معاون استاندار تهران:

سایپا پرس زمینه ساز توسعه اقتصادی و اجتماعی در مناطق جنوب تهران

معاون استاندار تهران و فرماندار شهرری، شرکت سایپاپرس را یکی از شرکت‌های مهم و تاثیرگذار در منطقه جنوب تهران برشمرد و اظهار داشت: رشد و ارتقای سایپاپرس زمینه ساز توسعه اقتصادی و اجتماعی منطقه است و باید از شرکت های صنعتی حمایت‌های لازم صورت گیرد.

به گزارش سرعت پرس به نقل از سایپانیوز، معاون استاندار تهران و فرماندار شهرری به همراه جمعی از مسئولان محلی ضمن دیدار با مدیرعامل سایپا پرس از خطوط تولید، ظرفیت‌ها و دستاوردهای تولیدی این مجموعه و قسمت‌های مختلف آن بازدید و مجموعه ورزشی شرکت سایپا پرس را افتتاح کردند.

در این بازدید حمید زمانی، معاون استاندار تهران و فرماندار شهرری به همراه معاون امنیتی سیاسی خود، بخشدار کهریزک و جمعی از مسئولان محلی از خطوط تولید، ظرفیت ها و دستاوردهای تولیدی بازدید کردند.

زمانی در این بازدید گفت: پیرو تاکید مقام معظم رهبری بر مسئله تولید، امروز روح خودباوری، همت انقلابی و تلاش مضاعف را در مجموعه سایپاپرس مشاهده کردم و سایپاپرس با کار و مدیریت جهادی در اوج تحریم ها توانسته تمامی مراحل نصب، اورهال و راه اندازی یک خط پرسکاری بزرگ را بدون کمک خارجی ها و با اتکا به توانمندی جوانان خود به سرانجام برساند و با برنامه نویسی و اقدامات اتوماسیون آن را رباتیک کند.
او افزود: با توجه به لزوم تولید محصول با کیفیت، نصب و راه اندازی این خط پرسکاری رباتیک و دیگر پروژ ه های اجرایی در این مجموعه، باعث ارتقاء سطح کیفیت محصولات می شود که اینجانب بابت اقدامات ارزشمند انجام شده از مدیرعامل مجموعه و همکارانشان قدردانی و تشکر می کنم.

در این دیدار مدیرعامل سایپاپرس، به اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش مشکلات و چالش های اقتصادی این شرکت اشاره کرد و گفت: خوشبختانه توانسته ایم در مسیر سودآوری گام برداریم و شاهد رونق و شکوفایی اقتصادی دوباره سایپاپرس باشیم.

او تصریح کرد: با اجرای طرح و پروژه های مختلف تولیدی در سایپاپرس و ایجاد خطوط تولیدی جدید می توانیم نقش مهمی در زمینه اشتغال و کارآفرینی در منطقه داشته باشیم و این شرکت با داشتن ظرفیت های مناسب محیطی از توانایی های بسیار خوبی جهت گسترش و رشد فعالیت ها برخوردار است.

خطوط و تجهیزات منحصربفرد

سیدمهدی حسینی پور، خطوط و تجهیزات تولیدی موجود در سایپاپرس را منحصر به فرد دانست و گفت: تولید با کیفیت قطعات پرسی مطابق با استانداردهای جهانی از ویژگی های مهم محصولات این مجموعه محسوب می شود.

در پایان این بازدید باشگاه ورزشی شاهین سایپاپرس که مجهز ترین مجموعه ورزشی تاریخ شرکت سایپاپرس است به دست معاون استاندار و فرماندار جدید شهرری افتتاح شد.

شركت سايپا پرس در سال ۱۳۷۸بعنوان يكي از شركتهاي گروه خودروسازي سايپا به منظور توليد قطعات پرسي بدنه خودرو در مساحتي بالغ بر ۲۲۷۵۰۰ متر مربع در ۱۴ كيلومتري جاده قديم تهران- قم (باقر شهر) تأسيس شد.

در حال حاضر اين شركت با ايجاد اشتغالي قريب به ۱۲۰۰ نفر؛ بزرگترين توليدكننده قطعات پرسي بدنه خودرو و خدمات برش كاري در خاورميانه محسوب مي شود و با بهره مندي از متخصصان و كارشناسان با تجربه توانسته است نقش مهمي را در عرصه صنعت و توليد كشور ايفا نمايد.اين شركت داراي دو سالن توليدي به نامهاي سالن پرس و مجموعه سازي مي باشد كه در فاز اول سالن پرس؛ دو خط پرس سنگين و نيمه سنگين مجهز به ربات (خطوط G۱ وG۲)– يك خط پرس دستي (G۳)– يك خط Blanking و يك خط پرس به همراه سيستم تغذيه اتوماتيك كويل به منظور توليد قطعات بدنه با قالبهاي Progressive مستقر شده اند كه از شركت FAGOR به عنوان يكي از مطرح ترين شركتهاي فعال اروپا در عرصه صنايع ساخت دستگاه پرس مطابق با آخرين استانداردها و تكنولوژي روز جهان، خريداري و موجب افزايش توان كمي و كيفي توليد قطعات پرسي در گروه خودروسازي سايپا شده است. در مرحله بعدي خط برش Cut to length نيز به اين سالن اضافه شده است.

پرس ضايعات Baling، پرس هيدروليكي Die Spotting، دستگاه Blank Turnover و دستگاه CMM نيز در اين سالن واقع شده اند و مجهز به ۱۱ عدد جرثقيل سقفي ۱۲ تا ۴۰ تن مي باشد.سالن مجموعه سازي شركت سايپاپرس نيز به عنوان يكي از مجهزترين سالنهاي موجود در عرصه توليد قطعات بدنه خودرو، داراي خطوط توليد مجموعه دربهاي جلو و عقب، مجموعه آستر دربهاي جلو و عقب و مجموعه درب صندوق و درب موتور انواع خانواده پرايد و مجموعه گلگير راست و چپ تيبا مي باشد.مساحت ساختمانها و انبارهاي اين شركت در زمان تأسيس، ۲۵۷۵۰ مترمربع بوده كه برحسب نياز ۳۲۰۰۰ مترمربع (با ارتفاع زياد) نيز به آن اضافه شده است

 

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=413
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه