نوآوری جدید:

تامین برق خانه از ماشین توسط نیسان !

نیسان لیف، اولین خودروی سواری الکتریکی که از شارژ دو جهته در ایالات متحده استفاده می‌کند. این خودرو اکنون برای استفاده از اولین شارژر دوطرفه موجود برای خودروها مورد تأیید واقع شده است.

 

سرعت پرسنیسان لیف، اولین خودروی سواری الکتریکی که از شارژ دو جهته موسوم به bi-directional charging در ایالات متحده استفاده می‌کند. این خودرو اکنون برای استفاده از اولین شارژر دوطرفه موجود برای خودروها مورد تأیید واقع شده است. شاید برایتان سوال باشد که شارژ EV دو جهته به چه معناست؟ پاسخ خیلی ساده است:

هنگامی که خودروی خود را به برق وصل می کنید، نه تنها ماشین خود را شارژ می‌کنید، بلکه می‌توانید انرژی ذخیره شده در باتری وسیله نقلیه را به ساختمان و روی شبکه نیز ارسال کنید! بنا به گفته نیسان، LEAF تنها وسیله نقلیه کاملاً الکتریکی در ایالات متحده است که قادر به تامین انرژی شبکه است. شکلی از استفاده از خودروی برقی که مزایای متعددی مانند صرفه جویی در هزینه برق محلی شما و کاهش هزینه کلی مالکیت وسیله نقلیه را بدنبال دارد.

برنامه مدیریت شارژ تقاضای انرژی Fermata، همراه با شارژر FE-15، به طور مداوم بارهای الکتریکی ساختمان را کنترل می کند و ممکن است از انرژی نیسان لیف برای تامین برق ساختمان در دوره های زمانی پر‌تقاضا و گران‌تر استفاده کند. در ایالت‌هایی که برنامه‌های پاسخگویی به تقاضای برق دارند، خودروهای نیسان لیف دو جهته (MY2013 و جدیدتر) می‌توانند با خیال راحت انرژی ذخیره‌شده در باتری را در زمان‌های اوج تقاضای انرژی، مانند ماه‌های تابستان، به شبکه ارسال کنند.

نیسان در حال حاضر برنامه بلندمدت Ambition 2030 خود را آغاز کرده است و به دنبال کشف فرصت های اضافی در بازار موسوم به Vehicle-To-Everything (V2X) است.

گفته می‌شود که شارژر Fermata Energy FE-15 تمام الزامات کلیدی نیسان را برای شارژ دوطرفه، برآورده می کند و قبلا ثابت کرده است که بخوبی با LEAF سازگار شده است. توجه به این نکته هم مهم است که استفاده از این شارژر تایید شده به این معنی است که ضمانت و گارانتی باتری شما تحت تأثیر این استفاده قرار نمی گیرد.

قیمت مدل پایه این خودرو با موتور برقی 40 کیلووات ساعتی 27800 دلار و با موتور کیلووات ساعتی 35800دلار است.

 

 

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=3256
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه