توسط آذر يوردسال

نسل هفتم هوندا سیتی در ايران

شركت آذر يورد سال به عنوان نماينده فروش محصولات هوندا در ايران، مدل سيتى را روانه خيابان ها مى كند.

به گزارش پایگاه خبری سرعت پرس شركت فنى مهندسى آذر يورد سال به عنوان نماينده فروش محصولات هوندا در ايران در اولين گام فعاليت خود سدان جمع و جور سيتى را روانه خيابان ها مى كند. اين شركت همچنين مدل هاى HR-V و سيويك را هم در برنامه عرضه خود دارد. اولين نسل سيتى در ابتداى دهه هشتاد و با نام جاز وارد بازار شد. همان زمانى (بعد از پيروزى انقلاب اسلامى) كه وارادت خودرو به ايران ممنوع شده بود.

اين خودرو بدليل سگمنتى كه در آن قرار دارد، در دورهاى بعد هم شانس حضور در ايران را نداشت اما حالا به نظر مى رسد كه بواسطه محدوديت واردات در بازار چينى زده ايران، شيوه نامطلوب عرضه و البته گرانى بيش از حد برندهاى شناخته شده، به عنوان يك سدان اقتصادى شانس خوبى در بازار داشته باشد.

سيتى در سايت هوندا در هند توليد شده اما سفارش اروپا بوده و تمام استانداردهای اروپايى را رعايت كرده است. طراحى خودرو به گونه اى است كه گويا با يك سيويك كوچكتر روبرو سده ايد! همان زبان طراحى هوندا كه در سيتى هم نماد پيدا كرده است.  اين  خودرو از یک موتور چهار سیلندر یک و نیم لیتری تنفس طبیعی آی ویتک تكنولوژى اختصاصى هوندا بهره مى برد. اين پيشرانه ۱۲۱ اسب بخار قدرت و ۱۴۵ نیوتن متر گشتاور دارد.

از مزیت‌های این پیشرانه مى توان به مصرف سوخت كم و استهلاک پایین آن اشاره کرد. به نحوى که در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۶ لیتر سوخت مصرف می‌کند. با وجود اینکه این پیشرانه یک موتور تنفس طبیعی بوده و اتفاقاً سازگار با بنزین داخل کشور است اما شتاب متعارفى در حد ١٠.٥ ثانيه دارد. اين پیشرانه توان خود را از طریق یک گیربکس سی وی تی نسل سوم به دیفرانسیل جلوی این خودرو منتقل می‌کند.

سیستم تعلیق جلو مک فرسون و سیستم تعلیق عقب نیمه مستقل محور پیچشی است. شیفتر پشت فرمان و حالت اسپرت و اکونومی گیربکس از ویژگی‌های جالب این خودروست.

فاصله دو محور ۲.۶ متری آن باعث شده فضای پای عقب در این سدان کامپکت به نسبت هم قطارانش خوب ارزيابى شود. اما نكته قابل توجه ديگر فضای صندوق عقب ۵۲۰ لیتری این خودرو است كه بسيار جادار است.

این خودرو با وجود ۶ کیسه هواى(راننده، سرنشین، جانبی و کیسه هوای پرده‌ای) و انواع سامانه هاى بازدارنده ۵ ستاره ایمنی ANCAP و را دارد. صندلی‌ها مطابق با انتظارمان از جنس پارچه و با تنظیم دستی بوده اما فرمان آن از جنس چرمى و بسیار خوش دست.

ورود و استارت بدون کلید، دوربین عقب سه حالته، کولر اتوماتیک، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل خودرو در سربالایی، سیستم هشدار تایر، کروز کنترل، فرمان برقی، نمایشگر لمسی ۸ اینچی اپل کارپلی و اندروید، اتو شارژر ۱۲ ولتی در کنسول جلو، سنسور نور، تنظیم برقی آینه‌های جانبى، چراغ‌های ال ای دی جلو و عقب به همراه دی لایت، رینگ آلومینیومی به همراه لاستیک یوکوهاما و… از امکانات قابل توجه این خودرو به شمار می‌آید.

هوندا سيتى يك محصول اقتصادى است و اين را با ورود به خودرو كاملاً  مى توان حس كرد. نمايشگر آنالوگ، دست دنده ساده، داشبورد پلاستيكى و … همگى نمادى از يك سدان اقتصادى هستند اما با اين حال سيتى براى موفقيت در بازار ٣ امتياز دارد: ١- اعتبار برند ٢- كيفيت توليد ٣- تشنگى بازار!

قيمت عرضه اين خودرو در سامانه ٢.١٠٠ اعلام و در بازار چيزى قريب ٢٨٠٠  پيش بينى مى شود.

عکاس آرتین قهرمانی

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=22214
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه