افزایش تیراژ تولید، ‌تنها راه نجات صنعت خودروی کشور

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با تاکید بر اینکه افزایش تیراژ تولید ‌تنها راه نجات صنعت خودروی کشور است، گفت: بخشی از مشکلات مالی در صنعت خودرو به دلیل قیمت گذاری دستوری محصولات و بخشی دیگر به دلیل مدیریت ناکارآمد است که باید اصلاح شود.

به گزارش پایگاه خبری سرعت پرس و به نقل از  سایپانیوز،‌ جواد توسلی مهر در نشست مشترک با معاونین و مدیران منابع انسانی گروه سایپا،‌ با اشاره به اینکه باید فضای سازمان را پویا کنیم و این امر مستلزم برنامه‌ریزی منسجم و عملکرد مدیران توانمند است، تصریح کرد: با وجود شرایط سخت مالی، مدیران عامل شرکت‌ها موظف به کاهش حداقل 20 درصدی قیمت تمام شده محصولات خود هستند و این موضوع به صورت سه ماهه ارزیابی می‌شود. برای تحقق این امر بایستی مدیریت در تولید محصول و افزایش بهره وری در نیروی انسانی پیگیری شود.

او افزود: بخشی از مشکلات مالی موجود به دلیل قیمت گذاری دستوری محصولات و بخشی دیگر به دلیل مدیریت ناکارآمد است که باید اصلاح شود. مسیر پیش رو بسیار سخت است ولی معتقدم اگر کارهای پیچیده در حوزه منابع انسانی، با فرآیند ساده سازی دنبال شود،‌ می‌توان از سختی ها عبور کرد. در حوزه صنعت خودرو نباید برنامه‌های بلندمدت و سخت داشت در این حوزه برنامه‌ها باید حداکثر 6 ماهه انجام و به نتیجه برسد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا افزود: باید با کمک،‌ همراهی و همدلی برای تولید بیشتر خودرو تلاش کنیم؛‌ برای نجات صنعت کشور هیچ راهی به جز افزایش تیراژ تولید خودرو نیست و اگر تولید افزایش پیدا کند همه مشکلات صنعت و سایر صنایع وابسته به آن حل می‌شود.

او گفت: در حوزه صنعت خودرو با دو گروه تولید و نخبگان روبرو هستیم که هر دو از میانگین سواد و هوش بالایی در جامعه بهره می‌برند، علاوه بر این جامعه چند میلیون نفری از سهامداران در این چرخه وجود دارند، بنابراین عملکرد ما در سطح ملی تاثیر گذار بوده و از حساسیت بالایی برخودار است لذا باید در این حوزه بسیار دقیق و منسجم باشیم.

توسلی مهر افزود: اگر شرکتی مشکلات کارگری دارد، علت اصلی آن را باید در سطح مدیریتی بررسی کنیم چرا که بدنه کارگری با وجود انجام سخت‌ترین فعالیت‌های مربوط به تولید، همواره همراه‌ترین افراد هستند.

او ‌تصریح کرد: با بررسی وضعیت عملکرد کارکنان به خصوص مدیران می‌توان مشخص کرد که افراد چگونه و با چه شرایطی در کار خود رشد کنند و باید به نحوی برنامه‌ریزی شود که با توجه به تجربه کاری، سطح سواد کاری و تعلق کاری که افراد دارند، شرایط رشد سازمانی آنها مهیاتر شود.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به وضعیت اقتصادی و تولید در شرکت‌های خودروساز گفت: اگر وضعیت تولید مناسب باشد، قطعا حال سازمان و کارکنان خوب خواهد شد، البته که با وضعیت موجود آستانه تحمل کارکنان پایین است و در این شرایط وظیفه حوزه منابع انسانی است که صدای کارکنان را به گوش مدیران برسانند.

گفتنی است،‌ در این مراسم سند راهبردی توسعه منابع انسانی گروه خودروسازی سایپا در افق 1407 رونمایی و ابلاغ شد.

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=22380
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه