نمایشگاه خودرو مشهد

بهمن ریسپکت و دیگنیتی پرستیژ چه زمانی وارد بازار خواهند شد؟

نوشته شده توسط مهدی درفشی

در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین المللی خودرو مشهد، مدیرعامل گروه بهمن زمان عرضه بهمن ریسپکت و دیگنیتی پرستیژ را اعلام کرد. البته قرار بود که این دو محصول وارد بازار شوند اما ظاهرا، مشکلاتی بابت تاخیر در روند عرضه این دو خودرو شده است.

در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین المللی خودرو مشهد، مدیرعامل گروه بهمن زمان عرضه بهمن ریسپکت و دیگنیتی پرستیژ را اعلام کرد. البته قرار بود که این دو محصول، زودتر وارد بازار شوند اما ظاهرا، مشکلاتی بابت تاخیر در روند عرضه این دو خودرو شده است.

 

سرعت پرس – مهدی درفشی: بیوک علیمرادلو، مدیرعامل گروه بهمن در نشست خبری که در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین المللی خودرو مشهد برگزار شد، خبر از عرضه بهمن ریسپکت و دیگنیتی پرستیژ از ماه آینده داد. البته قرار بود که این دو محصول، حدود دو ماه پس از نمایشگاه شهر آفتاب وارد بازار شوند. اما ظاهرا عرضه این دو خودرو به بازار، با مشکلاتی مواجه شده است.

بهمن ریسپکت

ریسپکت سدان جدید شرکت بهمن است که برای اولین بار، در نمایشگاه خودرو تهران از آن رونمایی شد. بهمن ریسپکت یک سدان سایز C است و طراحی معقولی دارد. طراحی آن در نمای جلو، جانبی و عقب هماهنگ است. در مقایسه با رقبایی که در رنج قیمتی حدود 800 میلیون تومان قرار می گیرند، می تواند حرف های برای گفتن داشته باشد. همچنین طراحی کابین ریسپکت همانند طراحی نمای بیرونی، معقول است. از جمله تجهیزات ایمنی و رفاهی بهمن ریسپکت، می توان به شش کیسه هوا، دوربین 360 درجه، نورپردازی کابین، نمایشگر 10.2 اینچی، گرم کن صندلی های جلو، سیستم کنترل پایداری، سنسور نور، سنسور باران، فرمان برقی، ترمز پاک برقی، سیستم ورود و خروج بدون کلید، استارت دکمه ای و سانروف اشاره کرد. در بحث فنی نیز این خودرو به موتور چهار سیلندر 1.5 لیتری توربو مجهز است که توانی بالغ بر 150 اسب بخار و 230 نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور به واسطه جعبه دنده CVT به محور جلو منتقل می شود. البته برای این جعبه دنده، به صورت مجازی 9 دنده تعریف شده است.

دیگنیتی پرستیژ

دیگنیتی پرستیژ از جمله قدرتمندترین خودروهایی بود که در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی شد. این نسخه نسبت به دیگنیتی پرایم، در نمای ظاهری و مشخصات فنی، تفاوت هایی دارد. در نمای جلو، طراحی سپر تغییر کرده و چراغ های مه شکن نیز حذف شده است. در نمای جانبی نیز رینگ ها تغییر کرده و سایز آن ها 20 اینچ است و در نمای عقب، نیز دیفیوزر مشکی رنگ و سراگزوزهای دوبل، نمای جالبی دارد. در کابین دیگنیتی پرستیژ نیز پشت آمپر از نوع دیجیتالی است. البته، تغییرات انجام شده در بخش فنی، به مراتب بیشتر است. چرا که پیشرانه و جعبه دنده، کامل تغییر کرده اند. دیگنیتی پرستیژ، به پیشرانه چهار سیلندر دو لیتری توربو مجهز است. همچنین این پیشرانه مجهز به سیستم تزریق مستقیم سوخت است. در نهایت، این پیشرانه قدرتی بالغ بر 228 اسب بخار و 355 نیوتن متر گشتاور قدرت دارد. جعبه دنده مورد استفاده در این کراس اوور کوپه، شش سرعته اتوماتیک است.

تجهیزات ایمنی و رفاهی دیگنیتی پرستیژ

دیگنیتی پزستیژ، به تجهیزاتی نظیر چهار کیسه هوا، استارت دکمه ای، سقف پانوراما، کروز کنترل، مانیتور 10.25 اینچی لمسی، صندلی‌های جلو با تنظیم برقی و گرم‌کن، دوربین 360 درجه، سنسور نور، سنسور باران، چراغ‌های جلو LED، درب صندوق‌ برقی، ترمز پارک برقی با اتوهلد، تنظیم حالت رانندگی (اقتصادی، استاندارد و اسپرت)، تهویه مطبوع اتوماتیک، دوربین ثبت وقایع، سنسور فشار باد لاستیک‌ها (TPMS)، کنترل پایداری الکترونیکی (ESP)، کنترل کشش (TCS)، کنترل شروع حرکت در سربالایی (HHC)، کنترل سرعت در شیب (HDC)، شارژر بی سیم تلفن همراه، نورپردازی کابین، سیستم صوتی با هشت بلندگو و آمپلی فایر 150 وات مجهز است.

 

مطالب مرتبط:

افتتاح نمایشگاه بین المللی خودرو مشهد از امروز

صنایع خودروسازی ایلیا در نمایشگاه خودرو مشهد

حضور فردا موتورز با کلیه محصولات در نمایشگاه خودرو مشهد

 

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=2833
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه