در راستاي تحقق اتحاد استراتژيك دو خودروساز:

حمل مشترک محصولات سایپا و ايران خودرو آغاز شد

شركت سایپالجستیک به عنوان متولي حمل و نقل و لجستيك گروه خودروسازی سایپا، براي نخستين بار محصولات سایپا و ايران‌خودرو را به صورت مشترك از تهران به نمايندگي‌هاي مختلف سراسر كشور، حمل خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری سرعت پرس و به نقل از سایپانیوز، در چارچوب تفاهم‌نامه‌اي كه بين سایپا و ايران‌خودرو در زمينه حمل محصولات اين دو خودروسازي بزرگ كشور به امضا رسيده، دو خودرو ساز بزرگ کشور، از ظرفیت های حمل و لجستیک همدیگر به صورت مشترک استفاده خواهند کرد.

محمد حسین امیرخانی، مدیرعامل شرکت سایپا لجستک، در حاشيه اين رويداد گفت: بر اساس توافق حاصل شده و به منظور حمل با کیفیت و سریع محصولات دو خودروساز بزرگ کشور، تمامی محصولات اعم از خودروها، کانتینرها و بارهای فله ای دو شرکت با بهره گیری از ظرفیت های مشترک به سراسر ایران ارسال خواهد شد.

او تاکید کرد: در این حوزه استفاده از ظرفیت انبارش و پایانه دو شرکت، بهره گیری از واگن های مشترک به منظور حمل بار و قطعات، یکسان سازی قرارداد حمل پیمانکاران از نظر زمانی و متن قراردادی، بهره مندی از تسهیلات و موضوعات بانکی به صورت مشترک در حوزه حمل و نیز استفاده از بستر نرم افزاری و بهره گیری از سایر ظرفیت های حوزه حمل از دیگر بخش های این تفاهم نامه است.

مدیرعامل شرکت سایپا لجستیک تاکید کرد: در بحث حمل و نقل ریلی با توجه به شرایط مناسب گروه سایپا در این حوزه و بهره گیری از ظرفیت بالا و تنوع واگن ها، خدمات مناسبی را به ایران خودرو ارائه خواهیم داد و در مباحث حمل و نقل بین المللی هم از ظرفیت ایران خودرو در مباحث واردات و صادرات محصول استفاده خواهیم کرد.

امیرخانی افزود: بر اساس این تفاهم نامه حمل مشترک محصولات برای تمامی کشور از مبادی تهران و سایر نقاط ایران به خصوص شهرهایی که در آن سایت های تولیدی دو شرکت وجود دارد انجام خواهد شد.

همچنین حسين محمدي مديرعامل شركت مهندسي خدمات صنعتي ايران خودرو (ايسيكو)، گفت: با توجه به توافقات صورت گرفته براي حمل بهتر و سريع‌تر محصولات توليدي دو خودروساز بزرگ کشور، از ظرفيت‌هاي حمل و لجستيك هر دو شركت به صورت مشترك، استفاده خواهد شد.

او افزود: در كنار حمل خودرو، طرح هاي ديگري مانند حمل قطعات يدكي و بدنه براي سايت هاي توليدي و نمايندگي هاي مجاز دو خودروساز نيز در دستور كار قرار دارد.

مديرعامل ايسيكو  تاكيد كرد: اين طرح، مزاياي متعددي مانند كاهش هزينه هاي حمل، افزايش سرعت تحويل و استفاده بهينه از ظرفيتهاي خالي ناوگان لجستيك را در بر دارد.

محمدي افزود: ايسيكو در حال حاضر محموله‌هاي سايپا يدك را نيز حمل مي‌كند و با توجه به اين‌كه ناوگان لجستيك ايرانخودرو ظرفيت و توان حمل جاده‌اي خيلي خوبي دارد، از امکانات لازم براي حمل خودروهاي سايپا برخوردار است و در مقابل ايران خودرو هم افزون بر امکانات ريلي خود از ظرفيت‌هاي ناوگان ريلي سايپا براي حمل محصولاتش استفاده خواهد كرد.

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=4881
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه