تسلا ۲۲۹ نفر را اخراج کرد!

تسلا ۲۲۹ کارمند خود را اخراج و دفتر سان متئو را تعطیل کرد.

به گزارش پایگاه خبری سرعت پرس و به نقل از ایسنا، بر اساس گزارشی که روز سه شنبه منتشر شد، شرکت تسلا، سازنده خودروهای الکتریکی، ۲۲۹ کارمند خود را در دفتر خود در شهر سان متئو کالیفرنیا اخراج کرد و دفتر خود را برای همیشه تعطیل کرد.

پیش از این بلومبرگ اعلام کرده بود که تسلا ۲۰۰ کارمند بخش اتوپایلوت خود را اخراج کرده است.

این اخراج بخشی از کاهش ۱۰ درصدی نیروی کار است که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا در ماه گذشته اعلام کرد.

پيش از اين  ۲ کارگر اين شركت از تسلا شكايت كرده و ادعا می‌کنند از کارخانه تسلا واقع در ایالت نوادا و در ماه ژوئن ۲۰۲۲ میلادی اخراج شده‌اند. طبق اسناد موجود بیش از ۵۰۰ کارگر از کارخانه مذکور اخراج شده‌اند.

کارگران ادعا می‌کنند تسلا قوانین اخراج انبوه فدرال را نقض کرده است. طبق «قانون اطلاع رسانی تعدیل و ابقا کارگران»(Worker Adjustment and Retraining Notification Act) باید طی بازه ای ۶۰ روزه قبل از اخراج به کارگران اطلاع رسانی شود.

این دو کارگر خواهان ثبت یک شکایت دسته جمعی برای تمام کارگران تسلا هستند که در ماه‌های می و ژوئن ۲۰۲۲ میلادی بدون اطلاع رسانی قبلی اخراج شده‌اند. در بخشی از متن شکایت نامه آمده است: اين شركت فقط به کارگران اعلام کرده تصمیم اخراج آنها فوراً قابل اجرا خواهد بود.

این دو کارگر خواهان پرداخت دستمزد و مزایا برای بازه اطلاع رسانی ۶۰ روزه هستند

آنچه كه براى ما بسيار حائز اهميت است روند رو به رشد فروش اين خودروساز است كه ايلان ماسك را  ثروتمندترين فرد روى زمين كرده است.

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=1093
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه