شراکت تویوتا در بازیافت باتری

شرکت استارت‌آپ ردوود متریالز از پیوستن تویوتا به عنوان جدیدترین عضو غول‌های خودروسازی به جمع انجمن جامع بازیافت و بازتولید باتری خودروهای برقی خبر داد.

به گزارش سرعت پرس به نقل از دنیای اقتصاد، ردوود متریالز پیش از تویوتا موفق به جلب شرکای بزرگی مثل فورد موتورز و غول الکترونیک ژاپنی – پاناسونیک – شده بود. این استارت‌آپ آمریکایی در حال ایجاد یک اکوسیستم و چرخه حیات برای باتری‌های خودرو است تا با این اقدام هم هزینه‌های تولید خودروهای برقی کاهش یابد، هم میزان اتکا به مواد خام وارداتی پایین بیاید و هم از آثار سوء محیط‌زیستی آن کاسته شود. این شرکت که از تاسیس آن ۵ سال می‌گذرد، فعالیت خود را در فضایی به وسعت ۱۷۵ هکتار در شمال نودا آغاز کرده و می‌خواهد کارخانه‌ای جدید در جنوب شرقی ایالات متحده داشته باشد. جی بی اشترابل JB Straubel بنیانگذار و مدیرعامل این شرکت می‌گوید که قرار است کارخانه جدید این استارت‌آپ باتری‌های مورد نیاز تویوتا را در کارخانه کارولینای شمالی تامین کند. تویوتا برای این کارخانه ۳/ ۱میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده است. محصولات ردوود متریالز نیازهای فورد در تنسی و کنتاکی را نیز تامین خواهند کرد. اس کی انوویشن کره نیز یک شرکت تابعه به نام اس کی آن SK On‌ دارد که با ردوود متریالز همکاری خواهد کرد.

اشترابل که پیش از این از بنیانگذاران شرکت خودروسازی تسلا بوده، می‌گوید: ردوود متریالز تا سال ۲۰۲۵ با افزایش ظرفیت تولید، نیاز به اجزای آنود و کاتود برای تولید ۱۰۰ گیگاوات-ساعت را تامین خواهد کرد. این مقدار برای تامین یک میلیون دستگاه خودروی برقی در سال کافی است. ظرفیت تولید این شرکت تا سال ۲۰۳۰ به ۵۰۰ گیگاوات-ساعت می‌رسد که می‌تواند باتری ۵ میلیون دستگاه خودرو را تامین کند. ایلان ماسک مدیرعامل تسلا گفته است که تا سال ۲۰۳۰ ظرفیت تولید تسلا به ۲۰میلیون دستگاه خواهد رسید و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد ظرفیت تولید جهانی خودروهای برقی تا آن موقع ۴۰میلیون دستگاه خواهد بود. شرکت خودروسازی تویوتا دو دهه است که روی خودروهای هیبریدی [دورگه برقی-بنزینی] به ویژه خودروی پریوس کار کرده است. اگر طول عمر متوسط یک خودرو را ۱۲ سال در نظر بگیریم، مدل‌های اولیه پریوس هیبریدی به سال‌های آخر چرخه حیات خود نزدیک شده‌اند. با خارج شدن خودروهای هیبریدی پریوس به عنوان خودروهای فرسوده، عنصر نیکل آن که برای ساخت باتری‌های خودرو حیاتی است، قابل‌بازیافت خواهند شد. مس و نیکل استخراج‌شده از باتری خودروهای فرسوده می‌تواند در تولید مجدد باتری‌های خودرو به کار گرفته شود.

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=615
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه