سقوط فروش جهانی رنو

خودروساز فرانسوی رنو اعلام کرد که فروش خودرو در نیمه اول سال ۲۰۲۲ پس از توقف فعالیت‌ در روسیه، ۳۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری سرعت پرس و به نقل از ایسنا، شرکت خودروسازی رنو، یکی از اولین خودروسازان غربی است که آسیب از دست‌دادن بازار مهم را درپی جنگ اوکراین آشکار کرد. رنواعلام کرد که فروش جهانی آن نسبت به سال گذشته ۲۹.۷ درصد کاهش یافته و به بیش از یک میلیون دستگاه خودرو رسیده است.

بدون احتساب فعالیت‌های آوتوواز و رنو روسیه، تعداد واحدهای فروخته شده نسبت به سال قبل ۱۲ درصد کاهش داشته است. سهام رنو در معاملات اولیه ۲.۳ درصد سقوط کرد.

به گزارش جی پی مورگان، روسیه دومین بازار بزرگ رنو قبل از جنگ بود و ۱۵ درصد از درآمد را به خود اختصاص داد. این گروه، اوایل سال جاری فعالیت خود را در این کشور تعطیل کرد و اعلام کرد که رنو روسیه و ۶۷.۷ درصد از سهام آوتوواز را به فروش خواهد رساند.

بر اساس گزارش رویترز، این گروه فرانسوی علاوه بر تاثیر خروج از روسیه به بحران نیمه هادی‌ها اشاره کرد، اگرچه چشم انداز خوشایندی را در مورد تولید تراشه برای نیمه دوم سال ارائه کرد.

فابریس کامبولیو، مدیر عامل رنو گفت که این شرکت شاهد بهبودهایی بوده است و انتظار دارد سطح تولید نیمه هادی‌ها در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ نسبت به نیمه اول به طور قابل‌توجهی بالاتر باشد.

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=1095
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه