بهترین تجربه رانندگی با ب‌ام‌و سری 3 مدل 2023:

ب‌ام‌و سری 3 شبیه هیچ خودرویی که از بازار می‌خرید، نیست!

ب‌ام‌و سری 3 از نسخه E21 آن گرفته تا این نمونه آخری، همگی با عملکرد قابل توجه خود نه تنها جزو پرطرفدارترین و پرفروش‌ترین محصولات ب‌‌ام‌و بوده‌اند، بلکه در رده جهانی نیز همواره جزو پرفروشترین سدان‌های اسپرت بوده‌اند. با آزاد شدن واردات خودرو در سال 2005، هرچند که شرکت پرشیا خودرو تلاش کرد تا محصولات به‌روز این خودرو را در کشور عرضه کند اما ممنوعیت مجدد واردات خودرو و اعمال تحریم‌ها موجب شده است تا دست این شرکت نیز از واردات محصولات جدید شرکت کوتاه شود. صرف نظر از مشکل واردات خودرو که امیدواریم بزودی برطرف شود، پرداختن به یکی از خوش‌قواره‌ترین محصولات این شرکت در سال 2023 خارج از لطف نیست.

سرعت پرسب‌ام‌و سری 3 شبیه هیچ خودرویی که در حال حاضر از بازار می‌خرید، نیست! این ماشین، برای هر نوع خریداری صرف نظر از سبک و استایل رانندگی آنها، بهترین و مناسب‌ترین است. سری 3 جدید ظاهر بکر را با جذابیت حسی ارائه می‌دهد. کابینی لوکس و جادار دارد و راحتی رانندگی و هندلینگی باورنکردنی را ارائه می دهد. این خودرو یک موتور 4 سیلندر توربوشارژ دارد که بسته به مدل آن تا 382 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند. گیربکس اتوماتیک سریع آن بخوبی با موتور هماهنگ است و رانندگی نرم و لذت‌بخشی را به همراه قدرت کافی برای انجام هر نوع کار روزانه‌ای، ارائه می‌دهد. ب‌ام‌و سری 3 با وجود قیمت نسبتا بالای خود، از حیث تجهیزات جزو مجهزترین‌ها نیست، اما بدن شک جذاب‌ترین ظاهر را دارد و با عملکرد مثال زدنی خود، تقریباً برای هر نوع خریداری -که خواهان کسب یک تجربه‌ منحصر باشد- مناسب است.

برای 2023، ب‌ام‌و سری 3 چه در داخل و چه در بیرون خودرو، تغییراتی محسوس داشته است. این خودرو در داخل داشبوردی تمام دیجیتال و کابینی جذاب و دوست داشتنی دارد. این داشبورد با شباهت به داشبورد سری 7 بسیار لوکس بوده و با برخورداری از تجهیزاتی همچون ناوبری 8.8 اینچی با دستیار صوتی و یک هات اسپات جدید وای فای 5G با کیفیت‌تر از قبل شده است.

موتور و عملکرد

پیشرانه سری 3، همان موتور خوب قدیمی آشنایی است که البته با برخورداری از فناوری بسیار پیشرفته، حداکثر عملکرد را ارائه می‌دهد. برای سری 3 2023 دو موتور توربوی چهار سیلندر و 6 سیلندر با سه خروجی‌ مختلف در نظر گرفته شده است. مدل پایه 330i دارای یک موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری توربو شارژ است که 255 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور دارد، مدل پلاگین هیبریدی 330e آن نیز دارای همان موتور توربو چهار است که در کنار یک موتور الکتریکی، 288 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. اما مدل فوق‌العاده M340i برای علاقه‌مندانی است که بهترین‌ها را از سری 3 می‌خواهند. این خودرو با یک موتور شش سیلندر توربوشارژ 3.0 لیتری و سیستم هیبریدی 48 ولتی عرضه می‌شود که حداکثر قدرتی معادل 382 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن‌متر گشتاور دارد.

این خودرو علیرغم اندازه نسبتا بزرگش، به لطف ارائه توانی قابل توجه، فوق‌العاده سریع و وحشی است. سری 3 می‌تواند در کمتر از 5.2 ثانیه از 0 تا 96 کیلومتر در ساعت شتاب بگیرد و حداکثر سرعتی معادل 250 کیلومتر در ساعت دارد. در هیچ کدام مدل‌ها گیربکس دستی دیده نمی‌شود و انتقال نیرو در آنها از طریق یک گیربکس اتوماتیک استپ ترونیک 8 سرعته صورت می‌گیرد. هندلینگ خودرو در پیچ‌ها تیز است و بازخورد خوبی از فرمان ارائه می‌دهد. ب‌ام‌و سری 3 برای آن دسته از خریدارانی است که خواهان خریداری خودرویی راحت با عملکرد بالا هستند.

مصرف سوخت

سری 3 با وجود برخورداری از یک موتور توربوشارژ فوق‌العاده توانمند، بسیار کارامد و کم مصرف است. مدل پایه 330i به ازای هر 100 کبلومتر پیمایش در شهر، 9 لیتر و در بزرگراه 6.5 لیتر مصرف سوخت دارد. ضمن اینکه در مدل پلاگین هیبریدی -که کم‌مصرف‌تر از همه است- مصرف سوخت به صورت ترکیبی فقط 4.6 لیتر است. مقادیری که حتی برای مدل قوی‌تر M340i هم خیلی بالا نیست. مصرف سوخت شهری برای این مدل 10.2 لیتر و مصرف بزرگراهی آن نیز  7.3 لیتر است.

ابعاد و مشخصات

سری 3 در کابین جادار و خوب خود به اکثر امکانات رفاهی لوکس مجهز شده است. سواری راحتی دارد و فاصله طولانی بین دو محور آن، فضای بیشتر را برای (پا و سر) سرنشینان عقب فراهم می‌کند. کابین در بیشتر زمان رانندگی، ساکت و کم سر و صدا است و صدای کمی از جاده و لاستیک به داخل خودرو می آید. با وجود سایز بزرگ و وزن سنگین خودرو، سری‌3 بی‌عیب و نقص، کنترل شده و مانند یک قهرمان عمل می‌کند.

طول 4716.7 میلی‌متر
عرض 1826.2 میلی‌متر
ارتفاع 1447.8 میلی‌متر
فاصله محوری 2849.8 میلی‌متر
حجم کابین 2690    لیتر
حجم صندوق 481      لیتر
وزن خالص 1682 کیلوگرم
ایربگ 6

 

قیمت

قیمت سدان سری 3 از حدود 43000 دلار برای مدل پایه 330i شروع می‌شود. مدل پلاگین هیبریدی حدود 45000 دلار قیمت دارد  و مدل  M340i با موتور توربوی شش سیلندر خود، قیمتی در حدود 57000 دلار دارد.

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=1980
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه