در بازدید از شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو تاکید شد

میرسلیم: تولید خودرو برقی در انتظار حمایت نهادهای حاکمیتی

نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عدم همکاری برای تولید و تجاری سازی خودروهای برقی از سوی نهادهای حاکمیتی گفت: با توجه به این‌که شرایط برای تولید خودرو برقی از سوی خودروسازان فراهم است باید حمایت ، سفارش گذاری و درخواست خرید و تامین منابع مالی از سوی دولت انجام شود.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی سرعت پرس به نقل از ایکوپرس، سید مصطفی میرسلیم در حاشیه بازدید مدیرعامل ایران خودرو از شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران‌خودرو با بیان این‌که توانمندی و ظرفیت‌های بالایی در این مرکز وجود دارد گفت: با تحولات و توسعه صورت گرفته شاهد افزایش توانمندی در طراحی و ارتقا و تولید انواع موتورها بدون وابستگی به منابع خارجی هستیم.
وی درباره توانمندی در حوزه طراحی و توسعه موتورهای خودروهای سنگین و نیمه سنگین اظهار کرد: افزایش هزینه سوخت این امکان را به ما می دهد که با تولید موتورهای دیزلی سهم خوبی از بازارهای کشورهای هم‌جوار و آفریقایی به دست آوریم.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توجه به طراحی و تولید موتور برای خودروهای سنگین ضروری است و کاربردهای متنوعی دارد.
میرسلیم در عین حال ضمن انتقاد از واردات خودروهای تجاری دست دوم به کشور گفت: ایران خودرو دیزل در دوره اخیر رشد بسیار خوبی در تولید خودرو تجاری، باری و مسافری داشته و قادر به تامین نیاز بازار داخلی است و واردات خودروهای دست دوم به کشور خجالت‌آور است.
وی با بیان این‌که به لحاظ فنی در قوای محرکه متکی به خود هستیم، بر سرعت تحقق پروژه‌ها و رسیدن به تولید انبوه تاکید کرد و گفت: ایران خودرو به عنوان یک شرکت معظم و تاثیر گذار در صنعت کشور است و مرکز تحقیقات موتور این شرکت با توجه به تنوع تولید، در خاورمیانه بی‌نظیر است و باید از این ظرفیت ها در حوزه های دیگر مانند صادرات و طراحی موتور دیزل استفاده کرد.

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=4147
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه