پارس خودرو تنوع تولید را بالا می‌برد:

فن آوری جدید و زیبایی شناسی هوشمندانه در UNI-V پارس خودرو

پارس خودرو که پیش از این با تولید محصولاتی چون رنو و نیسان ماکسیما، به عنوان یکی از خودروسازان مطرح جاده مخصوص به حساب می‌آمد، با کاهش تنوع تولید در دو/سه سال اخیر روبرو شد که حالا مجددا در نظر دارد تا با تولید خودروهای جدیدی چون زوتی و چانگان UNI-V فعالیت خود را گسترش ببخشد.

سرعت پرس– شرکت پارس خودرو که تولیدات آن همچون بیوک و شورولت، کادیلاک و یا محصولاتی از رنو و نیسان، همواره جزو لوکس‌ترین و مطرح‌ترین خودرو بازار به حساب می‌آمدند، حالا مجددا قصد دارد تا تابع شرایط بازار با تولید محصولاتی جدید همجون زوتی و UNI-V ، تولیدات خود را تنوع ببخشد.

کادیلا محصول بومی شده پارس خودرو

علاقمندان به خودرو و آنان که اخبار صنعت خودرو را دنبال می‌کنند، می‌دانند که کادیلا نام محصولی از پروژه P۹۰ است که چندی پیش از آن رونمایی شد. رنو  تندر 90 بومی سازی شده که البته طراحی آن به‌کلی تغییر یافته و شما با محصول جدیدی روبرو هستید که چهره‌ای کاملا متمایز با رنوی فوق دارد. تولید این خودرو قرار است از نیمه دوم سال ۱۴۰۲ شود و همانطور که پیش‌تر هم اشاره شد پلت‌فرمی مشترک با رنو ال90 دارد. پیشرانه کادیلا همان پیشرانه ME۱۶ است که در مگاموتور از آن پرده برداری شده است.

یک پیشرانه ۱.۶ لیتری تنفس طبیعی با ۱۱۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۷ نیوتن متر گشتاور که به واسطه جعبه دنده پنج سرعته دستی به محور جلو منتقل می‌شود. کادیلا که نام آن شما را به یاد کادیلاک می‌اندازد در ابتدا به صورت دنده ای و سپس با گیربکس اتوماتیک عرضه خواهد شد. یک خودروی اقتصادی تکیه زده بر پیشینه خود رنو ال90 که در صورت استهلاک پایین می‌تواند تضمینی برای فروش خوب این خودرو باشد.

کراس‌اور زوتیDL5؛ محصول دیگر پارس خودرو

زوتی DL5 دومین محصول جدید پارس خودرو می‌باشد که اخیرا از آن رونمایی شده است. اقبال خوب سگمنت کراس‌اورها در بازار موجب شده تا پارس خودرو نیز به دنبال تولید محصولی از این رده باشد و در این راستا به سراغ زوتی رفته است. طراحی مقبول، سطح تجهیزات نسبی و موتور 144 اسبی می‌تواند به عنوان عواملی برای موفقیت این خودرو محسوب گردد.

این خودرو همگام با اکثر کراس‌های بازار مجهز به یک  پیشرانه چهار سیلندر ۱.۵ لیتری توربو است که توانی برابر با ۱۴۴ اسب بخار و ۲۱۵ نیوتن متر گشتاور دارد. نیرویی که توسط یک جعبه دنده CVT به محور جلو منتقل می‌شود. مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا: زوتی DL5 از سال آینده با 50 درصد داخلی سازی عرضه می‌شود

در لیست تجهیزات DL5، با امکاناتی چون کروز کنترل، تهویه مطبوع اتوماتیک، دو کیسه هوا،  کی‌لس استارتر و سیستم ورود و خروج بدون کلید، ، فرمان برقی، آینه الکتروکرومیک وسط، سیستم کنترل حرکت در سراشیبی،  اتو هولد، آینه‌های جمع شونده، ترمز پارک برقی، صفحه نمایشگر 8 اینچی لمسی و سیستم صوتی با 4 اسپیکر دیده می‌شود. البته نکته قابل توجه اینکه در این لیست حرفی از سان روف یا سقف پانارومیک زده نشده است که به نظر می‌رسد پارس خودرو در این خصوص باید یک تجدیدنطری داشته باشد.

چانگان UNI-V؛ سدان هایبریدی پارس خودرو
چانگان UNI-V سدان هیبریدی جدیدی است با چهره‌ای کاملا داینامیک که در سال 2021 به بازار معرفی شده است. یک سدان لوکس خانوادگی از سوی چانگان شریک چینی سایپا(پارس خودرو) که منطبق با زبان طراحی شرقی‌ها، کاملا تهاجمی و داینامیک طراحی شده است. UNI-V سومین محصول از سری یونی چانگان است که پس از UNI-T و UNI-K به بازار عرضه شده است. این خودرو قرار است توسط پارس خودرو به بازار عرضه شود و با توجه به چهره‌ای که دارد به نظر می‌رسد مورد استقبال مردم واقع شود.

در بخش فنی UNI-V مجهزبه یک پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو است که ۱۶۷ اسب‌بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور دارد. گفته می‌شود که UNI-V یک نسخه هیبریدی هم دارد که طبق ادعای سایپا قرار است به بازار ایران بیاید. این نسخه علاوه بر پیشرانه بنزینی مجهز به یک موتور الکتریکی است که در مجموع قدرتی معادل 334 اسب‌بخار قدرت و گشتاوری برابر با 590 نیوتن‌متر را برای آن به ارمغان می‌آورد. با این توصیف به نظر می‌رسد که توان حرکتی خوبی داشته باشد و اعداد بر روی کاغذ هم تاکید بر این موضوع دارد: نهایت سرعتی بیش از 220 کیلومتر در ساعت و شتابی زیر 7 ثانیه حکایت از رویارویی با سدانی دارد که سرعت و شتابی در خور توجه دارد.

فضای داخلی آن نیز مطابق با طراحی این روزهای دنیای خودرو (بویژه چینی‌ها)شامل نمایشگر بزرگ، داشبوردی پرخطوط و سطحی از امکانات است که آن را پرتجهیز و لوکس می‌کند. ترمز ضد قفل، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، توزیع الکترونیکی نیرو ترمز، کنترل شروع حرکت در سربالایی، سیستم کنترل کشش، ترمز پارک برقی، سنسور پارک، ترمز اضطراری خودکار، هشدار برخورد از جلو، سنسورهای نور و باران، رادار خطی  سیستم تشخیص چهره راننده، اتوهلد، گرمکن صندلی‌های جلو، کروز کنترل، سیستم تشخیص خواب‌آلودگی راننده و… بخش قابل توجهی از تجهیزات این خودرو را شامل می‌شود.

رقبا و قیمت

چانگان UNI-V در چین قیمتی حدود 20 هزار دلار دارد که با احتساب هزینه‌های متصور، قیمتی‌ فراتر از 1 میلیارد و پانصد داشته باشد. رقبای مستقیم UNI-V در بازار، هموطنان این خودرو، ریسپکت و KMC J7 هستند که اتفاقا از حیث چهره و رفتارهای حرکتی بی‌شباهت به هم نیستند.

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=12173
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه