اگر فردا جمعه تولید کند…..!

جمعه یا Friday نام محصول برقی است که برند فورثینگ FORTHING یا همان فن‌ژینگ Fengxing دانگ‌فنگ، آن‌را تولید می‌کند. یک کراس‌اور برقی برپایه نسخه بنزینی فورثینگ مدل EVO T5 که در کشور ما با نام اختصاصی لاماری شناخته می‌شود. ‌فورثینگ یکی از زیرمجموعه‌های نوپای دانگ‌فنگ می‌باشد که از سال 2001 فعالیت خود را آغاز کرده و محصولات متنوعی را در سگمنت‌های مختلف به بازار عرضه می‌کند. ‌این خودروساز درست همانند اکثر برندهای که در زیر چتر دانگ‌فنگ هستند تا مدت‌ها از آرم دانگ‌فنگ استفاده می‌کرد تا اینکه در سال 2020 و همزمان با معرفی T5 EVO، رخت شیر را بر تن کرد.


سرعت پرس– جمعه یا Friday نام محصول برقی است که برند فورثینگ FORTHING یا همان فن‌ژینگ Fengxing دانگ‌فنگ، آن‌را تولید می‌کند. فورثینگ یکی از زیرمجموعه‌های نوپای دانگ‌فنگ می‌باشد که از سال 2001 فعالیت خود را آغاز کرده و محصولات متنوعی را در سگمنت‌های مختلف به بازار عرضه می‌کند. ‌این خودروساز درست همانند اکثر برندهای که در زیر چتر دانگ‌فنگ هستند تا مدت‌ها از آرم دانگ‌فنگ استفاده می‌کرد تا اینکه در سال 2020 و همزمان با معرفی T5 EVO، رخت شیر را بر تن کرد

محصولات برند فورثینگ شامل 14‌خودرو در رده‌های کراس‌اوور‌ Jingyi ‌-که در بازارهای خارج از چین با نام Joyear نیز شناخته می‌شود- سدان‌ Jingyi S50، خودروی چند منظوره بزرگ S500 و همچنین دو نوع ون لینگ‌ژی Lingzhi و CM7 می‌شوند که برخی از این مدل‌ها در بازارهای آمریکای لاتین مانند شیلی و یا پرو هنوز هم با نام‌ تجاری دانگ فنگ، به فروش می‌رسند.

همانطور که اشاره شد، فورثینگ  Fridayیک کراس‌برقی بر پایه نسخه بنزینی فورثینگ T5 EVO است که در ایران با نام لاماری ایما عرضه می‌شود. این خودروی الکتریکی، دارای یک موتور برقی با قدرت 204 اسب‌بخار است که در آن نیرو به محور جلو منتقل می‌شود. FRIDAY یا همان جمعه خودمان، نهایت سرعتی معادل 180 کیلومتر در ساعت دارد. هنوز مشخصاتی از نوع باتری، ظرفیت آن و البته برد حرکتی این کراس‌اوور، اطلاعاتی به بیرون درز نکرده اما با اینحال و با توجه به قدرت موتور و قد و قواره آن، پیش‌بینی می‌شود با هر بار شارژ کامل، برد حرکتی در محدوده 500 کیلومتر پیمایش داشته باشد. این خودرو قرار است در 3 ماه چهارم سال میلادی به بازار چین عرضه ‌شود.

چه نسخه بنزینی FORTHING T5 EVO و چه نسخه الکتریکی FRIDAY، هر دو شباهت زیادی به SUV پورشه دارند و این می‌تواند یک امتیاز ارزنده برای جذب مشتری هر دو باشد. جمعه در نمای پشت تفاوت چندانی با لاماری ایما یا T5 EVO ندارد اما بواسطه برقی بودنش، در نمای جلو بجای جلوپنجره از گرافیکی بهره می‌برد که نماد الکتریکی بودن این خودرو است.

گفتنی است که زیبایی T5 EVO(نسخه بنزینی FRIDAY) در کنار کیفیت خوب و مشخصات فنی قابل توجه موجب شده است تا این خودرو با نام لاماری ایما در ایران فروش خوبی را تجربه کند. لاماری ایما دارای یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ با سیستم تزریق مستقیم سوخت GDI است که قادر به تولید 197 اسب‌بخار قدرت و 285 نیوتن متر گشتاور است. این نیرو توسط یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه تر (Wet) به محور جلو منتقل می‌‌شود.

با توجه به اینکه فرداموتورز هم نیم‌نگاهی به محصولات فورثینگ دارد باید دید که اگر “فردا” جمعه توليد کند، بازار خودروهای الکتریکی در کشور چگونه خواهد شد؟

منبع: کارنیوزچاینا

Homepage

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=2328
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه