2 دقیقه با مجهزترین پیکاپ اتوماتیک کشور+ویدئو

فوتون تونلند، اولین پیکاپ دیزلی- بنزینی است که از زمان عرضه‌اش، مطابق با استانداردهای روز آلایندگی به بازار عرضه شده است.

سرعت پرسفوتون تونلند اتوماتیک که ایران خودرو دیزل چند روز پیش از آن رونمایی کرد، اولین پیکاپ مجهزی است که مطابق با استانداردهای یورو6 به بازار عرضه شده و با توجه به ویژگی‌هایی که دارد با ورودش به بازار، قطعا عرصه رقابت را برای رقبای خود تنگ خواهد کرد. از بین رقبای این خودرو در بازار اگرچه KMC T8 یکی از خوش فروش‌ترین‌ها بوده است اما تونلند با بهره‌گیری از یک گیربکس 8 سرعته  ZF از آن پیشی خواهد گرفت و ابن البته درصورتی است که تونلند با قیمتی رقابتی به بازار عرضه شود. با این حساب به نظر می‌رسد کرمان موتور برای حفظ سهم خود از بازار، نیازمند اعمال تغییراتی در T8 بوده و برای آن گیربکس اتوماتیک هم در نظر بگیرد.

در این میان آمیکو با توجه به قیمت بالا و شیوه بازاریابی شرکت عرضه کننده، شانسی برای رقابت با این خودرو ندارد و تنها رقیب اتوماتیک آن کلوت مکث موتور است که مشخصات آن بواسطه بهره‌گیری از یک جعبه دنده اتوماتیک به این خودرو نزدیک‌تر است. البته ناگفته نماند پیکاپ G9 بهمن هم -که چندی پیش در اصفهان از آن رونمایی شد- یکی دیگر از مدعیان این سگمنت نسبتا شلوغ است که علاوه بر جذابیت‌های ظاهری مشخصات نزدیکی با پیکاپ ایران خودرو دیزل دارد. هرچند هنوز حرفی از قیمت این پیکاپ‌ به میان نیامده، اما شنیده‌ها حاکی است که قیمت احتمالا پایین‌تر تونلند شانس موفقیت آن در بازار را پیشتر از رقبا کند.

فوتون تونلند G7 مجهز به موتور 2 لیتری توربو است که 235 اسب‌بخار و  360 نیوتن‌متر گشتاور دارد. گیربکس آن یک جعبه دنده 8 سرعته ساخت ZF بوده و انتقال نیرو به هر دو محور امکان پذیر است. سطح تجهیزات بسیار خوب این خودرو،  امتیاز ارزنده ای است که فوتون از آن بهره می‌برد.

در ادامه ویدئوی کوتاهی داریم از معرفی این خودرو:

 

 

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=6334
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه