تویوتا در آستانه رونمایی از نسل پنجم پریوس / زمان رونمایی؟

نوشته شده توسط مهدی درفشی

تویوتا تایید کرد که خودروی هیبریدی جدید این شرکت، در واقع همان پریوس جدید است. به زودی، نسل پنجم تویوتا پریوس رونمایی خواهد شد.

سرعت پرس – هنگامی که تویوتا، چند تصویر از محصول جدیدش را در اوایل این هفته منتشر کرد، متوجه شدیم که روی برخی از پانل های بدنه، برچسب  عبارت “Hybrid Reborn” وجود دارد. در آن مرحله، فرض بر این بود که محصول جدید تویوتا، نسل جدید پریوس است. امروز نیز این خودروساز ژاپنی، ظن ما را تایید کرد. در یک پیش‌ نمایش رسمی جدید، متوجه می‌شویم که محصول جدید تویوتا، نسل پنجم تویوتا پریوس است.

زمان رونمایی؟

نسل پنجم تویوتا پریوس، در روز چهارشنبه، 16 نوامبر به نمایش در خواهد آمد. تویوتا اولین نمایش آن را برای ساعت 13:30 به وقت محلی برنامه ریزی کرده است. این بدان معناست که آمریکایی‌ ها، آن را در روز سه‌شنبه، 15 نوامبر در ساعت 23:30 به وقت شرقی خواهند دید. در حالی که اروپایی‌ ها، پریوس جدید را در روز چهارشنبه، 16 نوامبر در ساعت 4:30 صبح به وقت گرینویچ نظاره خواهند کرد.

اگر چراغ‌های جلو کمی آشنا به نظر می‌رسند، به این دلیل است که کراس اوور کامپکت کراون اسپرت برای بازار ژاپن که اوایل امسال پیش‌نمایش شد، دارای امضای LED تویوتا در نمای جلو است و مشابه آن، در پریوس جدید نیز وجود دارد. سقف شیب دار نیز نشان می دهد که پریوس جدید یک هاچ بک/لیفت بک خواهد بود و احتمالاً هیبریدی دیگر در نسخه پرایم با قابلیت های پلاگین به بازار خواهد آمد.

نسل پنجم پریوس احتمالاً در سال 2024 میلادی، به ایالات متحده وارد شود و باید کارایی را به سطح بالاتری برساند. با آزمایش تویوتا با موتور احتراقی با سوخت هیدروژن، شایعه‌ای وجود دارد که نسخه سوم این خودروی سازگار با محیط زیست در اواسط دهه با یک ICE که از هیدروژن تغذیه می‌کند، وارد بازار خواهد شد. مبادا فراموش کنیم که تویوتا، قبلاً اعلام کرده است که تا سال 2025 باتری های حالت جامد را در یک خودروی هیبریدی قرار خواهد داد. با این حال، مشخص نیست که کدام مدل، باتری های  امیدوار کننده و جدید را دریافت خواهد کرد. با توجه به اهمیت پریوس در بازار خودروهای هیبریدی، منطقی است که HEV محبوب، اولین پذیرنده این فناوری باشد.

مطالب مرتبط:

سدان ها و استیشن های ولوو برقی خواهند شد؟

اتوبوس رنگارنگ مرسدس بنز حامل تیم های فوتبال جام جهانی 1974

سوبارو رکس 2023 با موتور 1.2 لیتری معرفی شد / گزینه ای مناسب برای واردات؟

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=5480
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه