پیمان‌پاک در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه اتومبیلیتی روسیه مطرح کرد؛

نمایشگاه خودروی مسکو شروع جدی برای همکاری‌های ایران و روسیه

رئیس سازمان توسعه تجارت حضور ایران در نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو را شروع جدی برای همکاری‌های بزرگ میان ایران و روسیه در حوزه تولید خودرو و مهم‌تر از آن حوزه‌های تامین و صادرات قطعات خودرو دانست.

به گزارش سرعت پرس به نقل از شاتا، «علیرضا پیمان‌پاک» رئیس سازمان توسعه تجارت ایران امروز دوشنبه و در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه اتومبیلیتی روسیه گفت: «حوزه خودرو»، «قطعات خودرو» و «زنجیره ارزش مرتبط با خودرو» از محورهای مهمی است که زمینه‌ساز توسعه روابط اقتصادی و افزایش همکاری‌های تجاری دو کشور را گسترش می‌شود.
وی افزود: نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو، از نمایشگاه‌های معتبر روسیه محسوب می‌شود که فرصت بسیار خوبی را فراهم کرد تا شرکت‌های قطعه ساز و خودروساز ایران با حضور فعال و جدی در آن، بتوانند توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فنی خود را به نمایش بگذارند.
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه از دو ماه گذشته، با همکاری بخش خصوصی و حمایت دولت، برنامه‌ریزی منسجمی برای برگزاری این نمایشگاه و حضور موثر در آن انجام شده، یادآور شد: در این نمایشگاه، شرکت‌های ایرانی سالنی بیش از 1000 متر را به خود اختصاص دادند که بزرگترین میزان حضور شرکت‌ها و در اختیار گرفتن بیشترین فضای نمایشگاهی در طول تاریخ برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی، برای کشورمان است.
پیمان‌پاک اضافه کرد: پیش از برگزاری نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو، نشست‌های مختلفی میان مجموعه‌های متناظر خودروساز با شرکت‌های منتاظر قطعه‌ساز انجام شده و در جریان این نمایشگاه نیز چندین نشست تخصصی وB2B میان متخصصان ایرانی و خارجی در حوزه‌های مرتبط با صنعت خودرو برگزار خواهد شد.
وی همچنین افزود: مباحث مربوط به مسائل مالی و ساختارهای حقوقی جهت همکاری‌های صنعتی و فناوری میان دو کشور که در ماه‌های اخیر تعریف و هدف‌گذاری شده و در جریان برگزاری این نمایشگاه قراردادهای آن منعقد می‌شود، هم درنظر گرفته شده است.
رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه به نظر می‌رسد نمایشگاه اتومبیلیتی مسکو، شروع جدی برای همکاری‌های بزرگ میان ایران و روسیه در حوزه تولید خودرو و مهم‌تر از آن حوزه‌های تامین و صادرات قطعات خودرو خواهد شد، گفت: پروژه‌های مشترکی هم میان شرکت‌های ایرانی و روسیه‌ای در حوزه تولید خودرو و قطعات آن تعریف خواهد شد تا زمینه‌های لازم جهت ارتقای صنعت خودرو در هر دو کشور را ایجاد کند.
نمایشگاه اتومبیلیتی روسیه از امروز دوشنبه ۳۱ مرداد تا سوم شهریورماه ۱۴۰۱ (برابر با ۲۲ تا ۲۵ اوت ۲۰۲۲) در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی مسکو (Expo Center) و با حضور حدود ۶۰۰ شرکت از ۱۸ کشور و در ۳۰ هزار متر فضای نمایشگاهی برگزار می‌شود.

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=2406
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه