ده خودروی برتر سال 2022 / کدام خودرو برتر است؟

نوشته شده توسط مهدی درفشی

در لیست ده خودروی برتر سال 2022 خودروهای الکتریکی و شاسی‌بلندها غالب هستند، اگر چه خودروهای اسپرت نیز رقابت بالایی دارند. نظر شما چیست؟ محصول کدام خودروساز رتبه اول از این لیست را کسب کرده است؟

سرعت پرس – مهدی درفشی – همواره برای همه علاقمندان به خودرو، دانستن برترین خودروهای سال که از هر نظر توسط رسانه ها و کارشناسان موثق بررسی شده اند، از اهمیت بسیاری برخوردار است. در این مطلب، ده خودروی برتر سال 2022 به صورت مختصر بررسی شده اند. نکته قابل توجه در این رده بندی، رقابت شدید خودروهای کره ای و آمریکایی در رتبه های مختلف است. همچنین تنها یک محصول از خودروسازان آلمانی و ژاپنی در این لیست دیده می شود که جای تعجب دارد!

 

رتبه 10: هوندا سیویک Si

هوندا سیویک از جمله خودروهایی است که همواره، طرفداران خاص خود را دارد. بنابراین دیدن این سدان اسپرت باز طراحی شده در جمع ده خودروی برتر سال 2022، جای تعجب ندارد. طبق معمول، گیربکس دستی عملکرد مناسبی دارد و کاملا با موتور هماهنگ است. هوندا سیویک Si مجهز به موتور 1.5 لیتری توربوشارژ است و گشتاور قابل دسترس تری نسبت به نسخه های تنفس طبیعی ارائه می دهد. یکی از ایرادات مدل جدید، این است که هوندا در جهت معکوس در بهبود استایل سیویک حرکت کرده باشد. با این حال، ما به سختی می‌توانیم پیشنهادی دوست‌ داشتنی‌تر از هوندا سیویک Si با این قیمت پیدا کنیم.

رتبه 9: ب ام و M240i

در حالی که بسیاری از خودروهای مدرن BMW M بیش از حد سنگین و پیچیده شده اند، M240i خودرویی سبک، چابک و سریع است و یادآور M2 قبلی است و نشانه‌های طراحی قدیمی آن به کلاسیک‌ هایی مانند مدل 2002 ادای احترام می‌کند. این سری M240i دو در، با پیشرانه 3.0 لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژر که 382  اسب بخار قدرت دارد و تنها در 4.1 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت می رسد.

رتبه 8: جنسیس GV60

جنسیس GV60 همچنان به عنوان نقطه اوج اولین محصول از کراس اوورهای الکتریکی هیوندای برجسته است. GV60 از هیوندای Ioniq 5 و کیا EV6، قدرتمندتر، سرگرم‌کننده‌ تر و به مراتب بهتر است. جنسیس GV60 در بازار آمریکا با دو تیپ قابل دسترسی است. نسخه پرفرمنس قویترین نسخه است که دارای دو موتور الکتریکی 160 کیلوواتی در جلو و عقب است و مجموع آن ها قدرتی معادل 429 اسب بخار (320 کیلووات) است.

رتبه 7: فورد F-150 رپتور

فورد F-150 رپتور 2022 به لطف 450 اسب بخار قدرت پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر تویین توربوشارژ و سیستم تعلیق فاکس ریسینگ، قادر است تقریباً از هر سطحی عبور کند. همچنین کابین فورد F-150 رپتور 2022 بسیار راحت است. روکش‌های چرم و جیر میکروفایبر و سیستم تعلیق عال، سواری نرم و لطیف روی بدترین سطح ها را برای سرنشینان رقم می زند.

رتبه 6: فورد برانکو رپتور

فورد برانکو رپتور از دیگر خودروهای آمریکایی موجود در لیست ده خودروی برتر سال 2022 است که جدا از توان بالا، تقریبا توانایی عبور از هر سطحی را دارد. فورد برانکو رپتور به پیشرانه 3.0 لیتری شش سیلندر تویین توربو با حدود 400 اسب بخار قدرت مجهز است. از شاخصه ای رتبه شش این لیست می توان به فضای جادار،  سقف و درها با قابلیت جابجایی نیز اشاره کرد.

رتبه 5: جنسیس G90

تجمل، فناوری، و تجربه رانندگی بسیار خوب، سبب شده که جنسیس G90 در رتبه پنجم لیست ده خودروی برتر سال 2022 قرار گیرد. جنسیس G90 با حداکثر قدرت 409 اسب بخاری از یک موتور 3.5 لیتری V6 تویین توربوشارژ و طراحی چشم نواز، در کنار بهره وری از به روزترین تجهیزات، از بهترین خودروهای کلاس خود است.

رتبه 4: جی ام سی هامر EV

هامر دوباره متولد شده و نشانه امیدوار کننده ای است که تلاش های برقی جنرال موتورز به کدام سو می رود. کاستی های اصلی هامر EV که در خارج از جاده سریع و کاملاً توانمند است، قیمت بالای آن (در حال حاضر) و در دسترس بودن محدود (دوباره، در حال حاضر) آن است. با توجه به اینکه دو مورد از این مشکلات در سال‌های آینده حل می‌شوند، چیزهای زیادی در مورد اولین خودروی الکتریکی GMC و معرفی GM به Ultium وجود دارد.

رتبه 3: شورولت کوروت Z06

فقط با 106 هزار دلار، می توان یک خودروی اسپرت موتور وسط خریداری کرد که توانایی رقابت با بهترین محصولات فراری، مک لارن، پورشه و لامبورگینی را دارد. همچنین با 15 هزار دلار بیشتر، می توان پکیج های Z07 و Carbon Aero را خریداری کرد.

رتبه 2: جنسیس GV70

پیدایش در رگه ای از موفقیت است. مخصوصاً با GV70، این کراس اوور کامپکت، عناصر لوکس رده بالاتری نسبت به هر شاسی‌ بلند دیگری در این لیست ارائه می‌کند. حتی با وجود موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ پایه، GV70 همچنان 300 اسب بخار قدرت و 311 پوند فوت را ارائه می دهد، و در داخل، صفحه نمایش لمسی 14.5 اینچی زرق و برق دار روی داشبورد تعبیه شده است..

رتبه 1: لندروور رنجروور نسخه هفت نفره

به پایان لیست ده خودروی برتر سال 2022 و برترین خودروی لیست رسیدیم. در لیست جدال آمریکایی ها با کره ای ها به وضوح مشخص بود اما در نهایت، جام قهرمانی به یک انگلسیی اصیل و لوکس رسید. لندرور رنج روور برای چندین دهه یک معیار برای سنجش خودروهای لوکس بوده است. رنجروور جدید چه با توربوشارژ شش سیلندر JLR و چه با موتور V8 تویین توربو ی ام و، سواری بسیار لذت بخشی را ارائه می دهد.

مطالب مرتبط:

جنرال موتورز و دیگر رقبای تسلا از توییتر خارج می شوند؟

فراری در حال تست لامبورگینی هوراکان STO در پیست فیورانو

رونمایی فونیکس FX در پیست آزادی / مشخصات، تصاویر و قیمت

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=4890
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه