مجموعه کلاسیک‌های جان تراولتا، از پاگودا تا تاندربرد

جان تراولتا که تصویر وی 4بار روی صفحه جلد رولینگ استونز منتشر شده است، علاقه بسیار زیادی به ماشین و هواپیما  داشته و دارای گواهینامه خلبانی است. اما ماشین‌های کلکسیونی آن شامل چه خودروهایی است؟

سرعت پرس– اکثر ما جان تراولتا، بازیگر 68 ساله هالیوودی را -که بیشتر به خاطر آثارش در کوتر، شنبه شب، گریس و فیس آف  معروف است- می‌شناسیم. بازیگری که ارزش دارایی‌های آن بیش از 165 میلیون دلار برآورد شده است. از ماشین‌های کلاسیک گرفته تا جت‌ها، او صاحب یک گاراژ کاملاً ویژه است. جان تراولتا که تصویر وی 4بار روی صفحه جلد رولینگ استونز منتشر شده است، علاقه بسیار زیادی به ماشین و هواپیما  داشته و دارای گواهینامه خلبانی است. اما ماشین‌های کلکسیونی آن شامل چه خودروهایی است؟

رولزرویس PHANTOM V

رولزرویس فانتوم V 1960، با رنگ سنتی خاکستری bullet این بازیگر مجهز به یک انجین وی8 هشت، 6.2 لیتری است. از این رولزرویس تنها 516 دستگاه تاکنون ساخته شده است که مالک برخی از آنها بسیار مشهور و نامی هستند. افرادی چون الیزابت دوم، التون جان و جین لنون که البته بسیار محبوب هم هستند. این سوپرسالن لوکس نزدیک به 500هزار دلار قیمت دارد.

جگوار XJ6

جگوار  XJ6  تراولتا دارای یک موتور 5.0 لیتری سوپر شارژر V12 و گیربکس 8 سرعته اتوماتیکی است که حداکثر سرعت آنرا به 223 کیلومتر در ساعت می‌رساند. این خودرو که پرچمدار جگوار در آن زمان بود در نظر اغلب کارشناسان به عنوان یکی از بهترین سدان‌های تاریخ شناخته می شود. ‌نکته‌ای که می‌تواند دلیل مالکیت آقای تراولتا باشد. قیمت این خودرو حدود 120 هزار دلار است.

مرسدس بنز 280 SL

جان تراولتا نه یکی، بلکه دو تا از زیباترین محصولات مرسدس را دارند. پاگوداهای زیبایThe 280SL  با موتور 6 سیلندر قوی 2.8 لیتری که یکی 4 سرعته اتوماتیک و دیگری 5 سرعته هستند. خودروهایی که قیمت تقریبی آنها چیزی در حدود 100000 دلار است.  بد نیست بدانید که اخیراً یکی از این 280SL ها در خیابان‌های سانتا مونیکا و در زمانی که تراولتا از یک نمایندگی‌های محلی جگوار بازدید می‌کرد، به سرقت رفت. این ماشین البته بعدا پیدا شده و دو سارق آن دستگیر شدند، اما چه فایده که خودروبه صورت تکه تکه به دست او رسید!

موستانگ باس 302

جان تراولتا همچنین صاحب یک موستانگ باس مدل 1970 است. این اسب دونده دارای موتور قدرتمند V8 سوپرشارژر 5.0 لیتری است که قدرتی در حدود 300 اسب بخار دارد. اتومبیلی که در فیلم تبادل رنگ Trading Paint-جایی که جان تراولتا با هم‌خون خود مسابقه می‌دهد- نمایش داده می‌شود. قیمت این خودرو چیزی بین 80 دلار تا 100000 دلار است.

فورد تاندربرد

این بازیگر  به غیر از ماستنک، نه یکی بلکه سه دستگاه فورد تاندربرد دیگر هم دارد. او صاحب تاندربرد به مدل‌های 1955، 1956 و 1957 است.  از دید نگارنده، T-BIRD مطمئناً تحسین برانگیزترین ماشین اوست. تی‌بردهای 55 و 56 با یک موتور 4.8 لیتری V8 و گیربکس 3 سرعته و با 252 اسب بخار عرضه شدند که در زمان خود بسیار حیرت آور بود. هر 3 T-BIRD از حیث موتور یکسان بودند با این تفاوت که T-Bird مدل 1957 با فرمان برقی و پاور ویندوز در دسترس بود.

 

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=4066
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه