وزیر صمت خبر داد؛

صادرات خودرو از سال ۱۴۰۲

سید رضا فاطمی امین در مورد صادرات خودرو اظهار کرد: ما یک برنامه ۴ ساله برای صنعت خودرو طراحی کردیم که بر اساس این برنامه تدوین شده، از سال ۱۴۰۲ اقدامات لازم را برای صادرات خودرو آغاز می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی سرعت پرس، سید رضا فاطمی امین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر،گفت: ما یک برنامه ۴ ساله برای صنعت خودرو طراحی کردیم که بر اساس این برنامه تدوین شده، از سال ۱۴۰۲ اقدامات لازم را برای صادرات خودرو آغاز می‌کنیم.

وزیر صمت افزود: طبق برنامه‌ریزی انجام شده امسال روی بازار داخل تمرکز کرده‌ایم و سال آینده برنامه‌های مربوط به صادرات را اجرایی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: بر همین اساس نیز امسال صادرات خاصی در حوزه خودرو نداریم و میزان صادرات کمتر از ۲۰ هزار دستگاه خواهد بود.

فاطمی امین تصریح کرد: بازار داخل و بهبود فرایند تولید از جمله برنامه‌های امسال ماست؛ چه بسا که در مورد خودروهای ناقص به نتایج قابل قبولی هم رسیدیم.

وزیر صمت گفت: طبق آمار از ابتدای سال تاکنون میزان تولید خودروی کامل ۲۷۹ درصد رشد کرده است؛ یعنی از ۸۸ هزار و ۳۱۲ خودروی کامل تولید شده به ۳۳۴ هزار و ۴۶۳ خودروی کامل در سال جاری رسیده‌ایم و فقط ۴۱ هزار دستگاه خودروی ناقص داریم در حالی که این رقم در مدت مشابه پارسال ۲۹۱ هزار دستگاه خودرو بود.

وزیر صمت با بیان اینکه امسال صادرات خودرو کمتر از ۲۰ هزار دستگاه خواهد بود، گفت: امسال بر بازار داخل تمرکز کرده‌ایم و برنامه صادرات خودرو از سال آینده اجرایی می‌شود.

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=3241
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه