمالی فنی را هم سرویس دیگری دانست که شرکت کرمان موتور به مشتریان خود ارائه می‌دهد. با ارائه این خدمت، مالکان محصولات کرمان موتور می‌توانند در تماس با شماره 42724-021 ضمن آشنایی با تجهیزات ویژه ‌و آپشن‌های خودرو و همچنین شیوه کار با آنها، از کمک کارشناسان در جهت رفع عیب احتمالی بهره‌مند شوند. اما نکته حائز اهمیت دیگر فروش اینترنتی و مستقیم قطعات در سایت shop.bamkhodro.ir است که موجب دسترسی سریع مشتریان به قطعات یدکی اصلی، آنهم بانازل‌ترین قیمت می‌شود.

 

محمودی در انتها اهداف و برنامه شرکت در سال جاری را اینگونه عنوان کرد.

توسعه ناوگان امداد خودرو و استفاده از خودروهای دو منظوره  T8

افزایش تنوع خدمات سرویس در محل و انجام تعمیرات سبک

ارائه خدمات “سرویس در محل” در کلان‌شهرها ‌( مشهد‌، اصفهان ، تبریز و….)

راه‌اندازی اپلیکیشن امداد خودرو ویژه امدادخواهان و امدادگران

 

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=516
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

2 دیدگاه
  1. محسن 7 تیر 1402

    هیچ خدماتی نمیدن، وقتی قطعه ندارید گارانتی هم نکنید، ماشین صفر کمپرسور کولرش سوخته، هیچ کجا هم نمیدن و نمایندگی هم میگه نداریم، واقعا براتون متاسفم

    1. سرعت پرس 12 تیر 1402

      سلام شکایت شما منتقل می شود.