خطیبی در بازدید از شرکت ایمن خودرو شرق تاکید کرد

تولید با کیفیت قطعات ایمنی و داخلی‌سازی کامل ایربگ

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در بازدید از شرکت تولیدکننده قطعات ایمنی خودرو، بر تولید با کیفیت و همچنین داخلی‌سازی واحد کنترل ایربگ در همکاری با دانش‌بنیان‌ها تاکید کرد.

به گزارش سرعت پرس و به نقل از  ایکوپرس– مهدی خطیبی با بیان این‌که در گذشته وابستگی صنعت خودرو کشور به واردات تجهیزات ایمنی خودرو از جمله ایربگ و تحریم‌های اعمال شده سبب ایجاد چالش در خطوط تولید شده بود، گفت: در حال حاضر با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان بخش زیادی از مشکلات تامین رفع شده است.
وی تصریح کرد: شرکت‌های تامین کننده مانند ایمن خودرو شرق باید برای داخلی‌سازی بخش‌های دیگری از ایربگ مانند واحد کنترل برنامه‌ریزی کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن موفق به خودکفایی کامل در این قطعه مهم و راهبردی شویم.
خطیبی ضمن تاکید بر اجرای برنامه‌های توسعه ظرفیت‌های تولید در شرکت ایمن خودرو شرق، گفت: این شرکت باید در زمینه قطعات ایمنی محصولات جدید از جمله ری‌را و محصول پروژه TF21 آمادگی داشته باشد.
وی با بیان این‌که توانمندی بالایی در بخش تحقیقات و مهندسی شرکت ایمن خودرو شرق وجود دارد، اظهار کرد: همکاری با شرکت‌های دانش بنیان نیز در مسیر توسعه این شرکت راهگشا بوده و این همکاری‌ها باید تعمیق یابد.

ایمن خودرو شرق در مسیر توسعه 
مدیرعامل شرکت ایمن خودرو شرق (سهامی عام) نیز در این بازدید با بیان این‌که با اجرای برنامه‌های توسعه‌ای، نیازهای گروه صنعتی ایران خودرو در قطعات و تجهیزات ایمنی از جمله کیسه هوا  و کمربند ایمنی را تامین می‌کنیم، گفت: این شرکت به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده این قطعات و تجهیزات، سهم قابل توجهی از نیاز ایران خودرو را تامین می‌کند.
مسعود آهن فروش ادامه داد: در سالن‌های مختلف تولیدی و تجهیزات پیشرفته، تولید و مونتاژ کیسه هوا، کمربند ایمنی صندلی‌های جلو و عقب، رادیو پخش و مولتی مدیا، سنسور مانع عقب و سیستم کی‌لس توسط کارکنان ایمن‌خودرو شرق انجام می‌شود.
وی با تاکید بر این‌که زیرساخت لازم برای تولید محصولات ایمنی خودروهای جدید ایجاد شده، گفت: با  حمایت و اعتماد مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو اقدامات لازم برای طراحی و تولید قطعات ایمنی خودروهای تارا و دنا پلاس دارای چهار ایربگ صورت گرفته و برای خودروهای ری‌را و پروژه TF۲۱  نیز صورت خواهد گرفت.
مدیرعامل شرکت ایمن خودرو شرق به نتایج عملکرد این مجموعه در حوزه فروش محصولات اشاره کرد و گفت: در نیمه نخست امسال، ۱۳۰۰ میلیارد تومان از محصولات تولیدی به فروش رسید که این میزان تا پایان سال به دو هزار ۳۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.
وی با بیان این‌که داخلی‌سازی واحد کنترل ایربگ از تاکیدات و ماموریت محوله مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو به این مجموعه است که در کوتاه ترین زمان ممکن با ایجاد زیرساخت های لازم اجرا خواهد شد، گفت: در شرایط فعلی برای سرعت بخشی به تولید قطعات باکیفیت، تعامل با شرکت‌های دانش بنیان در این مجموعه در حال انجام است و همکاری خوبی با مراکز علمی و دانشگاهی شکل گرفته است.
لازم به ذکر شرکت ایمن خودرو شرق در دو سایت در شهرهای مشهد و بینالود در زمینه تولید قطعات ایمنی مورد نیاز ایران خودرو فعالیت می کند و در این مجموعه ۵۰۰ نفر نیروی انسانی به صورت مستقیم مشغول به کار هستند.

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=5213
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه