با امضای قرارداد بین تام ایران‌خودرو و صاشیراز صورت گرفت

داخلی‌ سازی سامانه تله‌ماتیک خودروهای متصل ایران‌خودرو

در راستای تحقق اهداف گروه صنعتی ایران خودرو در تولید خودروهای متصل و هوشمندسازی صنعت خودرو، شرکت دانش‌بنیان تام ایران خودرو برای نخستین بار، بعد از طراحی و نمونه‌سازی سامانه الکترونیکی خودروهای متصل، قرارداد صنعتی‌سازی آن را برای ساخت و تولید به امضا رساند.

به گزارش سرعت پرس و به نقل از  ایکوپرس این محصول برخلاف تمامی قطعات با کاربردهای مشابه که در بازارهای داخلی وجود دارند برای نخستین بار در ایران‌خودرو براساس سیستم عامل لینوکس AGL داخلی‌سازی و تولید شده است و دانش فنی و مالکیت معنوی آن تحت نظر گروه صنعتی ایران خودرو قرار دارد که از این حیث هرگونه وابستگی به شرکت‌های خارجی از بین رفته است و در کنار آن با توجه به سیاست‌های گروه صنعتی ایران‌خودرو برای حضور در بازار جهانی، شرکت تام برنامه دریافت استانداردهای جهانی این محصول را دارد.
به دلیل بالا بودن سطح تکنولوژی این محصول، این پروژه در سه مرحله مختلف تعریف شد که در مرحله اول این پروژه، ماژول تله ماتیک خدماتی از جمله تماس اضطراری جهت برقراری ارتباط با مراکز خدماتی هنگام وقوع حادثه یا شرایط بحرانی، ارایه خدمات فنی و تعمیرگاهی در هنگام بروز نقص فنی غیرمنتظره در خودرو، ردیابی و کنترل خودروی سرقتی، مخابره اطلاعات خودرو جهت عیب یابی و ارایه خدمات تعمیرگاهی از راه دور و ارتباط خودرو با گوشی‌های هوشمند را فراهم می‌کند.
در مراحل دوم و سوم نیز قابلیت‌هایی همچون مانیتور سرعت و موقعیت خودروهای شرکتی و فرزندان خانواده‌ها، برقراری ارتباط با شبکه‌های اجتماعی، ارتباط با وای فای در داخل خودرو جهت ارتباط اینترنتی لپ تاپ و موبایل، ارتباط خودرو به خودرو نظیر اخطار تصادف و هشدار نقطه کور و… به سیستم اضافه خواهد شد.

بهره‌مندی از توان دانش‌بنیان‌ها در توسعه ایران‌خودرو
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در مراسم امضای قرارداد تولید سامانه تله ماتیک خودروهای متصل، ضمن تسلیت به مناسبت واقعه جانگداز و تاسف بار حادثه تروریستی شاهچراغ، با اثرگذار و مهم خواندن ماژول تولیدی توسط شرکت تام در نظام صنعتی و اقتصادی کشور، گفت: شرکت تام به عنوان یک مجموعه دانش پایه و دانش بنیان، مشغول کارآفرینی مبدل و موثر است.

مهدی خطیبی با بیان این که در مسیر توسعه ایران‌خودرو شرکت‌های دانش‌بنیان نقش برجسته و مهمی دارند، گفت: در این میان شرکت تام بازوی اصلی مرکز توسعه محصول و فناوری در زنجیره ارزش ایران‌خودرو به شمار می‌رود و اتصال دهنده مجموعه‌های دانشگاهی و دانش‌بنیان با این خودروساز است.
وی با اشاره به این‌که شرکت تام چند کار اصلی از جمله تامین و ساخت تجهیرات، اتوماسیون و برخی اقدامات در داخل و خارج از گروه صنعتی ایران خودرو انجام می‌دهد، با اشاره به نقش این شرکت در دو محور اصلی گفت: علاوه بر این‌که تام شرکتی دانش بنیان قوی و فعال در عرصه اقتصادی و صنعتی کشور است، در به‌کارگیری مجموعه ها و شرکت‌های دانش بنیان و نهادهای علمی در گروه صنعتی ایران خودرو نقش برجسته‌ای دارد.
مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با اشاره به این‌که خروجی طراحی و تولید این ماژول جدید توسط تام برای ایران خودرو در سال جاری و سال های آینده، بسیار موثر است، گفت: طراحی و تولید سامانه‌ها و پلتفرم‌های الکترونیکی، موجب می‌شود تا ایران خودرو صاحب نقشه و دستور العمل باشد.
وی تصریح کرد: با قرارداد به امضا رسیده، علاوه بر این که شاهد افزایش کیفیت و کارایی محصولات از جمله خودرو ری‌را خواهیم بود، استفاده بیشتری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و دانشگاهی صورت می‌گیرد و به تدریج، استفاده از ظرفیت‌های سایر شرکت‌ها و نهادهای اقتصادی صنعتی کشور را از جمله وزارت دفاع و صنایع دفاع و شرکت صاشیراز را نهادینه خواهیم کرد.
مدیرعامل ایران خودرو با بیان این‌که از این‌گونه همکاری‌ها در گروه صنعتی ایران خودرو استقبال می‌کنیم، اظهار کرد: با کمک شرکت تام و مرکز تحقیقات ایران خودرو، که دوشادوش یک‌دیگر موضوعات را در گروه صنعتی ایران خودرو پیش می برند، شاهد اتفاقات ریشه‌ای تر و عمیق‌تری خواهیم بود.
خطیبی با بیان این که از محاسن و دستاوردهای خودروهای متصل، تماس اضطراری، یافتن پارکینگ، خدمات پس از فروش و… است، گفت: اتصال پذیری محصولات با خودروی ری‌را آغاز می‌شود و سپس سایر محصولات نیز از این امکان برخوردار خواهند شد.
وی اظهار امیدواری کرد، تمام این تلاش ها با افزایش رضایتمندی مشتریان از محصولات گروه صنعتی ایران خودرو و در نهایت، به اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی بینجامد.

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=4971
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه