ردبول و پورشه به نتیجه نرسیدند

پس از چند ماه بحث و مذاکره بین پورشه و ردبول، این برند آلمانی بیانیه نسبتاً غافلگیرکننده‌ای را منتشر کرده است که می‌گوید: معامله آنها با ردبول به نتیجه نخواهد رسید.

سرعت پرس– پس از چند ماه بحث و مذاکره بین پورشه و  ردبول، این برند آلمانی بیانیه نسبتاً غافلگیرکننده‌ای را منتشر کرده است که می‌گوید: معامله آنها با ردبول به نتیجه نخواهد رسید.

طبق این بیانیه، هر دو توافق کرده‌اند  که دیگر به گفتگوهای خود در مورد شراکت ادامه ندهند.

در حالی که نمایندگان پورشه خیلی وارد جزئیات نشدند، اما می‌توان تصور کرد که چنین مذاکراتی پر از توافق‌نامه‌های عدم افشای اطلاعات بوده است. درواقع باوجود اینکه اطلاعاتی از این توافق نامه شکست خورده موجود نیست اما با این وجود به نظر می‌رسد که این شراکت نه فقط شامل یک قرارداد تامین موتور، بلکه مشارکت تیمی را نیز شامل می‌شده است. شراکتی که البته محقق نشد.! هنوز مشخص نیست که چه موانعی بر سر راه این مشارکت وجود داشته است، اما بدیهی است که معامله حداقل در حال حاضر انجام نمی‌شود.

نمایندگان پورشه بر این واقعیت تاکید کرده اند که سری مسابقات فرمول یک با تغییرات نهایی قوانین، همچنان محیطی جذاب برای آنها باقی مانده و آنها به نظارت خود بر این سری از مسابقات ادامه خواهند داد. به عبارت دیگر، پورشه همچنان تمایل به وارد فرمول یک دارند اما این توافق قطعا با ردبول نخواهد بود.

همزمان با اعلام قبلی پورشه-که مذاکرات با ردبول را پس از ماه‌ها گمانه زنی تایید می‌کرد- آلمانی‌ها با آئودی نیز ورود خود به فرمول یک در فصل 2026 را اعلام کرده بودند. اما  حالا با اعلامیه منتشر شده از سوی پورشه، همه چیز در مورد قرارداد ردبول روشن است و پورشه ناخواسته راه را برای گمانه زنی های بیشتر در مورد شرکای بالقوه خود در این ورزش باز کرده است! ضمن اینکه ناگفته نماند آلفارومئو نیز پس از فصل 2023 از این مسابقات کنار خواهد رفت.

ورود آئودی به فرمول یک در سال 2026

دوماه پیش انتشار یک سند درباره قرارداد توافق پورشه با تیم ردبول برای خرید نیمی از سهام این تیم جهت ورود به مسابقات فرمول یک جنجال‌ساز شده بود. طبق اطلاعات به بیرون درز شده، مقامات ردبول و پورشه برای فروش 50 درصد از سهام تیم اتریشی به خودروساز آلمانی به توافق رسیده بودند. پیش از این آئودی، یکی دیگر از گروه‌های زیرمجموعه شرکت فولکس‌واگن که نیز با وجود گرفتن مجوز از مراجع ذی‌صلاح نتوانست به هدف خود برای ورود به مسابقات فرمول یک وارد شود، هرچند این شرکت همچنان با مالکان تیم فرمول یک «سائوبر» برای خرید 75 درصد سهام این تیم در حال مذاکره است.

هم‌اکنون به صورت رسمی 10 تیم در مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک حضور دارند. برخی از شرکت‌های مطرح جهانی از جمله پورشه نیز در تلاش هستند تا به جمع رقبای خودروساز خود در پرطرفدارترین تورنمنت اتومبیلرانی ملحق شوند.

 

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=3295
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه