نگاهی به مزایای ایکس 22 پرو به عنوان یک کراس اور کم مصرف شهری

آیا ایکس 22 پرو در مقایسه با رقبای هم رده خودرو مناسبی برای زندگی شهری در ایران حساب مى‌شود؟ این کراس اور چه مزیت‌هایی دارد که خريدار را متمايل به انتخاب اين خودرو کند؟

 

سرعت پرس– بودجه در نظر گرفته شده، نیازها و علایق ما، از جمله معیارهایی هستند که هنگام خریدخودرو، بر روى انتخاب ما تأثیر میگذارند. اگر ما بتوانیم مجموعهکاملی از این معیارها را در یک خودرو پیدا کنیم، میتوانیم بگوییم كه خودرو ایدهآل مان را پیدا کردهایم. بنابراین انتخاب یک خودرومناسب لزوماً به معنی خریدن قویترین، گرانترین یا سریعترینخودرو موجود در بازار نیست بلکه به معنای انتخاب خودروییاست که به بهترین شکل ممکن با معیارهای ما مطابقت داشتهباشد. 

ايكس ٢٢ پرو  بهعنوان یک کراس اور شهری، یکسالی میشود کهتوسط مدیران خودرو به بازار ایران وارد شده و در این مدت بهشکلهای مختلف مورد نقدهای مثبت و منفی زیادی قرارگرفتهاست. فارغ از فضای نقدها و دیدگاههای شخصی و سلیقهای، سؤال اینجاست که آیا ایکس 22 پرو در مقایسه با رقبایهمردهاش خودرو مناسبی برای زندگی شهری در ایران حسابمیشود؟ این کراس اور چه مزیتهایی دارد که بتواند کسی رامجاب به انتخاب کند؟

طراحی

در سال 2020 در حالیکه «استیو یوم»، با عجله از اتاق جلسهخارج میشد، از پشت تلفن به خبرنگار رویترز گفت: «هدفش درطراحی محصولات جدید، رسیدن به جزییاتی در کلاس جهانیاست». طراح ایکس 22 پرو که سابقه طراحی خودروهایی مانندهیوندای تی 300، هیوندای سانتافه، فورد تاروس، لینکلننویگیتور، کانسپت کادیلاک المیراج، جی ام سی آرکادیا و شورولتکروز را از قبل در کارنامه خود دارد با همین دیدگاه خط و خطوطنسخه فیس لیفت ایکس 22 را پیچ و تاب و نمای جلوی آن را بهکلی تغییر داد تا شمایلی  مدرن به آن ببخشد.

ایکس 22 پرو خودرویی است که در اصل برای نسل جوان طراحیشده بنابراین ترکیب چراغهای ال ای دی جدید جلو، جلو پنجرهالماسی، خطوط کناری بدنه و رینگهای 16 اینچی آلومینیومی آنهمگی یک هدف واحد را دنبال میکنند: القای حس پویایی وحرکت.

 
درطراحی داخلی اما استفاده از چرم دو رنگ در کنار جزییاتساده به دنبال ایجاد نوعی حس سبکی و سادگی بصری برایسرنشینان درون کابین ایکس 22 پرو بوده است.

در مجموع، اگرچه سلیقه شخصی نقش مهمی در دیدگاه افرادنسبت به خودروهای مختلف دارد اما صادقانه میتوان گفت کهایکس 22 پرو نسبت به رقبای همردهاش در بازار ایران طراحیبهروزتری دارد.

امکانات

از نظر امکانات، تصمیم گرفتن درباره ایکس 22 پرو کار سختینیست. سانروف برقی دو حالته، مانیتور 9 اینچی لمسی به همراهبلوتوث، مسیریاب و قابلیت اشتراکگذاری اطلاعات موبایل و تبلیتMobile Mirror Link، گرمکن صندلی برای راننده و سرنشینجلو، سیستم استارت پیشرانه با دکمه، قابلیت روشن شدن خودرواز روی ریموت، آینههای جانبی برقی با گرمکن، فرمان برقی دیکات، سیستم کنترل فشار باد تایر TPMS علاوه بر امکاناتی مثلسیستم ضد سرقت ایموبلایزر، امکان تنظیم صندلی راننده در 6 جهت، سیستم تهویه الکتریکی و دیفیوزر اسپورت امکاناتی هستندکه به سختی در خودروهای همرده ایکس 22 پرو در بازار ایرانپیدا میشوند. بنابراین اگر کسی در کلاس قیمتی ایکس 22 پرو بهدنبال بیشترین امکانات ممکن باشد، این کراس اور شهری گزینهجذابتری نسبت به سایر رقبا برایش خواهد بود.

ایمنی، راحتی؛ زندگی شهری

زندگی در شهرهای بزرگ ایران مانند تهران، شیراز، مشهد، اصفهان وبا ترافیک و شلوغی روزمره گرهخورده و احتمالاً بااین نظر موافق باشید که برای ساعتها رانندگی در ترافیک یا پیداکردن جای پارک در خیابانهای پر ازدحام معیاریهایی مانندمصرف سوخت، راحتی، خدمات پس از فروش و حتی ابعادماشین اهمیت بالایی پیدا میکنند.

ایکس 22 پرو با موتور یک لیتری مجهز به توربو شارژ در کنارگیربکس 9 سرعته CVT در مجموع 102 اسب بخار توان و  150 نیوتن متر گشتاور در اختیار رانندهاش قرار میدهد البته نباید ازعملکرد توربو شارژ موتور در شتابدهی اولیه ماشین غافل شد کهتجربه رانندگی قابل قبولی را به سرنشینان ارائه میدهد اما نکتهاصلی مصرف سوخت ترکیبی 6.7 ایکس 22 پرو است که در کناراستاندارد آلایندگی یورو5 نه تنها باک 50 لیتری خودرو و کارتسوخت مالکش را دیرتر خالی میکند بلکه به کاهش تولید آلایندههادر شهرهای بزرگ و در نتیجه افزایش کیفیت هوا در این شهرهاهم کمک میکند.

اما مصرف کم و ابعاد جمعوجور ماشین تنها مزیتهای ایکس 22 پرو نیستند. فرمان برقی، سیستم کنترل پایداری Bosch ESP، سیستم کنترل کشش TCS، سیستم ترمز کمکی الکترونیکیEBA و سیستم ترمز اضطراری BOS، سیستم کنترل خودرو درسربالایی و سراشیبی HACHDC، سیستم پارک برقی واتوهولد، کروز کنترل و سنسور پارک و دوربین عقب امکاناتیهستند که برای رانندگی در شهر، ایمنی و راحتی نسبی بیشتریدر مقایسه با خودروهای همردهبه سرنشینان این خودرو ارائهمیدهد.  

در مجموع، اگر بخواهیم درباره مزیتهای ایکس 22 پرو صحبت کنیم، بايد بگوییم که این کراس اور جمعوجورشهری نه تنها از نظر بهروز بودن طراحی، داشتن گارانتی 4 ساله، امکانات رفاهی و مناسب بودن برای زندگی در شهرهای شلوغ وپرترافیک ایران مزایای قابلقبولتری نسبت به رقبای همردهاش دربازار ارائه میدهد بلکه به واسطه مصرف سوخت کمتر میتواند بهکاهش تولید آلایندهها و افزایش کیفیت هوا در شهرهای بزرگ هم كمك کند و از این جهت انتخاب مناسبی به عنوان یک خودرو روزمره یا یک کراس اور اسپورت شهری باشد.

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=5140
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه