تغییر اطلاعات سیلندر، قیمت پورشه‌های مزایده‌ای را تغییر نداد

اعلام شده بود ۲۷ خودروی پورشه به دلیل مغایرت در اطلاعات سیلندر از مزایده قبلی اموال تملیکی حذف شده‌اند، اما مقایسه اطلاعات قیمتی نشان می‌دهد تفاوتی در قیمت پایه این خودروها در مزایده دوم اعمال نشده و این موضوع ابهامات تازه‌ای را ایجاد کرده است.

به گزارش سرعت پرس و به نقل از  خبرگزاری تسنیم – مزایده فوق‌العاده شماره ۵۶۶ سازمان اموال تملیکی برای فروش ۷۶ خودروی باقی‌مانده از مجموع هزار و ۴۰ خودروی خارجی پایین‌تر ۲۵۰۰ سی‌سی که از سال ۱۳۹۶ در گمرکات کشور باقی مانده بودند از روز سه‌شنبه هفته گذشته آغاز شده است. ۵۸ عدد از این خودروها به دلیل آنچه مسوولان سازمان اموال تملیکی مغایرت در اطلاعات عنوان کردند از لیست مزایده حذف شدند. با توجه به پیگیری‌های انجام‌شده در صورت مغایرت در مواردی از جمله رنگ، تعداد سیلندر و همچنین مدل خودرو که در قیمت خودرو تاثیرگذار است، پارتی‌ها کنسل خواهند شد. عمده خودروهایی که در مزایده اموال تملیکی به دلیل مغایرت حذف شدند مربوط به استان مازندران بود. از مجموع ۳۱ خودرو موجود در گمرک نوشهر که همگی آنها پورشه بود، پارتی مربوط به ۲۷ خودرو به دلیل مغایرت در تعداد سیلندرها حذف شدند. در حقیقت به‌جز ۴ خودرو همه خودروها ۴سیلندر بودند اما در سامانه به عنوان ۶سیلندر ثبت شده بودند.

همین موضوع عاملی شد تا در همان روز بازگشایی پیشنهاد‌ها این پارتی‌ها حذف شده و فروش این خودروها به مزایده دوم موکول شود. با توجه به این موضوع تصور می‌شد به دلیل تغییر تعداد سیلندرها احتمالا قیمت این خودروها نیز باید کاهش پیدا کند، اما شاهد هستیم قیمت‌های کارشناسی ذکرشده در مزایده دوم دقیقا برابر همان قیمتی است که در مزایده اول تعیین شده بود. حال این سوال به وجود آمده که چگونه قیمت خودروهای ۶سیلندر خریداری‌شده در مزایده قبلی با خودروهای ۴سیلندری که در این مزایده قرار گرفته برابر است؟ یکی از نکاتی که در جلسه پاسخگویی به ابهامات خودروهای اموال تملیکی از سوی سخنگوی این سازمان مطرح شد، این بود که در مواردی که نیروی انتظامی در موقع پلاک شدن خودروها مغایرتی در مدل و قیمت خودروها تشخیص دهد، خریدار باید مابه‌التفاوت قیمت را پرداخت کند.

با توجه به عدم تغییر قیمت در مزایده دوم و با وجود اینکه در اطلاعات مربوط به موتور خودروها تغییرات قابل‌توجهی اعمال شده، همچنان این سوال مطرح می‌شود که به چه علتی ده‌ها خودروی پورشه لوکس مزایده اول خارج شد؟ در‌حال‌حاضر این سوال وجود دارد که آیا خریداران پورشه‌های ۶سیلندر مبالغ بالاتری را پرداخت کرده‌اند یا همان مبلغ پیشنهادداده‌شده به عنوان رقم نهایی پذیرفته شده است. این ابهام در قیمت‌گذاری و مبالغ پرداختی از سوی خریداران موضوع مهمی است، چرا که ممکن است سبب تضییع حقوق خریداران یا حقوق دولت شود. در نتیجه این انتظار وجود دارد که سازمان اموال تملیکی به عنوان مجری فروش این خودروها نسبت به این موضوع شفاف‌سازی کند.

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=4588
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه