تست ونوسیا V-Online پلاگین هیبرید در پیست آزادی
از نظر فنی، ونوسیا V-Online واقعاً حرفهای زیادی برای گفتن دارد. این ماشین مجهز به یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ بنزينى و یک موتور برقی است که روی هم رفته بیش از ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکنند.
به گزارش پایگاه خبری سرعت پرس ششم آذر ماه فرصتی پیش آمد تا ونوسیا V-Online پلاگین هایبرید را در پیست آزادی از نزدیک تست کنیم. این خودرو که حاصل جوينت شدن و همکاری شرکتهای دانگفنگ با نیسان بوده، قرار است به زودی توسط تیگارد موتور وارد بازار ایران شود. حتی گفته مىشود که قرار است روی خط تولید داخلی هم رفته و به صورت مونتاژی توليد و به فروش برسد.
ظاهر این خودرو، ترکیبی از خطوط تهاجمی و مدرن بوده و در جایجای آن حرف V ديده مى شود. جلوپنجره آن نيز به صورت هوشمند طراحی شده و پرههای آن به صورت خودکار باز و بسته میگردد تا دمای محفظه موتور را تنظیم کند. این ویژگی علاوه بر بهینه کردن عملکرد خودرو، جلوهای خاص به طراحی آن داده است. از طرف دیگر، چراغهای جلو نيز با طراحی چندلایه و LED حسى از اسپرت بودن رو به ماشین اضافه کرده و در کنار رینگهای آیرودینامیک، ظاهر ماشین را واقعاً خاص کرده است.
در داخل کابین، کیفیت متناسب و مورد انتظار کاملاً حس میشود. در اين ميان، چیزی که بیشتر از هر چيزى توجهتان را جلب مى كند، استفاده از قطعات کرومی در بخشهای مختلف کابین است که حس لوکس بودن رو به داخل ماشين مى دهد. طراحی داشبورد هم با مانیتورهای بزرگ و به هم پیوسته، خیلی ساده و مدرن بوده، همه چیز دیجیتالی است و دیگر خبری از کلیدهای فیزیکی نیست. جالب اينكه ونوسيا حتى كليد استارت هم نداشته و فقط كافى است كه پدال ترمز رو نگه داشته تا ماشین آماده حرکت شود.
از ديگر نكات طراحى داخل كابين، مى توان به تريم داخلى اشاره نمود. آنجا كه نقش و نگار بر روى درها به شكلى برجسته تا روى داشبورد امتداد مى يابد. ونوسيا وى آنلاين ترکیبى از طراحی، را با نگاه به آینده به نمايش مى گذارد.
مشخصات فنی
از نظر فنی، ونوسیا V-Online واقعاً حرفهای زیادی برای گفتن دارد. این ماشین مجهز به یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ بنزينى و یک موتور برقی است که روی هم رفته بیش از ۳۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکنند. شتاب ونوسيا به روى كاغذ ۸.۸ ثانیه اعلام شده است كه براى يك خودرو با اين جثه بسيار منطقى است. مصرف سوخت ترکیبی ماشین نيز ۴.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده و اين به اين معنى است كه با یک باک پر بنزین و باتری فول شارژ، مى توان تا ۱۳۰۰ کیلومتر پیمایش داشت. این اعداد به ما نشان مى دهد که ونوسيا، در سگمنت خود علاوه بر قدرت، از نظر بهرهوری هم کم رقيب است.
امکانات رفاهی و ایمنی
یکی از ویژگیهای خیلى جذاب این خودرو، سیستم پارک خودکار آن است. این سیستم به راحتی ماشین رو هم به صورت عمودی و هم افقی پارک کرده و حتی میتواند آنرا از جای پارک خارجش کند. سقف گلسروف يكپارچه این خودرو نيز مجهز به شیشه هوشمند فتوكروميك است که بر اساس نور محیط، بهصورت خودکار تیره و روشن می شود.
ونوسيا از نظر ایمنی، به سیستمهای پیشرفتهای مثل ترمز اضطراری خودکار و سیستم هشدار خروج از خط مجهز است که تجربه رانندگی رو ایمنتر میكند.
علاوه بر ویژگیهای ياد شده، ونوسیا V-Online مجموعهای از آپشنهای کاربردی و جذاب ديگرى همچون موارد زير را هم ارائه میدهد:
• ترمز پارک برقی (EPB)
• سیستم Auto Hold
• دوربین ۳۶۰ درجه برای دید کامل اطراف خودرو
• کروز کنترل تطبیقی
• سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه
• صندلیهای برقی با گرمکن
• شارژر بیسیم گوشی موبایل
• چراغهای جلو تطبیقی برای تنظیم اتوماتیک شدت نور
و
نمایشگر هدآپ ديسپلى (HUD) برای نمایش اطلاعات ضروری بر روی شیشه جلو كه علاوه بر تامين رفاه، رانندگی برای سرنشینان را راحتتر و مطمئنتر میکند.
شرایط فروش منعطف، يكى از نقاط قوت ونوسيا
طبق اطلاعيه شركت، با مبلغ ٩٦٤ ميليون تومان مى توان وارد فرايند خريد و ثبت نام اين خودرو شد و مابقى آن (تا ٢.٣٠٠) را به صورت اقساطى منعطف پرداخت نمود. شرايطى ويژه اى كه سهم فروش اين خودرو در بازار رقابتى چينى ها را بالا خواهد برد. در تست كوتاه مدت ونوسيا وى آنلاين هايبريد در پيست آزادى، دو نقطع مثبت كاملا محسوس بود:
شتاب خوب و ثبات بالاى خودرو بر سر پيچ ها كه مىتواند بدليل تقسيم وزن مناسب باترى ها در خودرو و البته سيستم تعليق آن باشد كه سوارى مطمئنى را براى آن به ارمغان آورده است.
در آينده اى نزديك يك تست و بررسى جامع از ونوسيا وى- آنلاين خواهيم داشت،