راه برای چینی‌ها هموار می‌شود:

بی‌وای‌دی ۵ ستاره ایمنی اروپا را گرفت

شرکت خودروسازی بی‌وای‌دی چین، رتبه پنج‌ستاره ایمنی یورو NCAP (برترین موسسه تست ایمنی خودرو در اروپا) را برای شاسی‌بلند کراس‌اوور برقی ATTO ۳ (آتو۳) خود دریافت کرد و به عنوان جدیدترین خودروساز چینی در تلاش برای دستیابی به جایگاهی در بازار رقابتی خودروی اروپا، امتیازهای برتر را دریافت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری سرعت پرس و به نقل از ایسنا، رتبه‌بندی‌های برنامه ارزیابی خودروهای جدید اروپا (NCAP) حالت ضروری ندارند، زیرا خودروها را برای استفاده در جاده‌ها تایید نمی‌کند. اما مصرف‌کنندگان اروپایی به تست‌های ایمنی یورو NCAP توجه می‌کنند و خودروسازان به‌شدت به دنبال رتبه‌بندی خوب هستند. شرکت خودروسازی گریت وال موتور، رقیب چینی ماه گذشته رتبه‌بندی پنج‌ستاره را برای شاسی‌بلند هیبریدی Coffee ۰۱ برند WEY و سدان الکتریکی فانکی کت با نام تجاری ORA دریافت کرد. خودروی آتو ۳ بی‌وای‌دی، هفته گذشته در هند عرضه شد. این خودرو در چین با نام یوان پلاس به فروش می‌رسد. شرکت اجاره خودروی آلمانی Sixt اعلام کرد متعهد به خرید حدود ۱۰۰هزار خودروی الکتریکی از بی‌وای‌دی چین در سال‌های آینده است. براساس گزارش رویترز، از دیگر خودروهایی که در روز چهارشنبه رتبه پنج‌ستاره را دریافت کرد‌ه‌اند، سدان الکتریکی مرسدس بنز EQE را می‌توان نام برد.

شرکت خودروسازی  چندملیتی-چینی BYD در استان شانژی Shaanxi، چین قرار دارد. این شرکت در ژانویه 2003، پس از خرید شرکت خودروسازی Qinchuan توسط شرکت BYD در سال 2002، تأسیس شد. این شرکت خودروهای سواری، اتوبوس، کامیون، دوچرخه برقی، لیفتراک و البته باتری‌های قابل شارژ را تولید می‌کند.

از سال 2021، BYD چهارمین شرکت بزرگ خودروهای برقی پلاگین (BEV و PHEV) و چهارمین شرکت بزرگ BEV در جهان بوده است. این شرکت در ابتدا فروش اصلی خود را در چین متمرکز کرده بود.  اما در حال حاضر با رشد سریعی در حال گسترش در بازار جهانی است. این شرکت انتظار دارد، در سال 2022 بین 1.5  تا 2 میلیون خودرو برقی پلاگین بفروشد. BYD این اولین خودروساز در جهان بود که  در سپتامبر 2022 توانست به فروش 1,000,000  در  سال برسد.

این شرکت همچنین دارای یک بخش باتری الکتریکی به نام FinDreams Battery است که سومین تولیدکننده بزرگ باتری خودروهای الکتریکی در جهان با سهم بازار جهانی 12 درصد در نیمه اول سال 2022 است و عمدتاً بر روی لیتیوم تمرکز دارد.

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=4330
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه