وزیر صمت در سفر به روسیه:

عرضه دو خودرو «تارا» و «شاهین» در روسیه

وزیر صنعت، معدن و تجارت در بدو ورود به مسکو گفت : همکاری مشترک ایران و روسیه در زمینه صنایع کشتی‌سازی، هوایی و خودرویی گسترش می‌یابد.

به گزارش سرعت پرس از شاتا، سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت که با هدف شرکت در نمایشگاه خودرو روسیه و امضای تفاهم نامه های اقتصادی با این کشور به روسیهسفر کرده است گفت: در سال های گذشته روابط ایران و روسیه رو به رشد بوده و در یک سال گذشته این رشد مشهود تر است و وارد فاز های جدید تری شده است.
فاطمی‌امین با اشاره به آغاز در صادرات توربین‌های گازی و محصولات فناورانه به روسیه، از احتمال امضای تفاهم نامه های اقتصادی در روسیه خبر داد و گفت: در این سفر چندین موضوع پیگیری خواهد شد، که مهمترین محور‌های آن، آغاز همکاری مشترک در حوزه صنایع کشتی‌سازی، صنعت هوایی و صنایع خودرویی است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین به حضور ۵۰ شرکت ایرانی برای در نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودرو روسیه اشاره کرد و افزود: با برنامه ریزی های انجام شده درماه های اخیر تلاش شد تا شرکت‌های ایرانی و روسی که در این حوزه فعال هستند، همکاری‌های مشترکی را آغاز کنند.
وزیر صمت به ثبات تولید در صنعت خودرو ایران اشاره کرد و گفت: با رفع مشکلات سال‌های قبل، تولید خودرو به ثبات لازم رسیده و در نمایشگاه روسیه نیز دو مدل خودرو ایرانی «تارا» و «شاهین» عرضه می‌شود.
فاطمی‌امین افزود: ظرفیت‌های بسیار زیادی در زمینه همکاری‌های صنعتی بین دو کشور وجود دارد و در این سفر چگونگی استفاده از این ظرفیت‌ها بررسی خواهد شد.
گفتنی است نمایشگاه بین‌المللی خودرو، قطعات، لوازم یدکی و صنایع وابسته، موسوم به «اتوموبیلیتی۲۰۲۲» از روز دوشنبه ۳۱ مرداد با حضور ایران و صد‌ها شرکت بین‌المللی در مرکز دائمی نمایشگاه‌های مسکو آغاز می‌شود و غرفه ایران با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و مقامات روسی افتتاح خواهد شد.

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=2393
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه