ایکس۵۵ پرو ، زیباتر و چابک‌تر از نسل قبل

نوشته شده توسط مهدی درفشی

ایکس۵۵ پرو می‌تواند برگ برنده لوکس مدیران‌خودرو با نشان ام‌وی‌ام، در بازه قیمتی زیر یک میلیارد تومان باشد. بهبود المان‌های ظاهری، افزایش توان پیشرانه و تغییر جعبه دنده از شاخصه‌های ایکس۵۵ پرو است.

سرعت پرس – اخیرا ام وی ام ایکس۵۵ پرو توسط مدیران خودرو وارد بازار شد. نسخه بهبود یافته ایکس۵۵ همچنان تحت برند ام وی ام به بازار ایران عرضه خواهد شد. نسبت به نسخه قبلی، از لحاظ طراحی، قدرت پیشرانه و سیستم انتقال قدرت، ایکس۵۵ پرو بهبود یافته است.

در حال حاضر، این خودرو لوکس ترین کراس اوور ام‌وی‌ام است. برای خرید مدل‌های لوکس‌تر و با تجهیزات بیشتر نیز باید به سراغ برند لوکس شرکت، فونیکس رفت.

چه تغییراتی؟

در ظاهرِ محصولاتِ جدید مدیران خودرو که اخیرا رونمایی شدند، بیش از هر چیزی جلو پنجره کهکشانی نظر مخاطب را جلب می‌کند. در نمای جلو ایکس۵۵ پرو نیز این مهم دیده می‌شود. همچنین برای القا حس اسپرت بودن، در برخی موارد از قطعات تزئینی قرمز رنگ استفاده شده است. در نمای جلو، فرم پایین سپر و تغییر یافته و چراغ های ال‌ای‌دی، به کار رفته است. چراغ های ال‌ی‌دی نسبت به سایر انواع رایج چراغ ها، مصرف کمتر انرژی، نور دهی و بازدهی بیشتری دارند.

در نمای جانبی تغییر خاصی مشاهده نمی شود. تنها می توان به رینگ های ۱۷ اینچی جدید، کالیپرهای قرمز رنگ و افزوده شدن نوار قرمز پایین درب ها اشاره کرد.

 در نمای عقب نیز نوار کرومی بین دو چراغ ارتباط ایجاد کرده است. به نظر نگارنده، اگر قطعه کرومی به رنگ مشکی بود، جلوه بهتری را به نمای عقب ایکس۵۵ پرو می‌بخشید. در طرفین قسمت پایین سپر عقب نیز دو خروجی اگزوز قراره گرفته است. البته این خروجی ها واقعی نیست و با پلاستیک پوشانده شده‌اند.

کابین مشابه با تیگو هفت پرو

در به روز رسانی جدید، کابین ایکس۵۵ پرو مشابه با تیگو هفت پرو شده است. طراحی داشبورد، رنگ تریم داخلی و متریال، مشابه با فونیکس تیگو هفت پرو است. در این کابین، استفاده از صفحه نمایشگر هفت اینچی برای پشت آمپر و ۱۰.۲۵ اینچی مالتی مدیا نظر مخاطب را جلب می کند. استفاده از ترکیب دو رنگ مشکی و قرمز در رنگ تریم داخلی نیز جلوه بهتری نسبت به گذشته دارد. از دیگر شاخصه های کابین ایکس۵۵ پرو می توان به شیفتر برقی تعویض دنده اشاره کرد. قطع ارتباط بین شیفتر و جعبه دنده، باعث ایجاد کنسول میانی دوبل در کابین شده است. این کنسول دوبل، به مراتب فضای بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار می دهد.

تجهیزات ایمنی و رفاهی – شباهت ایکس۵۵ پرو و تیگو هفت پرو  در چیست؟

شباهت کابین ایکس۵۵ پرو و تیگو هفت پرو، معطوف به آیتم های ظاهری است. به عبارتی، برخی از آپشن های تیگو هفت پرو در ایکس۵۵ پرو دیده نمی شود. در تیگو هفت پرو شاهد استفاده از سقف پانوراما هستیم اما در ایکس۵۵ پرو، تنها یک سانروف دو حالته وجود دارد. همچنین سیستم تهویه ایکس۵۵ پرو از نوع تک کاناله است. البته دریچه تهویه برای سرنشینان عقب وجود دارد.

خالی از لطف نیست که به تجهیزات ایمنی و رفاهی این خودرو اشاره کرد. ایکس۵۵ پرو به تجهیزاتی چون صندلی برقی راننده، گرمکن صندلی های جلو، سیستم تهویه مطبوع خودکار، فرمان برقی دو حالته، نمایشگر 10.2 اینچی لمسی، نورپردازی کابین، پشت آمپر دیجیتال، سیستم ورود و خروج بدون کلید، ترمز پارک برقی، اتوهلد و کول باکس مجهز است.

تغییرات فنی

در ادامه بررسی های ظاهری، نوبت به بررسی قوای فنی ایکس۵۵ پرو است. نسبت به نسخه قبلی، پیشرانه این خودرو ۹ اسب بخار و ۲۰ نیوتن متر گشتاور ارتقا یافته است. البته پیشرانه تغییر نکرده و همان ۱.۵ لیتری توربو با کد E4T15B است. مدیران خودرو حداکثر قدرت خروجی پیشرانه به کار رفته در این کراس اوور را 156 اسب بخار و 230 نیوتن متر گشتاور اعلام کرده است. همچنین جعبه دنده آن از شش سرعته اتوماتیک دو کلاچه، به CVT تغییر یافته است. این جعبه دنده امکان ایجاد ۹ دنده‌ مجازی را در حالت تیپ ترونیک برای کاربر دارد.

در تست‌های صورت گرفته، ایکس۵۵ پرو متفاوت  و فراتر از آن چه که در اذهان بود، ظاهر شد. این خودرو شتابی در حدود ده ثانیه شتاب صفر تا ۱۰۰ را ثبت کرده است که برای یک کراس اوور با جثه حدود ۱.۴ تنی عدد قابل قبولی است.

نتیجه گیری

مدیران خودرو از معدود خودروسازان داخلی است که همواره، سبد محصولاتش را به روز می‌کند.  عرضه محصول جدید و به روز رسانی آن با جعبه دنده CVT نیز در راستای همین سیاست است.  ارتقای هفت اسب بخار و ۲۰ نیوتن متر گشتاور نیز تاثیر به سزایی در چابکی ایکس۵۵ پرو دارد. در کنار ارتقای فنی، تغییر چهره خودرو و استفاده از متریال بهتر در درون کابین نیز توانسته است ایکس۵۵ پرو را در گردونه رقابت یا کراس اوورهای میدسایز بازار از جمله جک اس پنج، نگاه دارد.

 

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=2797
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه