این خودروساز قالب سلولی و شیمی سلولی باتریهای خود را به طور اساسی دوباره طراحی میکند و به سلولهای گرد تغییر میدهد. این سلولها جایگزین سلولهای منشوری میشوند که بیامو در حال حاضر از آنها استفاده میکند. شیمی سلول شامل مقدار نیکل بیشتری در سمت کاتد خواهد بود، درحالیکه محتوای کبالت کاهش مییابد. در میان سایر تغییرات، نیوکلاس سیستم الکتریکی ۸۰۰ولتی را نیز معرفی خواهد کرد که نحوه تامین انرژی به ایستگاههای شارژ سریع DC را بهینهتر میکند. این باتری زمان شارژ را از ۱۰ به ۸۰درصد تا حدود ۳۰درصد کاهش میدهد. اما بیامو اکنون سخت در تلاش است تا سری ۵ خود را نیز آماده کند. نسل هشتم که قرار است در اوایل سال آینده معرفی شود، بدون موتور V۸ عرضه خواهد شد. مدل M۷۶۰e که در بهار سال آینده به فروش میرسد دارای یک موتور ۰/ ۳لیتری و یک موتور الکتریکی است که در مجموع ۵۷۱ اسب بخار قدرت تولید میکند و برای شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، تنها ۳/ ۴ثانیه زمان نیاز دارد.
فناوری برقی جدید بیامو
بیامو مشغول کار روی نسل بعدی خودروهای الکتریکی خود است که از اواسط دهه جاری عرضه خواهند شد.
به گزارش پایگاه خبری سرعت پرس به نقل از دنیای اقتصاد – بخشی از آنچه این خودروساز آن را نیو کلاس (کلاس جدید) مینامد شامل یک پلتفرم و فناوریهای نو از جمله باتریهای بهروز هستند. این فناوری در مقایسه با مدلهای امروزی بیامو تا ۳۰درصد برد بیشتری ارائه میدهند. برای نیو کلاس، بیامو نسل ششم فناوریهای محرک الکتریکی خود را معرفی خواهد کرد که از باتریهای جدید استفاده میکند.