احداث ایستگاه شارژ فوق سریع در چین

یک ایستگاه شارژ فوق سریع برای وسایل نقلیه الکتریکی در چین ساخته شده که می‌تواند ۲۰ خودرو را به طور همزمان در هشت دقیقه شارژ کند.

به گزارش پایگاه خبری سرعت پرس و به نقل از مهر، این شارژ هشت‌دقیقه‌ای، طی بیش از ۲۰۰ کیلومتر مسیر را توسط هر خودرو ممکن می‌کند. ایستگاه شارژمذکور از روز دوشنبه هفته گذشته در شهر نینگده در جنوب شرقی چین واقع در استان فوجیان راه‌اندازی شده است.

این اولین ایستگاه شارژ هوشمند استانداردشده در کشور چین است که با استفاده از یک سیستم ذخیره انرژی که توسط ریزشبکه جریان مستقیم (DC) تغذیه می‌شود، کنترل می‌شود. این ایستگاه شارژ با مساحت ۲۱۰۰ مترمربع دارای سیستم ذخیره انرژی در سطح چند مگاوات است و با صفحات خورشیدی روی سقف خود، می‌تواند از انرژی خورشیدی استفاده و آن را برای شارژخودروها ذخیره کند. این سیستم همچنین می‌تواند سلامت فیزیکی باتری‌های در حال شارژ را بررسی و نتایج تست عملکرد باتری را برای صاحبان خودرو ارسال کند و پیشنهادهای دقیق و علمی را برای تعمیر و نگهداری باتری ارائه دهد. در پنج سال آینده، ۵۰ ایستگاه شارژ با این ویژگی‌ها در مرکز شهر نینگده ساخته خواهد شد که ۱۲ ایستگاه تا پایان سال آینده تکمیل می‌شود. بر اساس داده‌های وزارت امنیت عمومی چین، در پایان ماه سپتامبر، تعداد خودروهای مصرف‌کننده سوخت‌های غیرفسیلی در چین به ۴۹/ ۱۱میلیون دستگاه رسید که حدود نیمی از کل خودروهای جهان از این نوع را تشکیل می‌دهد.

لینک کوتاه: https://soratpress.ir/?p=4649
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه