اعتصاب دوباره کارگران پژو سیتروئن در آمریکا

کارگران عضو اتحادیه یونایتد اتو ورکرز آمریکا در کارخانه خودروسازی استلانتیس که شرکت مادر پژو سیتروئن و ۱۴ برند خودروسازی دیگر است در ایندیانا برای مدت نامعلومی دست به اعتصاب زدند.

به گزارش سرعت پرس به نقل از دنیای اقتصاد، کارگران عضو اتحادیه یونایتد اتو ورکرز آمریکا شب گذشته در کارخانه شرکت استلانتیس در ایندیانای آمریکا دست به اعتصاب زدند. دلیل این اعتصاب نگرانی‌ها نسبت به سلامت و ایمنی در این کارخانه عنوان شده است. در بیانیه این اتحادیه کارگری آمده از شرکت خودروسازی استلانتیس خواسته شده در این کارخانه سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تعویض کند، لباس‌های تمیز برای کارگران فراهم کرده و تجهیزات ایمنی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تعمیر کند تا شرایط کاری راحت‌تر و ایمن‌تر برای کارگران فراهم شود. هنوز معلوم نیست کارگران تا کی قرار است اعتصاب خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ادامه دهند. شرکت خودروسازی استلانتیس در سال ۲۰۲۱ و با ادغام ۱۶ برند خودروسازی شامل آلفا رومئو، کرایسلر، فیات، سیتروئن، دوج، جیپ، مازراتی، پژو و برخی برندهای دیگر تشکیل شده است.

سیندی استرادا، نایب‌رئیس اتحادیه یونایتد اتو ورکرز، می‌گوید استلانتیس مدعی است هیچ پولی برای فراهم کردن نیازهای اساسی کارگران ندارد اما درعین‌حال شاهد سودآوری بسیار بالای این شرکت و سرمایه‌گذاری میلیاردها دلاری از سوی استلانتیس برای ساخت یک کارخانه باطری‌سازی جدید هستیم. در ماه مه استلانتیس و سامسونگ اعلام کردند مجموعا ۵/ ۲میلیارد دلار برای ساخت یک کارخانه باطری‌سازی سرمایه‌گذاری خواهند کرد. در مقابل البته شرکت خودروساز طی بیانیه‌ای گفته: پس از دو روز مذاکره با حسن‌نیت و ارائه یک پیشنهاد که معتقدیم نگرانی‌های کارگران را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برطرف می‌کند، با اعتصاب کارگران ناامید شده‌ایم. ما منتظر آن هستیم که هرچه زودتر دوباره مذاکره با کارگران از سر گرفته شود. گفته می‌شود این شرکت حدود ۳۰۰هزار نفر کارمند دارد، در ۱۳۰ کشور حضور داشته و در ۳۰ کشور هم کارخانه خودروسازی دارد.

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=3332
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه