عرضه شاهين هيبريدى از سال آينده

تفاهم نامه بين ستاد حمل و نقل پيشرفته معاونت علمى و فناورى رياست جمهورى و مركز تحقيقات و نوآورى با شركت هاى دانش بنيان امروز با حضور مديران عامل دو خودروساز بزرگ كشور سايپا، ايران خودرو، مدير ستاد حمل و نقل معاونت رياست جمهورى، مديران شركت‌هاى دانش بنيان و شركت بازرسى و كيفيت و استاندارد برگزار گرديد.

 


به گزارش پايگاه خبرى سرعت پرس، مراسم امضاء تفاهم نامه بين ستاد حمل و نقل پيشرفته معاونت علمى و فناورى رياست جمهورى و مركز تحقيقات و نوآورى با شركت هاى دانش بنيان امروز با حضور مديران عامل دو خودروساز بزرگ كشور سايپا، ايران خودرو، مدير ستاد حمل و نقل رياست جمهورى، مديران شركت هاى دانش بنيان و شركت بازرسى و كيفيت و استاندارد برگزار گرديد.

در اين مراسم ابتدا دكتر تيمورى، مديرعامل سايپا، سخنانى را در باب اين تقاهم نامه و نقش موثر تحقيقات و  شركت هاى دانش بنيان در توسعه زيرساخت هاى لازم به جهت ايجاد تفاهم در بين دو خودروساز ايراد نمود. تيمورى با اشاره به تهديد بزرگ باترى هاى ليتيومى در آينده، خودروهاى هايبريدى را بهترين گزينه براى ايران دانسته و خبر از طراحی موتوری برقی با قابلیت خودشارژ به گونه‌ای داد که تا 80 درصد نیروی آن به صورت بازیافتی تامین می‌شود.

مدیر عامل سایپا همچنان خودروهای هیبریدی را بهترین گزینه برای بازار ایران دانست. وى همچنين وعده عرضه نسخه هیبریدی شاهین را براى سال آينده داد و در ادامه و در بخش ديگرى از سخنان خود، به اتصال پذيرى مشترك خودروها و راه اندازى سيستم پيشرفته ارتباطى  car connected اشاره نمود و گفت: اين سیستم در كشور ما با پشتیبانی سیستم‌های مخابراتی کار می کند و در اين ميان ايرانسل را به عنوان يك شريك فنى در اجرای این سیستم،معرفی نمود. وى همچنين با اشاره به سرقت خودروها و مشكل در رديابى این خودروها، توانايي رديابى را يكى از مزاياى سيستم Connected Drive دانست. تيمورى در آخر نيز به راه اندازى مركز تست تصادف با عابر پياده براى اولين بار در كشور اشاره كرد و گفت: ديگر خودروسازان نیز قادر به استفاده از اين اين مركز خواهند بود.

در ادامه دكتر منطقى با تاكيد به نقش دانش بنيان‌ها، به تمركز صنعت خودروسازى در توليد خودروهاى برقى اشاره نموده و گفت: ايران بايد همگام با خودروسازان به توليد خودروهاى هيبريدى و برقى روى بياورد. وی تاکید که سطح الکتریکی سازی در ایران با توجه به سگمنت وسایل نقلیه و زیرساخت های موجود در این لحظه متفاوت است. وى گفت در همين راستا توليد اتوبوس برقى در سيستم حمل و نقل عمومى و توليد و توسعه موتورسيكلت هاى برقى با رويكردى متفاوت دنبال خواهد شد.

در پايان نيز در حضور اصحاب رسانه از شاهين Connected  رونمايى شد.

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=4417
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه