اف‌ایکس در روز تست درایو رسانه:

سریع‌ترین خودروی مونتاژی کشور، زیر پای کوروش محمدخانی راننده حرفه‌ای+ویدئو

مراسم تست‌ درایو فونیکس FX طی روزهای چهارم و پنجم آبان برگزار شد. روز نخست تست‌درایو فونیکس FX به حضور کارشناسان و اصحاب رسانه در صنعت خودرو کشور اختصاص داشت. یکی از نکات بدیع و جالب توجه در این برنامه، حضور کورش محمدخانی – راننده فرمول 2 – بود که ضمن بررسی میدانی قابلیت‌های این خودرو به تشریح ابعاد برجسته آن پرداخت.

سرعت پرس– مراسم تست‌ درایو فونیکس FX طی روزهای چهارم و پنجم ماه گذشته، برگزار شد. روز نخست تست‌درایو فونیکس FX به حضور کارشناسان و اصحاب رسانه در صنعت خودرو کشور اختصاص داشت. یکی از نکات بدیع و جالب توجه در این برنامه، حضور کورش محمدخانی – راننده فرمول 2 – بود که ضمن بررسی میدانی قابلیت‌های این خودرو به تشریح ابعاد برجسته آن پرداخت. کوروش محمدخانی راننده مسابقات اتومبیل‌رانی است که از سال ۲۰۰۶ تا به حال در مسابقات فورمولا فورد بریتانیا، فورمولا رنو، فورمولا ۳ و فورمولا ۲ شرکت کرده و نتایج درخشانی نیز به دست آورده است. محمدخانی با کسب چندین برد در مسابقات فورمولا ۳، فورمولا رنو و فورمولا فورد، پس از ورود به آکادمی فورمولا ۱ تیم کیترهام در سال ۲۰۱۴، در آستانه ورود به تمرینات فورمولا ۱ قرار گرفت. این راننده حرفه‌ای با تجربه کسب برد در مسابقات مختلف اتومبیلرانی برون مرزی و حضور در بین ۲۰ راننده جویای نام در سطح جهان و کسب سکو در مسابقات حمایتی فورمولا ۱ هند در سال ۲۰۱۱، یکی از نام‌های شناخته شده در رشته اتومبیل‌رانی است.

محمدخانی که به تازگی همکاری خود را با برند فونیکس آغاز کرده، طی صحبت‌های خود FX را در قیاس با خودروهای مشابهی که با آنها تجربه رانندگی داشته، نرم‌تر و با ویژگی‌هایی منحصر به فرد توصیف کرد. وی با ذکر مثالی برای تشریح هندلینگ این خودرو از ورود با سرعت 130 کیلومتر بر ساعت به پیچ و ترمز گرفتن اشاره کرد که در امتداد آن اثری از تکان‌های شدید و بیش‌فرمانی احساس نشد. وی افزود، حتی به رغم وزن بیشتر در عقب خودرو، انتقال حرکت در سر پیچ به جای این بخش که به عدم تعادل می‌انجامد، در قسمت جلوی خودرو صورت گرفت که موجب کم‌فرمانی و تعادل بیشتر وسیله نقلیه می‌شود که به خاطر سیستم پایداری پیشرفته در FX است. وی با اشاره به اینکه FX می‌تواند اعتماد و اطمینان مورد نیاز یک راننده را در اختیار او بگذارد، تاکید کرد پیش از این، کمتر چنین حسی را تجربه کرده است.

شایان ذکر است، FX در روز تست‌درایو توانست رکورد شتاب خودروهای مونتاژی در سطح کشور را بشکند. خبرنگاران حوزه خودرو نیز علاوه بر پارامتر شتاب به وجوه مختلفی از این خودرو پرداختند که یکی از مهم‌ترین فاکتورها، «نوآوری» در طراحی این خودرو است. طراحی چشم‌نواز که از نمای بیرونی و فرم آیرودینامیکی خودرو آغاز می‌شود، کابین و فضای ارگونومیک سرنشینان را دربرمی‌گیرد و تا هماهنگی کم‌نظیر موتور و گیربکس امتداد می‌یابد. همچنین، هندلینگ کم‌نظیر که عملکرد هوشمند و به‌موقع سیستم کنترل پایداری و تعلیق مولتی‌لینک عقب، بخش مهمی از آن است، پارامتر دیگری بود که توانست نظر کارشناسان را جلب نماید.

 

 

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=6092
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه