تویوتا اف جی40 ، 62 هزار دلاری

سرعت پرس– در دورانی که هر روز شاهد پروژه‌هایی جدید از تولید خودروهای بی‌روح  و تا حدودی خسته کننده مدرن امروزی هستیم، گاهی از خودم می‌پرسم که آیا فقط این من هستم که دلتنگ اتومبیل‌های قدیمی می‌شوم، یا دیگران به همین اندازه علاقه دارند؟! پاسخ البته کاملا مشخص است: تعداد قابل توجهی از مردم به اتومبیل خود به عنوان عضوی از خانواده نگاه کرده و برای آن ارزش بسیاری قائل هستند. درواقع برای آن دسته از افرادی که از نظر احساسی بیشتر با ماشین درگیر هستند و به آن فقط به عنوان یک وسیله حمل و نقل ساده نگاه نمی‌کنند، قضیه کاملا متفاوت است. تویوتا اف جی‌40 یکی از آن خودروهایی است که مالکش با آن ارتباط پیدا می‌کند. یک آفرود همه فن حریف که سال‌هاست بیرون از جاده راه می‌رود!

شاید یک شهروند عادی متوجه نشود که این  تویوتا لندکروزر 1968 یک خودرو کاملاً خاص است، اما همین خودرو هنگام عبور از خیابان با آن رنگ آبی براقGrabber ، مطمئناً خیلی از سرها را به سوی خود می‌چرخاند. ارتفاع بالا و چرخ‌های آلومینیومی براق 15 اینچی که به لاستیک‌های آفرود‌35×12.5 Goodyear Wrangler مجهز شده‌اند، نیز بخوبی چشم‌ها را به سوی خود خواهد کشاند.

این آفرودر قدیمی، سابقا دارای موتور ضعیف خطی-شش سیلندر بوده که قدرتش به زور از 100 اسب بخار قدرت عبور می‌کرده  اما حالا به موتور Vortec V 6 لیتر حجیمی مجهز شده که قدرت آن را حداقل 3 برابری بیشتر کرده است. گفتنی است این FJ40 که در حال حاضر در فورت‌ورث‌  تگزاس نگه‌داری می‌شود، با قیمت 62 هزار دلاری خود فقط  20 هزار دلار ارزان‌تر از یک لندکروزر 2021 می‌باشد.

اف جی یکی از پرطرفدارترین تویوتاها برای افرودسواران است که انواع مدل‌های قدیمی و جدید را شامل می‌شود. گفتنی است که علی رغم محبوبیت، در حال حاضر تولید رده اف جی تویوتا قطع شده است.

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=525
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه