دولت هند:

خودروهای الکتریکی نباید ساکت باشند

شاید یکی از بهترین ویژگی‌های خودروهای الکتریکی این باشد که هیچ صدایی تولید نمی‌کنند! اما، به احتمال زیاد این ویژگی حداقل در برخی از کشورها به زودی تغییر خواهد کرد.

سرعت پرس– شاید یکی از بهترین ویژگی‌های خودروهای الکتریکی این باشد که هیچ صدایی تولید نمی‌کنند! اما، به احتمال زیاد این ویژگی حداقل در برخی از کشورها به زودی تغییر خواهد کرد. دولت هند اکنون در حال کار بر روی مجموعه‌ای از قوانین جدید است که نشان می دهد وسایل نقلیه الکتریکی نباید خیلی بی‌صدا باشند. استاندارد جدید پیشنهادی برای چهار‌چرخ‌های برقی که مسافر یا کالا را حمل می‌کنند، قابل اجرا است. تمام هدف این قانون جدید این است که اطمینان حاصل شود که وسایل نقلیه الکتریکی با صدای خود به عابران پیاده و یا سایر کاربران جاده در هنگام نزدیکی خودرو هشدار می‌دهند. این قوانین توسط کمیته استانداردهای صنعت خودرو یا (AISC) پیشنهاد شده است.

در استاندارد جدید پیشنهاد شده از سوی کمیته استانداردهای صنعت خودرو، در حال حاضر در مورد دو چرخ برقی، چیزی ذکر نشده است. سازندگان خودروهای الکتریکی در هند باید مطمئن شوند که طراحی وسایل نقلیه آنها می‌تواند تغییرات جدید را در خود جای دهد. این تغییرات تنها پس از تصویب مرکز قوانین وسایل نقلیه موتوری 1989 و کمیته دائمی فنی اجرا می‌شود.

اگر وسیله نقلیه الکتریکی موجود، نمی‌تواند تغییرات جدید را انجام دهد، سازنده خودرو باید یک سیستم هشدار صوتی یا AVAS را در خودرو قرار دهد که به سایر کاربران جاده در مورد نزدیک شدن ماشین الکتریکی هشدار دهد. این سیستم شبیه به یک بلندگو خواهد بود که توسط سازنده خودرو نصب می‌شود. خودروهای برقی در هند در 3-4 سال گذشته بسیار محبوب شده‌اند. یکی از پرفروش ترین خودروهای الکتریکی در هند تاتا نکسون EV است که در حال حاضر مقرون به صرفه‌ترین SUV الکتریکی موجود در هند است.

در شرایط فعلی، افزایش قیمت سوخت یکی از دلایل اصلی جذب بسیاری از مردم به خودروهای برقی است. مردم اکنون متوجه شده‌اند که اگرچه یک خودروی الکتریکی ممکن است کمی گران‌تر از یک خودروی بنزینی یا دیزلی باشد، اما در طولانی‌مدت، این خودروهای الکتریکی هستند که بازدهی بهتری دارند. برخلاف خودروهای بنزینی یا دیزلی، تعمیر و نگهداری خودروهای برقی چندان گران نیست و هزینه‌های جاری خودروهای الکتریکی نیز بسیار پایین است. خودروهای الکتریکی همچنین می‌توانند مقدار زیادی از سوخت را صرفه جویی کند. دولت‌های مرکزی و ایالت‌های مختلف در هند سیاست‌های جدیدی را برای ترویج استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی ارائه می‌کنند. آنها مشوق‌هایی را برای کسانی که برای مدت محدودی خودروهای الکتریکی می‌خرند، ارائه می‌دهند. بسیاری از دولت‌های ایالتی نیز از چندین بخش خواسته‌اند تا خودروهای دیزلی یا بنزینی را کنار بگذارند و به خودروهای برقی روی بیاورند.

اخیراً، دولت ایالت هاریانا یک سیاست جدید را برای خرید خودروهای EV تصویب کرده است. این سیاست نه تنها خریداران خودروهای تمام الکتریکی، بلکه خریداران خودروهای هیبریدی را نیز شامل می‌شود. طبق سیاست جدید، خودروهای برقی با قیمت 70 میلیون روپیه از 15 درصد تخفیف برخوردار خواهند شد و خودروهای هیبریدی با قیمت کمتر از 40 میلیون روپیه از حداکثر تخفیف 3 میلیون روپیه برخوردار خواهند شد. برای خریداران خودروهای برقی که قصد خرید خودرویی بین 15 تا 40 میلیون روپیه دارند، مشتری می تواند از 15 درصد یا حداکثر 6 میلیون روپیه تخفیف برای خودرو دریافت کند. نرخ تخفیف خودروهای برقی با قیمت بین 40 تا 70 میلیون روپیه، نیز 15 درصد قیمت خودرو یا حداکثر تا 10 میلیون روپیه است.

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=1349
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه