مدیرعامل این شرکت در آیین واگذاری ۵۰۰ دستگاه اتوبوس شهری به وزارت کشور مطرح کرد

ایران خودرو دیزل نیاز کشور به واردات اتوبوس و کامیون دست دوم را برطرف می‌کند

مدیرعامل ایران خودرو دیزل گفت: این شرکت ظرفیت تولید و تحویل سالانه پنج هزار و ۸۵۰ دستگاه اتوبوس و میدل باس را دارد که با این ظرفیت بالای تولید داخل، نیازی به نگاه به بیرون و تامین محصول از خارج کشور و واردات اتوبوس دست دوم نیست.

به گرارش سرعت پرس و به نقل از  ایکوپرس جواد توسلی مهر در آیین تحویل ۵۰۰ دستگاه اتوبوس شهری به وزارت کشور که با حضور وزیر کشور و مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو برگزار شد، با اشاره به توان این خودروساز در تولید و تامین کامیون و کشنده، اظهار کرد: این ظرفیت در حال عملیاتی سازی است، ایران خودرو دیزل ظرفیت تولید هفت هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون را در یک شیفت و بدون کسری قطعه دارد و در صورت تولید به صورت دو شیفت، امکان افزایش ظرفیت به ۱۵ هزار دستگاه کامیون کمپرسی وجود دارد.
وی با اشاره به این‌که ایران خودرو دیزل برنامه تولید هفت هزار و ۵۰۰ دستگاه کشنده را دارد، گفت: بخش زیادی از این تعداد تولید شده است.
توسلی مهر تاکید کرد: وجود این ظرفیت بالا در ایران خودرو دیزل به این معنی است که نیازی به واردات کشنده و کامیون دست دوم نیست، بلکه نیاز است تا حاکمیت از این ظرفیت تولید حمایت کند، در این صورت به اهدافی مانند کیفیت، اشتغال، صادرات، توسعه، محصولات نوین، تکنولوژی جدید و دانش‌بنیان با حمایت از تولید داخل دست خواهیم یافت.
وی ضمن قدردانی از حضور وزیر کشور در این رویداد گفت: در حوزه کاری ما و شهرداری‌ها اتفافات بسیار بزرگی رخ داده و تصمیمات خوبی اتخاد شده که ثمرات و تبعات خوبی برای کشور، سازمان شهرداری‌ها و صنعت خودروسازی داشته است.
مدیرعامل ایران خودرو دیزل خطاب به وزیر کشور، تصریح کرد: تمام ظرفیت های مذکور عملیاتی بوده و نیازی به ایجاد زیرساخت ندارد و ما با افتخار در کنار شما هستیم و حتما از این اقدام بزرگ شما حمایت می‌کنیم.
وی با اشاره به این‌که به دلیل عدم تحویل اتوبوس شهری به ناوگان در طول یک دهه، زنجیره تامین قطعات با کاهش تیراژ و عدم تولید دچار آسیب شده بود و تاثیرات منفی در تیراژ، کیفیت و اشتغال گذاشته بود، گفت: با حضور شما در وزارت کشور، تحول بسیار خوبی رخ داده و خوش بین هستیم که ثمرات این تحولات را مردم خوب ما نیز می‌چشند.
مدیرعامل ایران خودرو دیزل با بیان این‌که حدود ۲۰ هزار دستگاه اتوبوس شهری و ۲۰ هزار دستگاه ون نیازمند نوسازی است، بیان کرد: به دلیل حجم بالای جابه جایی مسافر در سطح کشور، حتی نیازمند افزایش ناوگان بیش از این تعداد نیز هستیم.
وی با بیان این که طبق قرارداد با مجموعه وزارت کشور، متعهد به تحویل دو هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس برای ۱۸ ماه و پنج هزار دستگاه ون برای ۱۴ ماه هستیم، گفت: نمونه نخست اتوبوس مورد تایید قرار گرفته و طبق قرارداد ۵۰۰ دستگاه تا پایان ماه تحویل می‌شود.
وی با اشاره به این‌که در حوزه ون هنوز قراردادی اجرایی نشده است، اما در حال حاضر ۹۰۰ دستگاه ون آماده تحویل داریم، گفت: با افزایش ظرفیتی که در سالن تولید رخ داد، می توانیم زودتر از موعد، به تعهدات خود عمل کنیم.
توسلی مهر با بیان این‌که به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز تجاری خاورمیانه، برای پاسخ به نیازهای کشور، در حوزه اتوبوس‌های بنز، در یک شیفت کاری قادر به تامین و تحویل سالانه هزار و ۵۰۰ دستگاه هستیم، گفت: در همین حوزه، امکان تامین و تدارک سالانه دو هزار دستگاه به صورت CBU نیز وجود دارد.
وی با اشاره به امکان تامین سالانه دو هزار دستگاه اتوبوس ۱۸ متری برای سیستم وزارت کشور، تصریح کرد: ظرفیت تولید سالانه هفت هزار دستگاه ون در یک شیفت کاری نیز وجود دارد که در صورت نیاز، افزایش آن به دو برابر نیز می‌رسد و هم چنین امکان تولید و تحویل سالانه دو هزار دستگاه میدل باس وجود دارد که در صورت تنظیم قرارداد، تحویل این محصول از پایان سال صورت خواهد گرفت.
مدیرعامل ایران خودرو دیزل با اشاره به درخواست ۳۵۰ دستگاه اتوبوس برقی، بیان کرد: به سرعت امکان تامین و تدارک این تعداد را داریم.
گفتنی است، در انتهای این مراسم که با حضور وزیر کشور، مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو، رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و فرماندار اسلامشهر برگزار شد، از خانواده شهید محمدحسین حدادیان، تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=5652
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

2 دیدگاه
  1. حمید 28 آبان 1401

    مثل این چهل سال واقعا دست شما درد نکنه خیلی زحمت کشیدی واقعا باید تاسف خورد به حال خودم که امثال مثل شما ها فقط فقط دنبال کندن هستید چیزی دیگی نمیشه گفت

    1. سرعت پرس 5 فروردین 1402

      انشالله درست می‌شود